NEVS planira otpustiti 320 zaposlenika ili gotovo 95 posto svoje radne snage
Saab je propao prije nešto više od deset godina, a tvrtka koja ga je kupila i naslijedila sada će očito doživjeti istu sudbinu. Tvrtka NEVS (National Electric Vehicle Sweden) koja je 2012. kupila Saabovu tvornicu i nastavila s proizvodnjom sada je aktivirala "plan hibernacije" kao dio nastojanja da smanji troškove i izbjegne bankrot. Iz tvrtke su rekli da, "iako vide prilike za budućnost, njihovi izazovi nažalost nisu privremeni".
Kao rezultat toga, NEVS planira otpustiti 320 zaposlenika ili gotovo 95 posto svoje radne snage. Kad rezovi stupe na snagu, tvrtka će se smanjiti na samo dvadesetak zaposlenika. To se ipak neće dogoditi preko noći i 23. veljače, iz NEVS-a su izjavili da se "komunikacija i pregovori s odgovarajućim sindikatima održavaju kako bi svim svojim zaposlenicima pružili podršku i pravne savjete za sve one koji su pogođeni u procesu koji će trajati sljedećih šest mjeseci .”
Privremena izvršna direktorica NEVS-a Nina Selander rekla je da s "velikom tugom" tvrtka odlazi u "mod hibernacije, što znači da ćemo biti prisiljeni smanjiti sve troškove i trpjeti otpuštanja u svim područjima tvrtke". Izvršna direktorica, koja je preuzela čelnu dužnost prije dva dana, dodala je: "Naša odluka dolazi nakon što naši vlasnici, Evergrande, i naši potencijalni investitori nisu bili u mogućnosti dovršiti pregovore u skladu s našim ugovorom."
NEVS je imao vrlo tešku egzistenciju tijekom nešto više od desetljeća postojanja. Tvrtka je 2012. kupila tvornicu i imovinu Saab Automobilea, ali trebalo im je čak godinu i pol da pokrenu proizvodnju modela 9-3 za kojeg tada nije vladalo gotovo nikakvo zanimanje. Godine 2014. izgubili su pravo na korištenje imena Saab i nastavili proizvodnju pod imenom NEVS. Predstavili su i električnu verziju 9-3 te imali planove godišnje proizvoditi 220.000 automobila u Kini. To nikada nije uspjelo i kineski Evergrande je preuzeo tvrtku 2019. godine. Sada ih tvrtka očito više ne zanima i zato se smatra da je sudbina NEVS-a, a time i onoga što je ostalo od Saaba zapečaćena.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.