Početna Auto 91 pregleda

Test VW T-Roc 1.5 TSI EVO DSG R-Line: Kompletni proizvod 'stare škole'

FOTO: Dubravko Kolarić

Odličan motor, napredni asistenti i bogata oprema u kombinaciji s prepoznatljivim R-Line stilom čine ovaj T-Roc izuzetno uvjerljivim izborom u B-SUV segmentu, iako uz cijenu koja jako odudara od tog segmenta

U Volkswagenovoj SUV hijerarhiji T-Roc je najvažniji igrač u segmentu manjih SUV-ova. Dovoljno je veliki da bude obiteljski automobil, a dovoljno mali da ostane praktičan za svakodnevicu. Auto je pred zalaskom karijere i uskoro će biti predstavljen nasljednik, a mi smo iskoristili priliku i još jednom provozali T-Roc prije nego što se potpuno promjeni. Na test smo dobili jednu od prestižnijih verzija u ponudi, s 1,5-litrenim benzincem koji ima 150 KS i bogatim R-Line paketom opreme koji je dodatno pojačan obiljem dodatne opreme. Rezultat je vrlo prestižna, ali i prilično skupa izvedba T-Roca.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn: Ovakav T-Roc iskače iz mora malih SUV-ova

T-Roc u R-Line izvedbi izgleda dinamično i dorađeno. Facelift iz 2021. donio je oštrije linije i agresivnije odbojnike, dok R-Line paket dodaje zatamnjene prozore, crne detalje i logotipe koji podsjećaju na moćni T-Roc R. Testni primjerak u Lapiz plavoj metalik boji s 19-colnim naplatcima izgleda vrlo dojmljivo i skladno. LED Matrix svjetla s povezanim svjetlosnim potpisom sprijeda i nova stražnja LED grafika dodatno pojačavaju dobar dojam. U svakom slučaju ovaj auto se jako ističe u odnosu na većinu drugih B-SUV modela koje svakodnevno srećete na cesti, ali i u odnosu na većinu drugih T-Roca na cestama i ostavlja dojam ozbiljnog malog SUV-a s jasnim sportskim karakterom.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kabina i ponuda prostora: Vrhunski za auto ove klase

Unutrašnjostovog T-Roca, iako je pomalo zastarjela, ostavlja bolji dojam većine drugih predstavnika u klasi, posebno zahvaljujući kvaliteti materijala i izrade i sportskim sjedalima presvučenima kombinacijom tkanine i materijala ArtVelours koji izgleda kao brušena koža. Razni ukrasi, šavovi i sportski detalji (R oznake, papučice od nehrđajućeg čelika, plava pozadina kokpita) doprinose dojmu vrhunskog interijera.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prostora ima više nego dovoljno za četvero odraslih putnika, a stražnja klupa je pogodna i za dulja putovanja. Prtljažnik nudi vrlo dobrih 445 litara zapremine, a s preklapanjem stražnjih sjedala raste na 1290 litara. Dvostruki pod prtljažnika i električno otvaranje njegovih vrata podižu razinu svakodnevne praktičnosti. U svakom slučaju testirani T-Roc je unutra mnogo prestižniji i mnogo prostraniji nego biste to očekivali od SUV-a dugačkog 424 centimetara.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Infotainment, digitalizacija i povezivost: Stara VW-ova škola

Auto ima mnogo fizičkih, odvojene komande klime i klasičnu ručicu automatskog mjenjača. Također nema "famozne klizače" već praktični okretni gumb za glasnoću. Sve ovo su rješenja iz stare škole VW-a koja većini vozača nedostaju na novijim modelima marke i koja su jednostavno praktičnija i ergonomičnija od onoga što VW danas nudi, unatoč tome što možda izgledaju malo "zastarjelo.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

No unatoč tome, ne nedostaje ni "digitalnog sadržaja". T-Roc je opremljen infotainmnet sustavom MIB3, koji omogućuje povezivanje s aplikacijama, bežično korištenje Apple CarPlaya i Android Auta te korištenje online funkcija poput streaminga i glasovnog upravljanja. Na testnom modelu je ugrađen sustav Discover Media sa zaslonom od 8", navigacijom, proširenim funkcijama interneta te čak četiri USB-C priključka. Infotainment radi vrlo stabilno, brzo i relativno je jednostavan za korištenje. Digitalni instrumenti zaslužuju posebnu pohvalu. Vrlo su pregledni, prepuni korisnih informacija i lako prilagodljivi.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Motor i potrošnja: Odličan dojam

Motor je kultiviran, tiho radi i surađuje idealno s DSG mjenjačem. Iako pogon ide samo na prednje kotače, stabilnost i trakcija su na visokoj razini. Za vozače kojima nije potrebna 4x4 izvedba, ova konfiguracija pruža odličan omjer performansi, učinkovitosti i cijene.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Motor 1.5 TSI EVO druge generacije koristi tehnologiju deaktivacije cilindara radi uštede goriva. Po tvorničkim podacima troši 6 l/100 km, a stvarnim uvjetima, na našem testu, potrošnja je iznosila 6,7 litara. Dakle, ovisno o stilu vožnje i uvjetima, možete očekivati realnih 6,5 do 7,5 l/100 km. U gradskom prometu potrošnja očekivano raste, ali se uz umjerenu vožnju može zadržati na razinama između 7 i 8 l/100 km. Podjednaku potrošnju možete očekivati i na autocesti.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U vožnji: Još uvijek uzoran

U vožnji ovaj T-Roc djeluje zrelo i sigurno. Sa 150 KS i 250 Nm okretnog momenta koji su dostupni već od 1500 o/min, nudi uvjerljivo ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,6 sekundi, veliku maksimalnu brzinu do 205 km/h i vrlo dobru elastičnost. DSG mjenjač reagira brzo i uglavnom glatko, a u ovom izdanju T-Roc dolazi i s raznim načinima vožnje te sportskim ovjesom koji dodatno poboljšava preciznost i osjećaj vožnje.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Upravljač je progresivan, što znači da se u gradskoj vožnji okreće s lakoćom, a u zavojima postaje čvršći i izravniji. Ovjes je nešto tvrđi, kako priliči sportskom paketu, ali nije neugodan, osim na grubim zakrpama i "ležećim policajcima" gdje veliki 19-colni kotači prenose više vibracija u kabinu, nego što bi to bilo idealno.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Cijena i zaključak: Vrlo dobar, ali i skup

Testni T-Roc R-Line s 1.5 TSI motorom, DSG mjenjačem i brojnim doplatnim paketima (Sport, Easy Open, Zimski paket, panoramski krov, IQ.Light) stoji 46.486 eura. Riječ je o iznosu koji T-Roc pozicionira blizu premium kompaktnih SUV modela i daleko iznad od tipičnih automobila ove klase koji u izvedbama koje se najčešće kupuju u Hrvatskoj koštaju uglavnom između 20 i 30 tisuća eura. Ipak, cijena je donekle očekivana jer T-Roc u izvedbi 1.5 TSI R-Line nije samo praktičan gradski SUV, već i svojevrsni imidž proizvod, daleko od onog što je nužno i blizu onome što bi se već moglo smatrati luksuzom. Nudi ozbiljan paket opreme, odličan motor i kvalitetan, prostran interijer, uz profinjene vozne sposobnosti i digitalizaciju koja je "po mjeri čovjeka". T-Roc i pred kraj karijere ostaje kao jedna od najuravnoteženijih i najboljih ponuda u klasi, posebno za kupce koji žele više.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

+ Vrhunska kvaliteta izrade i oprema

+ Uvjerljiv motor i DSG mjenjač

+ Vozne osobine

Minus:

− Cijena visoka za klasu

− Sportski ovjes može biti pretvrd na lošim cestama

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:

Masa: 1358 kg

Dimenzije: 423 x 182 x 158 cm

Motor: 4-cilindrični benzinski turbomotor, 1498 cm3

Snaga: 150 KS

Okretni moment: 250 Nm

0–100 km/h: 8,6 s

Najveća brzina: 205 km/h

Mjenjač: automatski 7-stupanjski DSG

Potrošnja: 6,0 l/100 km (WLTP)

Cijena: 46.485,76 € (testirani model), 36.617 € (bez dodatne opreme), 25.499 € (osnovni 1.0 TSI 4Life, 116 KS)

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Važnija oprema testrani Volkswagen T-Roc 1.5 TSI EVO DSG R-Line

Aluminijski naplatci 19", automatska dvozonska klima, IQ.Light matrix LED svjetla, dodirni zaslon 8", digitalni instrumenti 10,25", navigacija, panoramski krov, sportska sjedala, grijana sjedala, kamera za vožnju unatrag, električno pokretana vrata prtljažnika...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.