Početna Auto 46 pregleda

Test Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo Hybrid: Prostran i štedljiv

FOTO: Dubravko Kolarić

Opel Astra Sports Tourer nudi više prostora od većine SUV-ova, ima prtljažnik od gotovo 600 litara, nisku potrošnju i bogatu opremu... Je li bolje rješenje od SUV-a

Na tržištu na kojem SUV modeli dominiraju, a sve više proizvođača okreće leđa tradicionalnim oblicima karoserije, kompaktni karavani poput Opel Astre Sports Tourer postaju prava rijetkost. Iako su nekoć bili sinonim za obiteljske automobile, danas se za isti prostor i funkcionalnost mora boriti s povišenim SUV-ovima koji često nude manje, a koštaju više. I zato je dobro znati da Astra Sports Tourer još uvijek postoji. Isprobali smo vrlo prestižnu verziju ovog auta, s blagim hibridnim pogonom od 145 KS, koji radi kao pravi hibrid i Ultimate paketom opreme. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn i dimenzije

Karavanska Astra izgleda vrlo zanimljivo zahvaljujući uravnoteženim proporcijama i prepoznatljivom Vizor prednjem dijelu koji je već duže vrijeme zaštitni znak Opela. S dužinom od 464 cm, širinom od 186 cm i visinom od 1443 cm, Astra je prilično velik auto koji nudi skladne proporcije, ali i prostranu i praktičnu unutrašnjost koja se po tome može mjeriti i s vozilima više klase.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prostor i praktičnost

Karavanska izvedba ima međuosovinski razmak od 273 cm, a rezultat toga je više prostora na stražnjoj klupi u odnosu na klasičnu Astru, što je jasno čim sjednete u auto. Ipak, dok prostora za koljena putnika straga ima napretek, za glavu je kod viših osoba već problematičnije što je svojevrsni kompromis zbog linije krova koja se "sportski" spušta prema natrag. SUV-ovi su ovdje u jasnoj prednosti. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ono što oduševljava jest prtljažni prostor. Ima osnovnih 598 litara, a volumen se preklapanjem naslona povećava do čak 1635 litara. Nizak utovarni prag dodatno olakšava svakodnevnu uporabu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost i ergonomija

Putnički prostor uređen je u skladu s Opelovom "Pure Panel" filozofijom: digitalna instrument ploča i dodirni zaslon Infotainmenta  spojeni su u elegantnu cjelinu, a  taj "panel"  je orijentiran prema  vozaču. Ono što posebno veseli su fizičke tipke za osnovne funkcije poput klime, grijanja sjedala ili odabira načina vožnje, što značajno poboljšava ergonomiju.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Infotainment i tehnologija

Infotainment sustav je sasvim solidan. Središnji dodirni zaslon dijagonale 10 inča nudi brz odziv i pregledno sučelje, dok je digitalna instrument ploča jednako dobra, s jasnom grafikom i mogućnošću prilagodbe prikaza prema preferencijama vozača, ali bez prikaza u obliku klasičnih instrumenata. Head-up zaslon dodatno pomaže u vožnji, iako može biti slabije čitljiv s polariziranim naočalama. Korištenje infotainmenta ne zahtijeva previše učenja, što dodatno pridonosi dojmu svakodnevne upotrebljivosti, a sustav podržava i bežično povezivanje s Apple CarPlay i Android Auto funkcijama.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Oprema i praktični detalji

Materijali su uglavnom vrlo kvalitetni, a sjedala s AGR certifikatom jako udobna. Površina za sjedenje se može produžiti izvlačenjem, što dodatno poboljšava udobnost i prilagodljivost. Brojni pretinci pametno su skriveni u kabini, a tu su i USB priključci te bežični punjač. Testirana verzija Ultimate dolazi s bogatim paketom opreme koji uključuje head-up zaslon, Matrix LED svjetla, 360-kameru i električna vrata prtljažnika. Zanimljivo, bez obzira na razinu opreme, obloge vrata straga nisu "jeftinije", već ostaju kvalitetne kao i sprijeda, što je rijetkost u ovoj klasi modernih automobila. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Pogonski sklop i performanse

Srce testiranog modela je jako dobro poznati trocilindrični 1,2-litreni turbo benzinac s tri cilindra snage 136 KS, pojačan blagim hibridnim sustavom s elektromotorom od 21 kW za ukupnu snagu sustava od 145 KS. Snaga se prenosi na prednje kotače preko uglađenog 8-stupanjskog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Iako s ubrzanjem od 9,9 sekundi do 100 km/h, na papiru djeluje prosječno, u vožnji Astra Sports Tourer Hybrid iznenađuje živahnošću. Odaziv na gas je brz, ubrzanja su "odlučna", a međuubrzanja vrlo dobra. U realnim uvjetima, djeluje malo snažnije nego što sirove brojke o ubrzanju sugeriraju. Maksimalna brzina od 210 km/h je također odlična. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Potrošnja i vozne osobine

Također, potrošnja je vrlo razumna. Tijekom našeg testa u kombiniranim uvjetima prosjek  potrošnje je iznosio 6,4 l/100 km. U gradu, gdje vrlo često vozi električno ostvarivali smo prosjek od 5 do 6 l/100 km, ovisno o gužvi i dionici, a na otvorenoj cesti, pri umjerenim brzinama on može pasti i ispod 5 l/100 km. NA autocesti potrošnja pri "normalnom tempu" iznosi od oko 7 do oko 8 l/100 km. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U vožnji Astra ostavlja dojam kompaktnog, sigurnog i vrlo stabilnog automobila. Ovjes je relativno tvrdo podešen, što znači da se karoserija vrlo malo naginje, ali pritom ne pati udobnost. Vožnja je precizna, upravljač vrlo izravan, a izolacija kabine vrlo korektna, tako da je buka relativno mala, čak i pri visokim brzinama. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak i cijena

Uz sve pohvale, ima i negativnih strana. Primjerice, nešto više prostora straga za glavu i niža cijena testnog modela bili bi poželjni. Ultimate verzija s bogatom opremom i automatskim mjenjačem stoji 42.855 eura, što je ozbiljan iznos za ovu klasu. Auto je prepun opreme, što je vidljivo po cijeni osnovnog modela Edition s istim pogonom, koja je čak 12.000 eura jeftinija. Za istu cijenu moguće je dobiti i dizel, sa 130 KS, koji će sigurno biti izbor mnogih kupaca u Hrvatskoj, no valja napomenuti da je ova verzija u gradskim uvjetima štedljivija od njega, dok je dizel sigurno preporučljiviji za one koji često rade veće kilometraže autocestom. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Astra Sports Tourer Hybrid je prava je alternativa kompaktnim SUV modelima, i to ne samo zbog oblika karoserije. Ona nudi podjednako, možda i više, prtljažnog prostora, bolju aerodinamiku i nižu potrošnju, a zadržava udobnost, sigurnost i tehnologiju na visokoj razini. Tu su i bolje dinamičke vozne osobine. Za one koji ne podliježu modnim trendovima i žele racionalan, ali nimalo dosadan automobil, Astra karavan je izbor koji još uvijek ima smisla, unatoč SUV-ovima. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Pogonski sustav i potrošnja
Dinamičan i udoban ovjes
Izdašan prtljažnik i ergonomija u kabini

Minus: 

Visoka cijena testnog modela
Ograničen prostor za glavu straga


Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:

masa: 1421 kg
dimenzije: 417 x 186 x 144 cm
obujam motora: 1199 cm3
snaga: 107 kW/145 KS
0-100 km/h: 9,9 s
najveća brzina: 210 km/h
potrošnja: 6,1  l/100km
cijena:  42.855 € (testni model), 30.490 € (osnovni Hybrid), 25.590 € (osnovna Astra Sports Tourer)

Važnija oprema testirana Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo Hybrid Ultimate

Aluminijski naplatci 18", Matrix LED svjetla, automatski dvozonski klima uređaj, AGR grijana sjedala s Alcantara presvlakama, grijani upravljač, sustav kamera s pregledom od 360 stupnjeva,  dodirni zaslon 10", navigacija,  digitalni instrumenti 10", head-up zaslon, ambijentalno osvjetljenje, bežično punjenje mobitela, električna vrata prtljažnika, dvobojna karoserija...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.