Početna Magazin 3721 pregleda

Škoda Octavia: Zašto je najprodavanija u Hrvatskoj i Europi?

Škoda Octavia
FOTO: Škoda

'Srednja' češka limuzina već nekoliko je godina u vrhu prodaje na hrvatskome tržištu, daleko ispred konkurenata. Provjerili smo kakav je bio put Octavije do vrha...

Škoda Octavia | Author: Škoda foto: Škoda

Vjerovali ili ne, naziv Octavia u Škodi nastao je prije ravno šezdeset godina. Čehoslovaci su tada, u razdoblju između 1959. i 1971.) doista proizvodili automobil nazvan Octavia, koji je to ime dobio jer bio osmi model koji su proizveli. Bio je to malen obiteljski auto skromne kvalitete i performansi, a proizvodila ga je tvrtka AZNP. Imao je 1,1 i 1,2-litrene benzince s 40 i 50 konjskih snaga, a svoju je avanturu neslavno završio 1971. kada je proizvodnja ugašena, a model Octavia otišao u povijest. Tada ga je naslijedio model 1000 MB, koji je također doživio tržišni uspjeh.

Škoda Octavia | Author: Škoda foto: Škoda

Ipak, to nije bio konačan kraj. Godine 1996., pet godina nakon 'spajanja' s Volkswagenovom grupacijom, Česi su odlučili 'uskrsnuti' naziv Octavia i napraviti tržišni uspjeh. I bome jesu. Octavia je vraćena u proizvodnju u dvjema varijantama: kao limuzina s pet vrata te kao karavan s pet vrata. Motor su smjestili sprijeda, kao i pogon (uz opcijski 4 x 4) i uspjeh je bio zajamčen. 

Škoda Octavia | Author: Škoda foto: Škoda

Prva generacija koja se u modernom izdanju vratila na proizvodne trake u tvornici u Mladoj Boleslavi imala je čak šest benzinskih i dva dizelska motora u ponudi, s rasponom snage između 60 i 180 KS (najsnažniji 1,8 benzinac ugrađivan je u sportsku verziju RS). Prva generacija Octavije 'ispitivala' je tržište obiteljskih limuzina, na kojemu su glavi igrači bili Opel Vectra, Ford Mondeo i Volkswagen Passat. Spočetka je Octavia uzela samo dio tržišnoga 'kolača', no u kasnijim generacijama istaknula se nižom cijenom, a istom ili boljom kvalitetom motora i karoserije te malim troškovima popravaka.

Škoda Octavia | Author: Škoda foto: Škoda

U 23 godine na tržištu Škoda Octavia svojom je pristupačnom cijenom, provjerenom njemačko-češkom suradnjom i kvalitetom osvojila europsko, ali i hrvatsko tržište, gdje je već drugu godinu najtraženiji automobil. U Europi je slična situacija, jer je u 2018. godini Škoda Octavia bila najprodavanija limuzina, a put je pronašla do čak 223.352 kupca.

Škoda Octavia | Author: Škoda foto: Škoda

Dosad su se promijenile tri generacije moderne Octavije, s nekoliko redizajna. Posljedni je bio 2017. godine, koji je trećoj generaciji Octavije donio nova svjetla i moderniju tehnologiju motora, multimedije i sigurnosti. U Hrvatskoj osnovna Octavia može se nabaviti već za 139.812 kuna, s 1,0-litrenim trocilindričnim motorom i 115 KS. Najjača, sportska verzija RS u posljednjem izdanju iz 2,0-litrenoga turbobenzinca TSI razvija čak 245 KS. Sve u svemu. cijena Octavije je i dalje ostala pristupačnija hrvatskim, ali i europskim kupcima nego u konkurencije, a potpuno nova, četvrta generacija uspješnoga češkog automobila očekuje se iduće godine.

Škoda Octavia | Author: Škoda foto: Škoda

 

Bacite oko i na naš YouTube kanal:

(KLIKNI OVDJE)

Auto start YouTube kanal | Author: Auto start foto: Auto start

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • dino

    Ja bio kupio novu Oktaviju 2007god. 9mje. išao je prodavati nakon tri godine imala smješnu kilometražu,dizel,puno opreme.Nisam puno tražio,a bilo njih puno došlo pogledati i ništa.Zato se uvjerio da Škoda vječan auto,jedanput kupiš i poslije ju je teško prodati.Vjerujte.Evo na

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.