Automobil je definitivno drugačiji, vrlo originalan, zabavan u vožnji i toliko luksuzan da to čak ni najprestižnija konkurencija u ovoj klasi ne može pratiti
Najluksuzniji francuski proizvođač DS se vratio na hrvatsko tržište, a mi nastavljamo s testiranjem njihovih modela. Prošlog tjedna je na redu bio najveći DS 7, a sada ćemo se pozabaviti s najmanjim DS-om modelom DS 3. Najmanji DS 3 izuzetno je luksuzan za automobil ove klase, vjerojatno i najluksuzniji izbor na tržištu i prilično sportski orijentiran. Gradski crossover s naznakama SUV-a nudi se s benzinskim motorima snage 100 i 130 KS te s potpuno električnim pogonom s baterijom od 54 kWh i 156 KS. Mi smo na test dobili verziju s benzincem od 130 KS, automatskim mjenjačem i najluksuznijom opremom Opera, dakle model koji predstavlja vrh ponude za DS 3 kada su u pitanju motori na unutarnje izgaranje.
DS 3 je redizajnirani nasljednik modela DS 3 Crossback je mrtav. Isto kao i kod većeg DS7, nema više nastavak Crossback u imenu. Većina dizajnerskih promjena koje su se dogodile redizajnom nalaze se sprijeda. Auto je dobio novu, veću masku, novu grafiku glavnih i nova dnevna svjetla te sada izgleda osjetno malo agresivnije, bez da je izgubio onu svoju tipičnu "DS-ovsku" kombinaciju luksuza i elegancije u dizajnu. Uglavnom , DS3 je vrlo privlačan automobil koji na prvi pogled izgleda osjetno profinjenije od tipičnog malog SUV-a.
Unutrašnjost je ono po čemu se DS3 još više razlikuje od konkurenata. Francuska moda je prvo što nam pada na pamet kada pogledamo u interijer ovog auta. Sve je puno originalnih dizajnerskih ideja, luksuznih detalja i najkvalitetnijih materijala. Primjerice skupina tipki u obliku dijamanta koji okružuju središnje ventilacijske otvore koji su također u obliku dijamanta su rješenje po kojem DS 3 već na prvi pogled pokazuje koliko je drugačiji.
Još jedan impresivan detalj su luksuzne sjajne tipke za upravljanje prozorima na konzoli između sjedala, oko impresivno oblikovane ručice mjenjača koja je u međuvremenu nestala iz većine drugih automobila Stellantisa. Tipke za prozore definitivno izgledaju impresivno, no ujedno nisu najpraktičnije rješenje. Potrebno je neko vrijeme da se naviknete da su one tu, a ne na mjestu "gdje bi trebale biti", na vratima. No kako smo DS 3 vozili odmah nakon što smo tjedan dana isprobavali DS 7 koji ima isto rješenje, posezanje za kontrolom prozora između sjedala već nam je prešlo u naviku.
Impresivna su i sjedala. Ona su vrlo udobna, prevučena najfinijom Nappa kožom s jedinstvenim uzorkom zbog kojeg izgledaju kao da su izvađena iz nekog auta od 100.000 eura i preseljena u DS 3. I svi drugi detalji u autu izgledaju izuzetno lusuzno i maštovito su dizajnirani, pa se čak i posebna pažnja posvetila tipki za pokretanje motora. jednostavno, unutrašnjost kao da je iz nekog prestižnog i skupog pariškog butika.
DS3 ima novi zaslon osjetljiv na dodir od 10" inča, s novim Infotainment sustavom i male digitalne instrumente od 7" ispred vozača. Infotainment je odličan, jednostavan za korištenje i ima dovoljno funkcija. Iako tipke u obliku dijamanta izgledaju sjajno, nisu baš najpraktičnije za korištenje, odnosno nisu najpreglednije te je potrebno neko vrijeme da se naviknete što je gdje.
Ponuda prostora nije sjajna, očekivano jer je ovaj automobil s 412 cm dužine među najmanjim gradskim SUV crossoverima na tržištu i tek je "mrvicu" veći od tipičnog gradskog auta. Ipak, u kabini osobama prosječne visine ni straga neće biti previše skučeno, a i prtljažnik je s 350 litara itekako iskoristiv.
Za pogon je zadužen odličan i dobro poznat 1.2 PureTech trocilindrični benzinac. Iako u praznom hodu prenosi malo više vibracija u kabinu, tipično za motor s tri cilindra, sve ostalo vezano uz njega je itekako zadovoljavajuće. Snagom od 130 KS i okretnim momentom od 230 Nm pruža respektabilne performanse uz sprint do 100 km/h za vrlo dobre 9,2 sekunde i maksimalnih 201 KS. Sviđa nam se i reski zvuk motora, ali i činjenica da je u vožnji vrlo uglađen za jednog trocilindraša. Zdrave zalihe okretnog momenta na svim rasponima okretaja omogućavaju živahnu vožnju, a automatski mjenjač s osam stupnjeva svoj posao obavlja vrlo dobro, iako nije uglađen kao neki mjenjači kod konkurenata.
Potrošnja na testu iznosila je 6,7 l/100 kilometara u kombiniranoj vožnji što je očekivani rezultat za benzinca ove klase. U gradu nam je potrošnja iznosila 7,5 l/100 kilometara što je također vrlo prihvatljivo.
U vožnji postaje jasno da je DS 3 više usmjeren na zabavu nego na udobnost. Ovjes nije baš savršen na lošim cestama i preko uspornika na cestama. Kada se vozi po zavojitoj cesti, DS 3 je prilično kompetentan i može pružiti vrlo mnogo zabave s odličnim ovjesom i uvjerljivim kočnicama. Dojam jedino malo kvari upravljač koji je na trenutke nedovoljno precizan, a njegovi promjenjivi omjeri mogu malo zbunjivati dok se ne naviknete.
Svakako valja pohvaliti neobično niske razine buke vjetra i guma, koje us i na autocesti mnogo manje od onoga na što smo navikli u autima ove klase. Jasno je da se DS dosta potrudio oko izolacije. Zbog toga će se DS 3 pokazati izvrsnim suputnikom za duža putovanja.
Zaključak
Najveći problem ovog DS-a je cijena. Iznos veći od 40.000 eura na prvu se čini pretjeranim, no sve je to uglavnom posljedica izuzetno luksuzne opreme Opera u kojoj je čak i masažno sjedalo vozača. Slabije opremljeni i jednako motorizirani DS 3 Performance Line čak je 6000 eura jeftiniji od luksuzne Opere, a osnovni DS3 košta 29.200 eura . Naravno, ne treba zanemariti ni činjenicu da je DS ipak premium proizvođač što dodatno podiže cijenu. Automobil je definitivno drugačiji, vrlo originalan, zabavan u vožnji i toliko luksuzan da to čak ni najprestižnija konkurencija u ovoj klasi ne može pratiti.
Plus:
Izuzetno luksuzna unutrašnjost
Živahan i uglađen motor
Zabavan u vožnji
Minus:
Visoka cijena
Prekidači za prozore u sredini
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1180 kg
dimenzije: 412 x 179 x 154 cm
obujam motora: 1199 ccm
snaga: 96 kW/130 KS
0-100 km/h: 9,2 s
najveća brzina: 201 km/h
potrošnja: 6,0 l/100 km
cijena: 41.795 € (testni model), 39.500 € (bez dodatne opreme), 29.200 (osnovni DS3)
Važnija oprema testirani DS 3 Opera PureTech 130 S&S EAT8
Aluminijski naplatci 18", dvobojna karoserija, automatska klima, digitalni instrumenti 7", dodirni zaslon 12", head up zaslon, navigacija, grijana sjedala presvučena Nappa kožom, električno podesivo sjedalo vozača s masažom, sustav kamera za parkiranje 360°, prednji i stražnji parkirni senzor, ambijentalno osvjetljenje, handsfree ključ...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.