Početna Auto 4551 pregleda

Test DS 3: Toliko luksuzan da to ni najbolji ne mogu pratiti

FOTO: Dubravko Kolarić

Automobil je definitivno drugačiji, vrlo originalan, zabavan u vožnji i toliko luksuzan da to čak ni najprestižnija konkurencija u ovoj klasi ne može pratiti

Najluksuzniji francuski proizvođač DS se vratio na hrvatsko tržište, a mi nastavljamo s testiranjem njihovih modela. Prošlog tjedna je na redu bio najveći DS 7, a sada ćemo se pozabaviti s najmanjim DS-om modelom DS 3. Najmanji DS 3 izuzetno je luksuzan za automobil ove klase, vjerojatno i najluksuzniji izbor na tržištu i prilično sportski orijentiran. Gradski crossover s naznakama SUV-a nudi se s benzinskim motorima snage 100 i 130 KS te s potpuno električnim pogonom s baterijom od 54 kWh i 156 KS. Mi smo na test dobili verziju s benzincem od 130 KS, automatskim mjenjačem i najluksuznijom opremom Opera, dakle model koji predstavlja vrh ponude za DS 3 kada su u pitanju motori na unutarnje izgaranje. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

DS 3  je redizajnirani nasljednik modela DS 3 Crossback je mrtav. Isto kao i kod većeg DS7, nema više nastavak Crossback u imenu. Većina dizajnerskih promjena koje su se dogodile redizajnom nalaze se sprijeda. Auto je dobio novu, veću masku, novu grafiku glavnih i nova dnevna svjetla te sada izgleda osjetno malo agresivnije, bez da je izgubio onu svoju tipičnu "DS-ovsku" kombinaciju luksuza i elegancije u dizajnu. Uglavnom , DS3 je vrlo privlačan automobil koji na prvi pogled izgleda osjetno profinjenije od tipičnog malog SUV-a. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost je ono po čemu se DS3 još više razlikuje od konkurenata. Francuska moda je prvo što nam pada na pamet kada pogledamo u interijer ovog auta. Sve je puno originalnih dizajnerskih ideja, luksuznih detalja i najkvalitetnijih materijala. Primjerice skupina tipki u obliku dijamanta koji okružuju središnje ventilacijske otvore koji su također u obliku dijamanta su rješenje po kojem DS 3 već na prvi pogled pokazuje koliko je drugačiji.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Još jedan impresivan detalj su luksuzne sjajne tipke za upravljanje prozorima na konzoli između sjedala, oko impresivno oblikovane ručice mjenjača koja je u međuvremenu nestala iz većine drugih automobila Stellantisa. Tipke za prozore definitivno izgledaju impresivno, no ujedno nisu najpraktičnije rješenje. Potrebno je neko vrijeme da se naviknete da su one tu, a ne na mjestu "gdje bi trebale biti", na vratima. No kako smo DS 3 vozili odmah nakon što smo tjedan dana isprobavali DS 7 koji ima isto rješenje, posezanje za kontrolom prozora između sjedala već nam je prešlo u naviku. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Impresivna su i sjedala. Ona su vrlo udobna, prevučena najfinijom Nappa kožom s jedinstvenim uzorkom zbog kojeg izgledaju kao da su izvađena iz nekog auta od 100.000 eura i preseljena u DS 3. I svi drugi detalji u autu izgledaju izuzetno lusuzno i maštovito su dizajnirani, pa se čak i posebna pažnja posvetila tipki za pokretanje motora. jednostavno, unutrašnjost kao da je iz nekog prestižnog i skupog pariškog butika. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

DS3 ima novi zaslon osjetljiv na dodir od 10" inča, s novim Infotainment sustavom i male digitalne instrumente od 7" ispred vozača.    Infotainment je odličan, jednostavan za korištenje i ima dovoljno funkcija. Iako tipke u obliku dijamanta izgledaju sjajno, nisu baš najpraktičnije za korištenje, odnosno nisu najpreglednije te je potrebno neko vrijeme da se naviknete što je gdje. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ponuda prostora nije sjajna, očekivano jer je ovaj automobil s 412 cm dužine među najmanjim gradskim SUV crossoverima na tržištu i tek je "mrvicu" veći od tipičnog gradskog auta. Ipak, u kabini osobama prosječne visine ni straga neće biti previše skučeno, a i prtljažnik je s 350 litara itekako iskoristiv. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Za pogon je zadužen odličan i dobro poznat 1.2 PureTech trocilindrični benzinac. Iako u praznom hodu prenosi malo više vibracija u kabinu, tipično za motor s tri cilindra, sve ostalo vezano uz njega je itekako zadovoljavajuće. Snagom od 130 KS i okretnim momentom od 230 Nm pruža respektabilne performanse uz sprint do 100 km/h za vrlo dobre 9,2 sekunde i maksimalnih 201 KS. Sviđa nam se i reski zvuk motora, ali i činjenica da je u vožnji vrlo uglađen za jednog trocilindraša. Zdrave zalihe okretnog momenta na svim rasponima okretaja omogućavaju živahnu vožnju, a automatski mjenjač s osam stupnjeva svoj posao obavlja vrlo dobro, iako nije uglađen kao neki mjenjači kod konkurenata. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Potrošnja na testu iznosila je 6,7 l/100 kilometara u kombiniranoj vožnji što je očekivani rezultat za benzinca ove klase. U gradu nam je potrošnja iznosila 7,5 l/100 kilometara što je također vrlo prihvatljivo. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U vožnji postaje jasno da je DS 3 više usmjeren na zabavu nego na udobnost. Ovjes nije baš savršen na lošim cestama i preko uspornika na cestama. Kada se vozi po zavojitoj cesti, DS 3 je prilično kompetentan i može pružiti vrlo mnogo zabave s odličnim ovjesom i uvjerljivim kočnicama. Dojam jedino malo kvari upravljač koji je na trenutke nedovoljno precizan, a njegovi promjenjivi omjeri mogu malo zbunjivati dok se ne naviknete. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Svakako valja pohvaliti neobično niske razine buke vjetra i guma, koje us i na autocesti mnogo manje od onoga na što smo navikli u autima ove klase. Jasno je da se DS dosta potrudio oko izolacije. Zbog toga će se DS 3 pokazati izvrsnim suputnikom za duža putovanja. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak

Najveći problem ovog DS-a je cijena. Iznos veći od 40.000 eura na prvu se čini pretjeranim, no sve je to uglavnom posljedica izuzetno luksuzne opreme Opera u kojoj je čak i masažno sjedalo vozača. Slabije opremljeni i jednako motorizirani DS 3 Performance Line čak je 6000 eura jeftiniji od luksuzne Opere, a osnovni DS3 košta 29.200 eura . Naravno, ne treba zanemariti ni činjenicu da je DS ipak premium proizvođač što dodatno podiže cijenu. Automobil je definitivno drugačiji, vrlo originalan, zabavan u vožnji i toliko luksuzan da to čak ni najprestižnija konkurencija u ovoj klasi ne može pratiti. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Izuzetno luksuzna unutrašnjost
Živahan i uglađen motor
Zabavan u vožnji

Minus: 

Visoka cijena
Prekidači za prozore u sredini 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1180 kg
dimenzije: 412 x 179 x 154 cm
obujam motora: 1199 ccm
snaga: 96 kW/130 KS
0-100 km/h: 9,2 s
najveća brzina: 201 km/h
potrošnja: 6,0 l/100 km
cijena: 41.795 € (testni model), 39.500 € (bez dodatne opreme), 29.200 (osnovni DS3)

Važnija oprema testirani DS 3 Opera PureTech 130 S&S EAT8

Aluminijski naplatci 18",  dvobojna karoserija, automatska klima, digitalni instrumenti 7", dodirni zaslon 12", head up zaslon, navigacija, grijana sjedala presvučena Nappa kožom, električno podesivo sjedalo vozača s masažom, sustav kamera za parkiranje 360°, prednji i stražnji parkirni senzor, ambijentalno osvjetljenje, handsfree ključ...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.