Osjetno je povećana duljina vozila, no ovdje se ne radi o "klasičnom povećanju" kakvo se inače događa iz generacije u generaciju novih automobila
Toyota nam je na premijeri u Bruxellesu prije dva tjedna predstavila četiri nova modela. O tri smo već pisali (pogledajte linkove ispod), a sada ne rad dolazi i četvrti, kojeg smo zbog embarga tvrtke morali držati u tajnosti sve do danas- novi Aygo X. Mali gradski automobil je doživio revolucionarnu promjenu i donosi ono što su mnogi obožavatelji Toyote priželjkivali - potpuni hibridni pogon te uz niz estetskih i tehnoloških unaprjeđenja.
Na prvi pogled, novi Aygo X ne mijenja radikalno svoju vanjštinu. Zadržana je prepoznatljiva silueta povišenog gradskog automobila, ali s nizom suptilnih dorada koje mu daju ozbiljniji i moderniji izgled. Najveće promjene su na prednjem dijelu vozila. Tu su nova, tanja LED svjetla, redizajnirana maska i nova dnevna svjetla.
Osjetno je povećana duljina vozila, no ovdje se ne radi o "klasičnom povećanju" kakvo se inače događa iz generacije u generaciju novih automobila. Naime, Aygo X je zadržao svoju platformu i međuosovinski razmak od 243 cm, a povećan je samo prednji dio vozila kako bi u njega stao mnogo veći benzinski motor, elektromotor i te pripadajuće hibridne komponente. Rezultat je 8 centimetara duži prednji dio i ukupna dužina od 378 cm što je još uvijek vrlo kompaktno. Zbog produženog prednjeg dijela proporcije automobila su malo promijenjene, no još uvijek izgledaju skladno.
Dodatno, novi 18" naplatci dodatno naglašavaju njegov urbani karakter, a opcionalna dvobojna karoserija i atraktivne boje (među kojima i nijanse inspirirane lavandom i cimetom) sigurno će privući mlađe kupce.
Unutrašnjost Aygo X-a jako je moderniziran. Auto ima novu digitalnu ploču s instrumentima od 7 inča i modernizirani infotainment sustav s bržim odzivom i podrškom za bežični Apple CarPlay i Android Auto. U osnovnoj opremi nude se dva USB-C priključka, a tu su i elektronička parkirna kočnica, automatska klima i unaprijeđeni sigurnosni sustavi Toyota Safety Sense.
Poboljšana zvučna izolacija, deblja stakla i dodatna obloga oko motora čine vožnju tišom i ugodnijom nego prije. Baterija hibridnog sustava nije ukrala ni malo mjesta u prtljažniku i on ostaje na 231 litri zapremine. Prostor je pametno iskorišten, a moguće je dodatno povećanje sklapanjem stražnjih sjedala u ravnu podnicu.
Glavna vijest je svakako dolazak hibridnog pogona koji će u budućnosti potpuno zamijeniti dosadašnji 1-litreni benzinski motor. Aygo X sada koristi 1,5-litreni trocilindrični motor uparen s elektromotorom i CVT mjenjačem. Ovaj pogon već se koristi u Yarisu, a ukupna snaga sustava iznosi 116 KS, što je značajan skok u odnosu na 72 KS u ranijoj benzinskoj verziji.
Zbog mnogo veće snage ubrzanje je mnogo bolje i auto do 100 km/h sada stiže za "manje od 10 sekundi" (točan broj Toyota nije otkrila). No, ono što će biti još važnije kupcima u Europi je niska potrošnja i emisija CO2. Toyota je navela samo CO2 vrijednost od 86 g/km, no iz toga se lako da izračunati potrošnja goriva od 3,7 l/100 km, što ovaj automobil čini najštedljivijim serijskim hibridom u Europi i najštedljivijim automobilom s motorom na unutarnje izgaranje, izuzmemo li plug-in hibride.
Toyota je Aygo X-u sada pridružila i novu GR Sport verziju, inspiriranu Gazoo Racing linijom. Osim GR oznaka, ova verzija donosi zatamnjene detalje, jedinstvene 18-colne naplatke, agresivnije odbojnike i tvrđe podešen ovjes za više sportski osjećaj u vožnji, no snaga ostaje ista. Unutrašnjost donosi crnu alcantaru, sportska sjedala i GR volan.
Proizvodnja novog Ayga X 2026 započet će tijekom jeseni u Toyotinoj tvornici u Češkoj, a prve isporuke očekuju se početkom 2026 godine. Cijene još nisu objavljene, ali s obzirom na dodatnu tehnologiju i hibridni pogon, očekuje se porast u odnosu na aktualni model, koji starta s cijenom od 17.325 eura u Hrvatskoj. Stara benzinska verzija ostaje u ponudi "do daljnjega", no planirano ej da je hibridna u potpunosti zamijeni.
Toyota Aygo X 2026 više nije samo simpatičan mali gradski auto. S novim dizajnom i pravim hibridnim pogonom, prerasta u mnogo ozbiljniji automobil koji će biti još štedljiviji za svakodnevnu upotrebu. Iako je još uvijek najmanja Toyota na europskom tržištu, ovaj Aygo X je definitivno najzreliji do sada.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.