Prema Coyoteu, pružatelju aplikacija za pomoć u vožnji, prosječna brzina u zavojima stalno se smanjuje već nekoliko godina
Automobili su sve brži i sve bolje drže "drže cestu", no prosječna brzina u zavojima pala je za više od 5 kilometara na sat u posljednjih pet godina, pokazuje novo istraživanje. Kako je to moguće?
Prema Coyoteu, pružatelju aplikacija za pomoć u vožnji, prosječna brzina u zavojima stalno se smanjuje već nekoliko godina. Tvrtka je poznata po svojoj tehnologiji upozorenja za vozače, ali je također podatkovna kompanija koja mjeri mnogo podataka na temelju svoje zajednice od 5 milijuna članova.
Poput svojih konkurenata od kojih je jedan poznati Waze, tvrtka pruža informacije o kontrolama brzine, vozačima koji voze u krivom smjeru i prometnim gužvama, ali i zna gdje se nalaze opasni zavoji. Tijekom analize takvih zavoja u Belgiji, tvrtka je uočila da brzina kojom vozači prolaze kroz njih značajno opada, prenosi belgijska stranica Gocar.be.
U zavojima s nižim ograničenjem brzine brzina je od 2019. pala s 45,4 na 40,3 kilometra na sat. Sličan je obrazac i u zonama gdje vrijede veća ograničenja brzine. U zavojima s ograničenjem od 70 kilometara na sat brzina u zavojima smanjena je sa 63 na 56,7 kilometara na sat, a u zonama od 90 kilometara na sat sa 70,2 na 62,2 kilometra na sat.
Kako bi pravilno pripremio korisnike za zavoje, Coyote koristi više od dvjesto kriterija u svom prediktivnom sustavu, kao što su kut zavoja, vremenske prilike i vrijeme usporavanja. Upozorenja su stoga prilagođena okolnostima. Prema Vincentu Hébertu, direktoru Coyote Systems Belgium, vozači koji se približavaju rizičnim zavojima dobivaju dvije vrste upozorenja. Pri brzini ispod preporučene granice, sustav upozorava na 'opasan zavoj' i preporučuje idealnu brzinu za sigurno kretanje. Ako vozite iznad ograničenja, odmah ćete biti upozoreni da usporite.
Coyoteovi rezultati ilustriraju kako ciljana upotreba podataka pomaže vozačima da ostanu sigurni i da se drže propisa. Prema Gocar.be, tajna je uglavnom u tome što se samo odgovarajuće informacije daju u pravom trenutku, umjesto da vozače neprestano gnjave upozorenja, kao što su obavezna upozorenja na prekoračenje dozvoljene brzine u novim automobilima.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.