Početna Novosti 186 pregleda

Jako malo kupaca bi odabralo električni auto

FOTO: Canva

Studiju je proveo Deloitte, renomirana konzultantska tvrtka. Najviše kupaca bi se odlučilo za modele s benzinskim i dizelskim motorima

Prošle je godine globalna prodaja baterijskih električnih i potpuno hibridnih vozila još jednom snažno porasla, čak 25,6 posto, no glavni motor tog rasta je kinesko tržište dok je na mnogim drugim ključnim tržištima zabilježeno usporavanje rasta ili čak pad prodaje električnih vozila. Nova studija sada sugerira da veliku većina kupaca automobila na glavnim tržištima diljem svijeta uglavnom nezainteresirana za kupnju električnih vozila ili plug-in hibrida kao svojeg sljedećeg automobila. 

TRŽIŠTE Prodaja električnih auta porasla je globalno, a u Europi je pala

Studiju je proveo Deloitte, renomirana konzultantska tvrtka. Oni su anketirane osobe ispitali kakvu vrstu pogonskog sklopa bi preferirali za svoje sljedeće vozilo. Iako su rezultati varirali od tržišta do tržišta, modeli s benzinskim i dizelskim pogonom bili su daleko najčešći izbor. Na većini tržišta osim Kine, baterijska električna vozila i plug-in hibridi bili su vrlo nisko na popisu želja kupaca. 

Author: Canva foto: Canva

Izgledi za električne automobile su najgori u SAD-u gdje je samo 5 posto anketiranih reklo je da namjeravaju kupiti električno vozilo, dok je 6 posto reklo da preferira plug-in hibridni pogonski sklop. Čak 62 posto ispitanika reklo je da preferiraju modele s motorima na izgaranje, dok bi 20 posto odabralo klasičan hibrid. 

Author:

U Njemačkoj 53 posto ispitanika želi benzinca ili dizelaša kao svoje sljedeće vozilo, u usporedbi sa samo 9 posto koji žele plug-in hibridni pogon i 14 posto koji preferiraju baterijski električni auto. 

TEST Ovo su najbolji i najgori električni automobili po ADAC-u

Da je Kina "motor" industrije električnih vozila potvrđuje i ovo istraživanje iako su i tu rezultati pomalo iznenađujući. I ovdje su glavna želja automobili s pogonom na unutarnje izgaranje s 38 posto, no udio onih koji preferiraju električne auto je također prilično velik - 27 posto. Oko 16 posto Kineza odlučilo bi se za klasičan hibrid, dok 17 posto želi kupiti plug-in hibrid. 

U regiji jugoistočnoj Aziji, 53 posto kupaca preferira motore s unutarnjim izgaranjem, 17 posto klasične hibride, 13 posto plug-in hibride, a 11 posto baterijska električna vozila. 

IZ NORVEŠKE Zimski test električnih automobila: Koliko dosega gube na hladnoći?

Najmanji entuzijazam za električnim automobilima pokazuju Japanci. Samo 3 posto njih namjerava kupiti električni automobil, dok bi se 41 posto odlučilo za pogon na unutarnje izgaranje i 35 posto za hibride. 

Studija je otkrila neke još neke zanimljive podatke. Na primjer, čini se da je lojalnost brendu u padu. Svugdje osim u Indiji, broj kupaca koji su spremni odabrati drugu marku automobila je u porastu u odnosu na prošlogodišnje istraživanje. Jedino u Njemačkoj i Japanu su kupci relativno vjerni određenoj marci s manje od 50 posto onih koji namjeravaju odabrati drugu marku za svoj idući automobil. 

Author:

Studija se također dotakla često polarizirajuće teme autonomnih vozila te se pokazalo da je velik dio ispitanih još uvijek skeptičan oko ove tehnologije. Više od 50 posto ispitanih u Indiji, Ujedinjenom kraljevstvu i SAD-u izrazilo je zabrinutost autonomnim taksijima, a što se tiče autonomnih gospodarskih vozila skepsa je još veća. Na svim tržištima osim u Kini više od 50 posto ispitanih je zabrinuto ovakvim vozilima. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.