U većini europskih zemalja striktni zakoni obvezuju vozače da poštuju pravila korištenja zimskih guma i opreme u zimskim uvjetima na cesti, a za ljetne gume oni nisu propisani
Zimska oprema podrazumijeva zimske ili M+S gume na svim četirima kotačima, s utorima dubokim najmanje 4 mm, ili ljetne gume minimalne dubine 4 mm, ali sa spremnim lancima u prtljažnome prostoru. Ljetne gume imaju značajno kraći zaustavni put kada je temperatura ispod 7 stupnjeva, te nemaju odgovarajuće prianjanje. Kako vrijeme s proljećem postaje sve toplije, situacija se mijenja.
Ljetne je gume najbolje montirati kada temperature "skoče" iznad 15 stupnjeva, a s njima na kotačima malo će se smanjiti potrošnja goriva. Zimske gume pak, pri većim se temperaturama jako habaju. Ako u ljetnim uvjetima na kotačima imamo zimske gume, one gube svoja osnovna svojstva pa će u sljedećoj zimskoj sezoni (ako se budu vozile ljeti) njihova kvaliteta biti značajno umanjena.
Nove zimske gume s 'profilom' osam milimetara izbacuju pet puta više vode nego ljetne. Univerzalne gume s oznakom M + S i pahuljicom (ljeto – zima) imaju četiri puta bolji kontakt na snježnoj i ledenoj podlozi nego ljetne gume. Takav je slučaj samo zimi, a ljeti je situacija posve suprotna.
Zbog smjese iz koje su izrađene te njihove strukture materijala M + S gume mnogo su mekše nego ljetne. Na temperaturama višim od 15 stupnjeva potpuno gube svojstva prianjanja te se ekstremno troše i propadaju. Iako su ljetne gume najučinkovitije na 25 °C, mnogo bolje prianjaju na asfaltnu podlogu i za nižih temperatura, kao i na mokroj podlozi u proljetnim, ljetnim i jesenskim uvjetima.
Što su to cjelogodišnje gume (M + S)?
Namijenjene su za vožnju tijekom cijele godine. Cjelogodišnje gume su pokušaj svjetskih proizvođača da naprave gumu koja će se dobro 'ponašati' i ljeti i zimi, što je nemoguće bar na našemu podneblju gdje zimi temperatura pada ispod 0 stupnjeva, a ljeti se penje na preko 30 stupnjeva. Cjelogodišnje gume obično imaju loše rezultate na testiranjima, jer su premekane za ljeto, a pretvrde za zimu. Ljeti se troše značajno brže nego ljetne gume, a zimi su značajno lošije od zimskih guma. Primjerice, na ADAC-ovim testovima rijetko neka cjelogodišnja guma dobije zadovoljavajuću ocjenu.
Jedini opravdani razlog za kupovinu cjelogodišnjih guma može biti financijska ušteda, ako ne uzmemo u obzir životni vijek tih guma, koji je znatno kraći, iznosi otprilike samo dvije sezone.
Cjelogodišnja guma je prihvatljiva u zemljama koje nemaju prevelike oscilacije u temperaturi, kakve su Engleska, Irska, Wales ili Španjolska. U Hrvatskoj nije preporučljiva njihova uporaba. Idealno bi bilo da imate po jedan komplet ljetnih i zimskih guma pa ih na vrijeme, prema godišnjemu dobu i temperaturi zraka, zamijenite.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.