'Naša budućnost su električna vozila. Ne ulažemo u novi pogonski sklop s unutarnjim izgaranjem, to je sigurno'
Toyota, Mazda i Subaru nedavno su objavili da udružuju snage u razvoju motora s unutarnjim izgaranjem sljedeće generacije. Međutim, drugi veliki japanski proizvođač automobila zauzeo je radikalno drugačiji pristup. Naime Nissan je odlučio potpuno prestati ulagati u benzinsku i dizelsku tehnologiju.
Australski časopis Drive razgovarao je s višim potpredsjednikom tvrtke i glavnim direktorom za planiranje za regiju Afrike, Bliskog istoka, Indije, Europe i Oceanije o budućim planovima tvrtke. Francois Bailley je upitan namjerava li Nissan razvijati nove motore s unutarnjim izgaranjem na što je jasno odgovorio: "Naša budućnost su električna vozila. Ne ulažemo u novi pogonski sklop s unutarnjim izgaranjem, to je sigurno."
Spomenuo je da će se prijelaz s automobila s konvencionalnim pogonom na potpuno električne modele izvršiti s pomoću Nissanove tehnologije e-Power. To je nekonvencionalna hibridna postavka gdje motor s unutarnjim izgaranjem djeluje samo kao generator za punjenje baterije te ne pokreče izravno kotače.
Kako bi maksimalno povećao uštedu goriva u ovim hibridnim automobilima, Nissan želi povećati toplinsku učinkovitost motora s unutarnjim izgaranjem na impresivnih 50 posto. Na tehnologiji se radi nekoliko godina, a početkom 2021. objavljeno je da je prototip e-Powera postigao prekretnicu tijekom testiranja.
Činjenica da Nissan više ne ulaže novac u potpuno nove motore, ne znači da će se prebacivanje na čisti električni pogon dogoditi preko noći. Bailley je istaknuo da su propisi o emisijama i dalje ublaženi u nekim dijelovima svijeta, poput Afrike gdje su Euro 2 automobili još uvijek legalni. Proizvođač automobila uskladit će svoj portfelj s regionalnim zahtjevima, tako da će ukidanje benzinaca i dizelaša biti postupno. Trenutačni motori vjerojatno će biti ažurirani kako bi zadovoljili strože propise.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.