Apsurdni nestanak modela iz ponuda trenutačno se događa u gotovo svih proizvođača u autoindustriji, a nestašica popularnih automobila osjeti se i u Hrvatskoj
Naprimjer, najjeftiniji Volkswagen Golf koji se (na današnji dan) može kupiti u Hrvatskoj košta 285.883 kune! Najjeftiniji Golf je model GTD (184 KS), a osim njega u ponudi je jedino još električni e-Golf. Osim njih, sve dizelske i benzinske Golfove trenutačno je nemoguće kupiti.
Da, dobro ste pročitali. Brojni modeli iz Volkswagenove grupacije jednostavno su 'nestali', odnosno u ponudi su ostali samo najskuplji modeli. Te cijene na svojim stranicama objavio je AutoZubak, ovlašteni prodavač VW-ova, Audija, Škoda i Seata...
Zbog uvođenja novih i strožih normi WLTP u autoindustriju svi proizvođači bili su prisiljeni svoje automobile prilagoditi novim standardima. Tako su neki najpopularniji automobili u cijeloj Europi stavljeni na čekanje. Primjerice, najjeftiniju Škodu Superb treba platiti gotovo 250.000 kuna, umjesto 190.000, koliko inače košta osnovni model.
Također, Kodiaq se može nabaviti tek za 241.500 kuna. Bolja situacija nije ni u drugih proizvođača. Primjerice, Renault je iz ponude izbacio čak 80 posto verzija modela Scenic, a negativnom trendu pridružili su se i brojni ostali proizvođači. Neki svoje nove cjenike uspješno skrivaju od javnosti, ponajviše zbog 'pomora' najprodavanijih modela. Situacija je više-manje jednaka u cijeloj Europi već nekoliko mjeseci, a kraj se još uvijek ne nazire...
'Volkswagenov bestseler' Golf upravo je među onima koji čekaju odobrenje, a proizvođač se nada kako će se to dogoditi do kraja rujna. Zbog toga se očekuje da će se isporuka kupcima usporiti u rujnu i listopadu, da bi se potom ubrzala. Dosadašnje norme NEDC pokazale su se neučinkovite i precizne, stoga je cijela autoindustrija bila primorana promijeniti kompletan način testiranja emisija ispušnih plinova.
Od svih proizvođača, najboljesu prošli Opel i Peugeot, koji su puno ranije od ostalih zakazali svoja testiranja po novim normama koja se odvijaju isključivo u pogonima u Velikoj Britaniji, tako da su svi njihovi automobili danas spremni za isporuku. Novo postavljenom protokolu mjerenja potrošnje goriva WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) moraju biti podvrgnuti svi novi automobili.
Dieselgate skandal bio je jedan od okidača zbog kojega su proizvođaći već od rujna 2017. ove bili dužni iskazati potrošnju goriva na temelju novih testova. Za razliku od dosadašnjeg NEDC, novi WLTP protokol mjerenja potrošnje goriva sličniji je realnim uvjetima korištenja auta. Po zasad dostupnim informacijama, novim testiranjem tvornički je deklarirana potrošnja goriva za pojedini auto u prosjeku i do 20 posto veća od prijašnjih podataka, a povećana potrošnja benzina ili dizela znači i porast razine emisije CO2.
Prelaskom na novi protokol moguće je da će neki automobili proći bolje. O odluci Europskog parlamenta i Vijeća koje je proizvođačima nametnulo prosjek 95 g CO2/km za cijelu gamu vozila do 2020. još će se raspravljati, baš kao i o pojedinostima testiranja novoga protokola. NEDC (New European Driving Cycle) protokol koristi se od devedesetih godina prošloga stoljeća i često je kritiziran zbog jaza između tvornički navedene potrošnje i one u stvarnim uvjetima. Testovi su se provodili u 'laboratorijskim' uvjetima na probnome stolu, na ravnoj podlozi, bez vjetra i otpora zraka i za temperature 25 stupnjeva.
Novi WLTP protokol stvarniji je u realnim uvjetima vožnje, a uvodi se zbog mjerenja količine CO2. Vrijednosti CO2 za svako vozilo individualno se mjere uzevši u obzir opcijsku opremu. Usto veće su brzine tijekom mjerenja, dinamično testiranje odvija se u realnijim uvjetima, a postroženi su i uvjeti što se tiče temperature zraka i motora.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.