Početna Auto 264 pregleda

Ovo je novi Opel Grandland: Od sada i na struju, nema dizela

FOTO: Opel

Kompaktni SUV je osjetno narastao, donosi potpuno novi dizajn, ali najveća vijest su električni pogoni. Automobil ubuduće neće nuditi dizelski motor

Opel je danas predstavio novu generaciju svojeg najvećeg SUV-a, modela Grandland. Kompaktni SUV je osjetno narastao, donosi potpuno novi dizajn, ali najveća vijest su pogoni. Automobil ubuduće neće nuditi dizelski motor, ali dolaze električne verzije i hibrid.

Author: Opel foto: Opel  

Ono što je posebno upadljivo na prvi pogled je veliki rast dimenzija automobila. Od prethodnika je 17 cm dulji, 2 cm viši i 6 cm širi. Sada u dužinu mjeri 465 centimetara, širok je 191 centimetar i visok 166 centimetara. Veliki naplatci od 20" također povećavaju dojam veličine ovog auta.

Što se dizajna tiče, sve je u stilu novijih SUV-ova Opela poput Frontere i Mokke. Automobil ima karakterističnu masku Opel Vizor koja prvi puta donosi i osvijetljeni logo Opela. Neki dizajnerski elementi su preuzeti s prošlogodišnjeg konceptnog modela Opel Experimental. To znači da se okomiti nabor na poklopcu motora i vodoravni vizir susreću se Opelovom logotipu dajući dojam "kompasa". Opel se posebno hvali i novim Intelli-Lux Pixel Matrix HD svjetlima s točno 51.200 piksela za distribuciju svjetla visoke rezolucije. Karoserija na prikazanom automobilu je dvobojna s crnim krovom što podiže dojam. Straga se ističe tipičnim oštrim svjetlima i osvijetljenim natpisom "Opel" između njih.  Sveukupno je auto prilično očekivanog oštrog dizajna, što je uobičajeno za nove Opele. 

Author: Opel foto: Opel
Osim dužine, širine i visine, povećan je i međuosovinski razmak, i to za čak 11 centimetara. jasno da to znači i osjetno više prostora u unutrašnjosti. Opel se hvali s dva centimetara više za noge straga i prtljažnikom koji je narastao tridesetak litara, no čija precizna zapremina još nije objavljena. Otkriveno je samo da će s preklopljenim stražnjim sjedalima Grandland moći primiti do 1641 litru.

Author: Opel foto: Opel

Interijer je vrlo prepoznatljiv, a u Njega je Opel ugradio ogroman središnji dodirni zaslon dijagonale čak 16 inča.  Tu je i potpuno digitalna ploča s instrumentima (njene dimenzije nisu precizirane) iza upravljača, a head-up zaslon projicira dodatne informacije na vjetrobransko staklo. Pohvalno, često korištenim postavkama kao što je kontrola klime i dalje se može upravljati pomoću nekoliko fizičkih tipki.

Author: Opel foto: Opel

Sjedala su ponovno certificirana od strane organizacije Aktion Gesunder Rücken (AGR) što Opel radi već desetljećima za sve modele. To znači da su sjedala posebno ergonomično oblikovana i dobra za kralježnicu. Imaju aktivne bočni jastuke, a vozačevo sjedalo nudi ventilaciju i također ima funkciju masaže. Takozvana "ergonomska značajka Intelli Seat" također je standardna na oba prednja sjedala. Udubljenje u sredini sjedala smanjuje pritisak na trtičnu kost. 

Author: Opel foto: Opel

Novi Grandland je prvi Opel koji se temelji na platformi Stellantis STLA Medium, koja je posebno dizajnirana za modele s baterijskim električnim pogonom. Unatoč tome, u budućnosti model neće biti samo potpuno električni, već će se nuditi i kao plug-in hibrid s dosegom od oko 85 km te kao 48-voltni blagi hibrid. Nikakve detalje o pogonima Opel nije objavio, no s obzirom an to da je ovaj auto "brat" Peugeota 3008 lako je zaključiti o čemu će se tu raditi.

Vjerojatno će se nuditi električne varijante s 215 do 326 KS (s jednim ili dva motora) te baterije kapaciteta 73 kWh i 98 kWh. Varijanta s jednim motorom i većom baterijom trebala bi omogućiti odličan doseg, do oko 700 kilometara. Maksimalna snaga punjenja na DC punjaču je 160 kW.

Author: Opel foto: Opel

Za ljubitelje motora s unutarnjim izgaranjem Opel će ponuditi poznatu blagu hibridnu verziju sa 136 KS koja koristi 1,2-litreni benzinski motor i 6-stupanjski motor s dvostrukom spojkom u kojem je ugrađen elektromotor. Plug-in hibridne verzije bi trebale stići kasnije. 

Author: Opel foto: Opel

Standardna oprema novog Grandlanda, između ostalog, uključuje automatski tempomat s funkcijom stop & go, prošireno prepoznavanje prometnih znakova, inteligentno podešavanje brzine s kočenjem nakon sudara. Opcijski je dostupan takozvani “Intelli-Drive 2.0” sustav koji objedinjuje mnoge elektroničke pomoćnike i kombinira ih s poluautomatskim asistentom za promjenu trake i inteligentnom prilagodbom brzine.

Opel još nije objavio datum izlaska na tržište niti cijene, a automobil bi na tržište trebao doći do kraja ove godine. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.