Početna Magazin 191 pregleda

Pušenje više onečišćuje nego ispušni plinovi dizel motora

Bosch dizel motor
Vidi galeriju 1/4
Pušenje više onečišćuje nego ispušni plinovi dizel motora Pušenje više onečišćuje nego ispušni plinovi dizel motora Pušenje više onečišćuje nego ispušni plinovi dizel motora Pušenje više onečišćuje nego ispušni plinovi dizel motora

Trošenje guma i kočnica stvara čestice. U Njemačkoj te su emisije već tri puta veće od emisija čestica u ispušnom plinu dizelskih motora. Pušenjem dim cigareta proizvede jednaku količinu čestica kao i emisije iz motora automobila

Mnogi se pitaju kako dizel utječe na kvalitetu zraka? Svi svjetski proizvođači ulažu velike napore kako bi njihovi motori odgovarali zakonskimpropisima o emisiji štetnih čestica i plinova. Unazad dvadeset godina napravljeni su velik napori kako bi se proizveli što čišći motori koji imaju minimalnu emisiju i minimalni štetni utjecaj na okoliš. Tako je Bosch pokazao zašto je dizel ključan za postizanje ciljnih emisija CO2, kako smanjiti emisije dušikovih oksida i koji utjecaj pušači i gume imaju na emisije čestičnih tvari. Kvaliteta zraka glavna je tema rasprave diljem cijele Europe, a na prvoj meti uvijek su dizelska vozila.

Bosch dizel motor | Author: Bosch foto: Bosch

Dizelski automobili proizvode približno 4 posto svih emisija CO2 u Njemačkoj. Od 2021. godine gornja granica emisija prosječnog novog automobila u EU iznosit će 95 g/km CO2. I u drugim državama kao što su SAD i Kina vozila bi trebala postati mnogo ekonomičnija u sljedećih nekoliko godina. Emisije CO2 kod dizelskih motora s unutarnjim izgaranjem moguće je smanjiti za čak 10 posto. Poboljšana aerodinamika i smanjenje trenja kotača mogli bi opet dovesti do dodatnih poboljšanja. Elektrifikacija će dizelskim motorima pružiti još jedan oblik podrške, osobito za velika i teška vozila kao što su gradski terenci (SUV). Bosch na tom području nudi brojna rješenja, kao na primjer 48-voltni osnovni hibrid koji može smanjiti emisije CO2 u stvarnim situacijama tijekom vožnje za do 15 posto.

Emisije iz dizelskih motora sadržavaju manje čestica od zraka koji motor uvlači

Zahvaljujući današnjim filtrima dizelski motori više nemaju problem s česticama. Prema službenih procjenama, oko 1 posto svih čestičnih tvari ispuštenih u Njemačkoj uzrokuju ispušne emisije iz automobila. Otkad je 1992. godine uveden Euro 1, emisije čestica u vozilima smanjene su za približno 97 posto. Radna učinkovitost najnovijih filtara veća je od 95 posto, a oni mogu učinkovito filtrirati čak i najmanje nanočestice. Mjerenja u većim gradovima pokazuju da današnji dizelski motori čak filtriraju čestice iz okolnog zraka. Na primjer, u pariškom predgrađu La Garenne emisije iz dizelskih motora sadržavaju manje čestica od zraka koji motor uvlači.

Bosch dizel motor | Author: Bosch foto: Bosch

U budućnosti će motori s unutarnjim izgaranjem i osobito dizelski motori morati biti čisti čak i tijekom naglog ubrzanja te pri velikim brzinama. Mjerenja pokazuju kako su dizelski automobili odgovorni za približno 10 posto emisija NOx u Njemačkoj. Osim cestovnog prometa, drugi izvori uključuju proizvodnju energije (27 posto) i privatna kućanstva (11 posto). EU je 2000. godini uveo normu Euro 3. Otada su emisije dušikovih oksida iz dizelskih automobila već smanjene za 84 posto u relevantnom ispitnom ciklusu. Euro 6 direktiva Europske unije, nova norma za emisije prvenstveno nalaže niže maksimalne vrijednosti za emisije čestica i dušikovih oksida iz vozila. Za dizelske motore stara je norma nalagala maksimalno 180 mg/km.

Trošenjem guma i kočnica koje uzrokuje vožnja također se stvaraju čestice. Na cestama u Njemačkoj te su emisije već tri puta veće od emisija čestica u ispušnom plinu

Bosch koristi sustavni koji kombinira unutarnje izgaranje s obradom ispušnih plinova. Jedna od ključnih tehnologija na tom području je Denoxtronic koji može smanjiti količinu dušikovih oksida za do 95 posto u stvarnim situacijama vožnje. Na taj je način ograničenje od 80 mg/km dušikovih oksida moguće postići i u brojnim stvarnim situacijama vožnje. Na nekim putovanjima emisije mogu biti čak i niže od navedene granice. Sustavi poput Boscheva Denoxtronica ubrizgavaju tekuću ureu bez mirisa, poznatu kao AdBlue, u protok ispušnog plina. Ona stvara reakciju s ispušnim plinom i pretvara dušikov oksid u bezopasnu paru i dušik.

Bosch dizel motor | Author: Bosch foto: Bosch

Dim cigareta: procjene daju naslutiti da će u 2015. pušenje proizvesti jednaku količinu čestica kao i emisije iz automobila

Brojna vozila koja su trenutno u proizvodnji već proizvode minimalne količine emisija, te čine to čak i izvan primjenjivog ciklusa certifikacije – na primjer, tijekom naglog ubrzanja ili pri velikim brzinama. Sada je zadatak pokrenuti širenje te sposobnosti i razviti isplative tehnologije koje će osigurati usklađenost neovisno o uvjetima vožnje. Bosch 48-voltni sustav povećanja okretnog momenta i obnavljanja energije može smanjiti emisije neobrađenih dušikovih oksida za do 20 posto, pogotovo u slučaju velikih opterećenja ili prilikom ubrzavanja automobila. Smatra se kako bi taj sustav mogao omogućiti katalitičkom pretvaraču da smanji emisije dušikova oksida do 80 posto.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.