Unatoč izdašnim poticajima i besplatnome punjenju strujom, Hrvatska je na samome začelju Europske unije po prodaji električnih automobila. Najviše se prodaju u Skandinaviji...
S 0,2 posto udjela električnih automobila (posve električni auti i plug-in hibridi) među ukupno prodanim novim automobilima u 2018. godini Hrvatska je na samome začelju Europske unije. Jednako loš udio imaju još samo Poljska i Latvija, a u svim drugim državama Europske unije električni auti su popularniji. Iako je njihov broj posljednjih godina osjetno porastao, električni auti u Hrvatskoj i dalje igraju zanemarivu ulogu.
Prošle ih je godine, unatoč izdašnim poticajima u iznosu do 80.000 kuna, prodano samo 145. Za usporedbu, u isto vrijeme je prodano 32.940 benzinskih i 25.618 dizelskih novih automobila. Popularnosti električnih auta u Hrvatskoj nije pomoglo ni to što je Hrvatska još uvijek jedina država u Europskoj uniji gdje je punjenje auta električnom energijom gotovo na svim punionicama besplatno.
Ušteda koju pružaju, raskošni poticaji i ekološka komponenta očito nisu dovoljni da bi nadvladali najvažniji problem električnih automobila, visoku cijenu. Slično je i u ostatku Europe. Veći udio električni automobili bilježe u bogatijim i razvijenijim državama, a na istoku stanje je loše kao i u nas. Najveći udio električnih automobila u ukupnoj prodaji ima Norveška, čak 49,1 %. Ovako velik postotak posljedica je stroge porezne politike zbog koje benzinski i dizelski auti u Norveškoj stoje i dvostruko više nego u ostatku Europe pa su mnogo skuplji od električnih.
Na drugom i trećemu mjestu su Švedska s 8 % i Nizozemska sa 6,7 % udjela. Na dnu ljestvice su, pored Hrvatske, Latvija i Poljska s 0,2 %, a Slovačka i Grčka imaju 0,3 % udjela. Na najvećim tržištima u Europi električni auti su prosječno čak 10 puta popularniji nego u Hrvatskoj. Njemačka ima udio 2 %, Velika Britanija 2,5 %, a Francuska 2,1 %. A Talijani nimalo ne vole električne aute, samo ih je 0,5 % posto.
Prema ukupnome broju prodanih električnih automobila, na vrhu je Norveška sa 72.633 primjeraka. U Njemačkoj ih je prodano 67.658, a u Velikoj Britaniji 59.947. Popularnost električnih automobila u Hrvatskoj ne bi trebala znatno rasti ni u godinama koje dolaze. Poticajima se pokriva samo mali broj automobila, a sve više punionica naplaćuje struju, što će odvratiti još više mogućih kupaca.
Pogledajte naš test Renault Meganea RS Trophy:
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.