Fisker uopće nije planirao ni imao odgovarajuću zalihu zamjenskih dijelova za popravke. Rezultat toga bila je velika nestašica dijelova
Fisker je imao velike planove da postane "nova Tesla". Startup za električna vozila oslonio se na poslovni model poput Applea, koji bi mu omogućio da proizvodnju prepusti vanjskim suradnicima, a usredotočio se na tehnologiju i dizajn. Fisker je svoje debitantsko vozilo, SUV Ocean prodao desecima tisuća kupaca, a onda su se pojavili ogromni problemi s kvalitetom koji su značili i fijasko za tvrtku koja je sada na izdisaju.
Kako vrijeme prolazi, u javnost izlaze mnogi novi nevjerojatni detalji vezani uz Fisker. Nekoliko bivših zaposlenika tvrtke sada je otkrilo da startup zapravo nikada nije bio spreman za prodaju automobila. Na primjer, Fisker uopće nije planirao ni imao odgovarajuću zalihu zamjenskih dijelova za popravke. Rezultat toga bila je velika nestašica dijelova zbog koje neki automobili nikada nisu mogli biti popravljeni. To je prisililo Fisker da nabavlja komponente na nekonvencionalne načine, poput rastavljanja potpuno novih automobila koji se još nisu prodali.
"Postalo je vrlo jasno svakome tko je gledao da je ovo tvrtka koja nije spremna za prodaju proizvoda ili za bilo kakvu korisničku podršku", rekao je jedan bivši zaposlenik za magazin InsideEVs.
TechCrunch je u petak također izvijestio o novim detaljima u vezi s prijavljenim nedostatkom dijelova. Međutim, Fisker je u obje priče demantirao.
“Ovo je laž. Naš servisni odjel je isplanirao i uspostavio inventar dijelova. Predviđanje zaliha napravio je servisni tim, a odjel nabave podržao je te zahtjeve. Naši dobavljači su obavezni osigurati dijelove u trajanju od 10 godina,” rekao je glasnogovornik Fiskera.
Međutim , priče zaposlenika ukazuju na nešto sasvim drugo. Prema njima Fisker je kupovao samo dijelove koji su mu bili potrebni za proizvodnju i nije izdvajao novac za popravke, tako da su se zamjenski dijelovi redovito morali uzimati iz Oceanove tvornice u Austriji i slati u SAD, rekla su tri izvora. Kao rezultat toga, Fisker bi ponekad imao neke dijelove na zalihama u SAD-u, ali ponuda je bila slaba i nepredvidiva.
Dva bivša Fiskerova tehničara koji su pomogli u pripremi vozila za isporuku rekli su da su redovito uzimali dijelove s donatorskih Oceana za upotrebu u automobilima kupaca. Jedan djelatnik, koji je pomogao pripremiti Oceane kada su stigli u SAD, je rekao je da su redovito izdvajali po jedan SUV svake boje za dijelove poput staklenih krovova, ručki na vratima, panela karoserije i tipki za otvaranje prozora. Opskrba dijelovima u SAD-u bila je izuzetno niska, rekli su tehničari. Naručivanje zamjenskih dijelova bila je "noćna mora", rekao je jedan, jer su morali doći iz Magne.
Obrazloženje vodstva Fiskera, uključujući suprugu vlasnika Geetu Gupta-Fisker, za nepostavljanje robusnije infrastrukture rezervnih dijelova, bilo je prilično apsurdno. Naime, oni su navodno tvrdili da je Ocean bio toliko savršen i tako dobro napravljen da će rijetko trebati zamjenske dijelove, rekla su tri bivša zaposlenika. “Stvarno su mislili da su napravili savršen automobil”, rekao je jedan od zaposlenika. Naravno Fisker je i to demantirao.
Manje od godinu dana nakon što se Ocean pojavio na tržištu, Fisker je pred izdisajem. Proizvođač automobila sa sjedištem u Kaliforniji gotovo je ostao bez novca, proizvodnja je zaustavljena, a cijene automobila su gotovo prepolovljene kako bi se potakla prodaja.
Dostupnost zamjenskih dijelova vjerojatno će postati još gora ako Fisker proglasi bankrot. Ako je već bilo teško nabaviti dijelove dok je Fisker još poslovao, što čeka vlasnike Oceana u sljedećih nekoliko godina?
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.