Početna Auto 1213 pregleda

Ovo je nova Toyota Aygo X: Ruši sve predrasude o gradskim autima

Osjetno je povećana duljina vozila, no ovdje se ne radi o "klasičnom povećanju" kakvo se inače događa iz generacije u generaciju novih automobila

Toyota nam je na premijeri u Bruxellesu prije dva tjedna predstavila četiri nova modela. O tri smo već pisali (pogledajte linkove ispod), a sada ne rad dolazi i četvrti, kojeg smo zbog embarga tvrtke morali držati u tajnosti sve do danas- novi Aygo X. Mali gradski automobil je doživio revolucionarnu promjenu i donosi ono što su mnogi obožavatelji Toyote priželjkivali - potpuni hibridni pogon te uz niz estetskih i tehnoloških unaprjeđenja.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Na prvi pogled, novi Aygo X ne mijenja radikalno svoju vanjštinu. Zadržana je prepoznatljiva silueta povišenog gradskog automobila, ali s nizom suptilnih dorada koje mu daju ozbiljniji i moderniji izgled. Najveće promjene su na prednjem dijelu vozila. Tu su nova, tanja LED svjetla, redizajnirana maska i nova dnevna svjetla.

Author: Toyota foto: Toyota

Osjetno je povećana duljina vozila, no ovdje se ne radi o "klasičnom povećanju" kakvo se inače događa iz generacije u generaciju novih automobila. Naime, Aygo X je zadržao svoju platformu i međuosovinski razmak od 243 cm, a povećan je samo prednji dio vozila kako bi u njega stao mnogo veći benzinski motor, elektromotor i te pripadajuće hibridne komponente. Rezultat je 8 centimetara duži prednji dio i ukupna dužina od 378 cm što je još uvijek vrlo kompaktno. Zbog produženog prednjeg dijela proporcije automobila su malo promijenjene, no još uvijek izgledaju skladno. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dodatno, novi 18" naplatci dodatno naglašavaju njegov urbani karakter, a opcionalna dvobojna karoserija i atraktivne boje (među kojima i nijanse inspirirane lavandom i cimetom) sigurno će privući mlađe kupce.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost Aygo X-a jako je moderniziran. Auto ima novu digitalnu ploču s instrumentima od 7 inča i modernizirani infotainment sustav s bržim odzivom i podrškom za bežični Apple CarPlay i Android Auto. U osnovnoj opremi nude se dva USB-C priključka, a tu su i elektronička parkirna kočnica, automatska klima i unaprijeđeni sigurnosni sustavi Toyota Safety Sense.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Poboljšana zvučna izolacija, deblja stakla i dodatna obloga oko motora čine vožnju tišom i ugodnijom nego prije. Baterija hibridnog sustava nije ukrala ni malo mjesta u prtljažniku i on ostaje na 231 litri zapremine. Prostor je pametno iskorišten, a moguće je dodatno povećanje sklapanjem stražnjih sjedala u ravnu podnicu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Glavna vijest je svakako dolazak hibridnog pogona koji će u budućnosti potpuno zamijeniti dosadašnji 1-litreni benzinski motor. Aygo X sada koristi 1,5-litreni trocilindrični motor uparen s elektromotorom i CVT mjenjačem. Ovaj pogon već se koristi u Yarisu, a ukupna snaga sustava iznosi 116 KS, što je značajan skok u odnosu na 72 KS u ranijoj benzinskoj verziji.

Author: Toyota foto: Toyota

Zbog mnogo veće snage ubrzanje je mnogo bolje i auto do 100 km/h sada stiže za "manje od 10 sekundi" (točan broj Toyota nije otkrila). No, ono što će biti još važnije kupcima u Europi je niska potrošnja i emisija CO2. Toyota je navela samo CO2 vrijednost od 86 g/km, no iz toga se lako da izračunati potrošnja goriva od 3,7 l/100 km, što ovaj automobil čini najštedljivijim serijskim hibridom u Europi i najštedljivijim automobilom s motorom na unutarnje izgaranje, izuzmemo li plug-in hibride. 

Author:

Toyota je Aygo X-u sada pridružila i novu GR Sport verziju, inspiriranu Gazoo Racing linijom. Osim GR oznaka, ova verzija donosi zatamnjene detalje, jedinstvene 18-colne naplatke, agresivnije odbojnike i tvrđe podešen ovjes za više sportski osjećaj u vožnji, no snaga ostaje ista. Unutrašnjost donosi crnu alcantaru, sportska sjedala i GR volan.

Author: Toyota foto: Toyota

Proizvodnja novog Ayga X 2026 započet će tijekom jeseni u Toyotinoj tvornici u Češkoj, a prve isporuke očekuju se početkom 2026 godine. Cijene još nisu objavljene, ali s obzirom na dodatnu tehnologiju i hibridni pogon, očekuje se porast u odnosu na aktualni model, koji starta s cijenom od 17.325 eura u Hrvatskoj. Stara benzinska verzija ostaje u ponudi "do daljnjega", no planirano ej da je hibridna u potpunosti zamijeni. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Toyota Aygo X 2026 više nije samo simpatičan mali gradski auto. S novim dizajnom i pravim hibridnim pogonom, prerasta u mnogo ozbiljniji automobil koji će biti još štedljiviji za svakodnevnu upotrebu. Iako je još uvijek najmanja Toyota na europskom tržištu, ovaj Aygo X je definitivno najzreliji do sada.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.