Početna Novosti 14 pregleda

Europsko tržište električnih auta: Kinezi jačaju, Tesla gubi korak

FOTO: Canva

Iako Tesla u kumulativnom poretku od siječnja do srpnja i dalje zadržava vodstvo, razlika se drastično smanjila

Europsko tržište elektrificiranih vozila u srpnju je postavilo nove rekorde, ali dok ukupna prodaja raste, raspodjela snaga među proizvođačima mijenja se brže nego ikad. Prema podacima Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), električna i hibridna vozila ( u njih ACEA ubraja i blage hibride) zajedno su u srpnju činila gotovo 60 posto svih novih registracija. No, ono što je posebno upadljivo jest činjenica da se Tesla, koja je godinama dominirala segmentom električnih automobila, sada suočava s ozbiljnim padom prodaje i sve jačom konkurencijom iz Kine.

U srpnju je Tesla na tržištima EU, EFTA-e i Ujedinjenog Kraljevstva zabilježila pad prodaje od čak 40 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine. Samo u EU prodaja je pala 42,4 posto, na svega 6600 automobila. Time je Teslin tržišni udio gotovo prepolovljen, s 1,4 na 0,8 posto. Istodobno, kineski BYD, koji se u Europi pojavio nedavno, ostvario je rast prodaje od čak 225 posto, dosegnuvši 13.503 registracije i tržišni udio od 1,2 posto, čime je prvi put nadmašio Teslu u mjesečnim brojkama.

Author: Tesla foto: Tesla

Iako Tesla u kumulativnom poretku od siječnja do srpnja i dalje zadržava vodstvo s 1,5 posto tržišnog udjela naspram BYD-ovih 1,1 posto, razlika se drastično smanjila. Još prošle godine Tesla je imala 2,3 posto tržišta, a BYD tek 0,3 posto, što najbolje pokazuje koliko se brzo odnos snaga mijenja. Kineski brendovi profitiraju od agresivne cjenovne politike, širenja prodajne mreže i bogate ponude modela koji kombiniraju mnogo opreme s prihvatljivom cijenom, što očito sve više privlači europske kupce.

Pad Tesline prodaje ne može se objasniti samo konkurencijom. Kontroverzne izjave Elona Muska, rastući broj dostupnih električnih i hibridnih modela drugih proizvođača te usporena dinamika uvođenja novih modela sve su faktori koji utječu na slabiju prodaju.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U međuvremenu, tržišni podaci ACEA-e potvrđuju da elektrifikacija u Europi opet brzo napreduje. U prvih sedam mjeseci 2025. prodaja električnih vozila porasla je 26 posto, plug-in hibrida 25 posto, a klasičnih hibrida 15 posto. Istodobno, benzinci bilježe pad od 21 posto, a dizelaši od 26 posto, što jasno pokazuje smjer u kojem se kreće europska automobilska industrija.

Sve ovo sugerira da će nadolazeći mjeseci biti ključni za sve proizvođače – od Tesle koja pokušava zaustaviti pad, preko kineskih brendova koji agresivno osvajaju tržište, do europskih proizvođača koji moraju pronaći način kako ostati konkurentni u sve gušćoj i dinamičnijoj igri elektrifikacije.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.