U rubrici "SJEĆATE LI GA SE?" govorimo o automobilima koji su obilježili našu prošlost, ali su bili toliko neupadljivi da smo ih vrlo brzo zaboravili. Današnji gost je Rover 600 koji je prije četvrt stoljeća kod nas imao status "auta za gospodu". Ubrzo nakon njegovog predstavljanja krenulo je oštro nizbrdo s markom, no on nije bio kriv za to
Suradnja između proizvođača automobila stara ej gotovo kao i sam automobil. Već prije 120 godina modeli su se izrađivali po licenci pod drugim imenima. Čak je i BMW u svojim počecima imao model Dixi, koji je zapravo bio Austin Seven. Recentni primjer za takvu suradnju je novi Mitsubishi Colt koji je zapravo - Renault Clio.
Dakle, nije bilo ničeg čudnog u onome što je British Leyland učinio 1979. godine. Tvrtka koja je bila vlasnik Rovera, Land Rovera, Minija, Jaguara i drugih poznatih britanskih marki bila je u velikim problemima, te je 1979. pristupila Hondi s idejom o suradnji. Japanci su to prihvatili i prvi rezultat zajedničkog pothvata bio je Triumph Acclaim 1981. godine. No najviše je od Honde profitirao Rover.
Roveri iz 80-ih i 90-ih bili su najčešće prerađene Honde, a posljednji rezultat suradnje bila je serija 600, godinu dana prije nego što je BMW preuzeo Rover i poslao ih na mučan put prema "smetlištu automobilske povijesti". Na tržište Velike Britanije go je doša prije 30 godina, a trebao je zamijeniti tamošnji nesretni i neuspješni Montego.
Austin Rover je izvorno imao svoje koncepte nazvane AR16 (notchback) i AR17 (hatchback) u ranoj fazi razvoja, ali zbog nedostatka novca od toga nije bilo ništa. Veliki Rover 800 ukinut je 1988. i tvrtka je ostala bez reprezentativnog modela. No ne zadugo. U lipnju 1989. Rover je postigao dogovor s Hondom o proizvodnji novog modela temeljenog na istoj osnovi kao i sljedeća generacija Honde Accord. Namjera je bila napraviti auto koji će se podjednako dobro nositi s premium modelima srednje i više srednje klase poput BMW-a serije 3 i BMW-a serije 5.
Iako je korištena ista mehanika, vanjski dizajn je potpuno promijenjen. Unutrašnjost je pak prenesena iz Accorda i djelomično iz Honde Ascot Innova, modela koji se prodavao samo u Japanu, ali je oplemenjena s umetcima od drva i imitacije drva. Auto je bio dugačak 465 cm što je značilo i vrlo prostranu unutrašnjost, a oprema je bila prilično luksuzna.
Uz iznimku sportske verzije 620ti (maksimalna brzina 230 km/h) i dizela svi motori su dolazili iz Honde. Osnovni model u početku je bio 620i sa 115 KS i 2 litre obujma koji je 1996. zamijenjen s 618i/Si s manjim okretnim momentom. Više su bili rangirani 620 Si (131 KS) i 623 Si sa 158 KS. Krajem 1994. stigao je i Roverov turbo dizel od 105 KS u 620 Di/SDi. Karavana nije trebalo ni biti, taj karoserijski oblik je tek donio nasljednik Rover 75 iz 1998.
Rover 600 je bio prilično cijenjen automobil. Kupci su bili svjesni da kupuju Hondinu mehaniku u malo elegantnijem odijelu i to se pokazalo kao dobra formula. I u Hrvatskoj je auto bio prilično popularan u toj klasi, mnogi su ga birali kao (jeftiniju) alternativu za njemačke Premium marke. Rover 600 je bio solidan uspjeh za ovu marku i proizvodnja je ugašena 1998. godine nakon točno 272.512 proizvedenih primjeraka.
Rover 600 je bio i miljenik medija, što je bilo vrlo čudno u doba kada je sve britansko bilo jako kritizirano. Isticali su se dobra prostranost, veliki prtljažnik, dobra oprema i kvalitetna mehanika. Zamjerke su mu bila malo lošija udobnost zbog sportski orijentiranog tvrđeg ovjesa i tromi automatski mjenjač.
No na kraju je ispalo da 600 zapravo i nije bio tako dobar automobil kada je u pitanju bila trajnost. Danas ćete rijetko vidjeti neki primjerak na cesti, a u oglasima ih u principu nema. Jako malo ih ima i po Europi, a cijene im se kreću od oko 500 do 2000 eura. Ni jedna izvedba nije dosegla kultni status. Za razliku od Accorda kojih iz tog razdoblja još uvijek ima i koji imaju i svoju bazu obožavatelja. Naravno, opstanku preživjelih Rovera 600 nije pomogla ni činjenica da marka već odavno ne postoji, a time je i servisiranje jako komplicirano.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.