Početna Auto 107 pregleda

Vozili smo četiri modela BYD-a. Ovo je sve što trebate znati o njima

FOTO: Dubravko Kolarić

Iako pruža mnogo više od europske konkurencije za mnogo manje novca, ne možemo još biti sigurni da je BYD "već na konju" jer kupci nisu navikli na kineske automboile u rangu od 40 do skoro 60 tisuća eura...

Vodeći svjetski proizvođač vozila nove energije (NEV) koja uključuju baterijska električna vozila i plug-in hibride, kineski BYD (Build Your Dreams), službeno je prije dva dana  stigao na hrvatsko tržište. BYD je svoj dolazak obilježio spektakularnim događajem u Zagrebu na kojem je prisustvovalo petstotinjak novinara, uglednika, poslovnih partnera, potencijalnih kupaca, no prije tog večernjeg događaja novinari su dobili cjelodnevnu priliku voziti sve modele BYD-a koji se nude na hrvatskom tržištu. To smo i iskoristili da bismo iz prve ruke provjerili kakve nam to točno modele dovodi razvikana kineska tvrtka koja je najveći svjetski proizvođač "vozila nove energije" i koja ima vrlo ambiciozne planove za hrvatsko tržište. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Čak i jednostavan pogled na cjenik BYD-a otkriva da ova marka ne napada jeftinim automobilima već prestižnim modelima koji žele konkurirati nekim od boljih i prestižnijih automobila na tržištu. Naime, trenutačno dostupni modeli BYd-a u hrvatskoj koštaju od 39.500 do 49.990 eura za osnovne verzije. To su električni Seal, Seal U, Sealion 7 i plug-in hibridni Seal U DM-i. Krenimo redom od najjeftinijeg modela, upravo spomenutog plug-in hibridnog modela. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Veliki (478 cm) SUV Seal U DM-i prvi je BYD-ev plug-in hibrid u Europi sa Super DM (Dual Mode) tehnologijom koja nudi mnoštvo prednosti poput energetske učinkovitosti, niske potrošnje goriva, dobrih performansi vožnje i udobnosti. Super DM tehnologija daje prednost električnoj energiji uz minimalno oslanjanje na motor na izgaranje čime ovaj model postiže doseg od 1080 kilometara kad je u potpunosti napunjen, navodi BYD. 

Author: BYD foto: BYD

U praksi to znači da veliki SUV koristi relativno skromne benzinske motore, i osjetno snažnije električne koji obavljaju većinu zadataka pri pogonu. U slabijoj verziji to je atmosferski benzinac od 1,5 litara s 98 KS, a u snažnijoj turbo verzija 1,5 litrenog benzinca sa 131 KS. No ukupne snage sustava su mnogo veće. Tako slabija verzija razvija 218 KS (prednji pogon), a snažnija kombiniranih 324 KS uz pogon na sve kotače. Slabija verzija također nudi izbor između dvije baterije kapaciteta 18,3 i 26,6 kWh što također znači vrlo dobre dosege na struju, 80 i 125 km. Snažnija verzija s manjom baterijom na struju može prevaliti 70 km po WLTP-u. S obzirom na to da smo svaki od četiri modela vozili tek pedesetak kilometara za sada ćemo se suzdržati o tome koliko su navedeni dosezi i potrošnja realni.  Slabiji model do 100 km/h stiže za 9,8 sekundi i može voziti 170 km/h, a snažnijem za sprint treba samo 5,9 sekundi te razvija 180 km/h. 

Author: BYD foto: BYD

Ovaj automobil se pokazao vrlo uglađenim u vožnji jer većinu vremena je pogon na struju (bez obzira radi li ili ne benzinski motor). Samo na višim brzinama pogon je uglavnom putem benzinskog motora, a prijelazi između dva pogona su prilično glatki. Ovjes omogućuje prilično dinamičnu vožnju i vrlo je komforan, no mora se priznati da se u vožnji dosta osjeti velika masa automobila koja, ovisno o motorizaciji iznosi 1940 do 2100 kilograma. Cijena modela Seal U DM-i iznosi od 39.500 eura. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Seal U je električna verzija istog automobila koja se od DM-i verzije izvana razlikuje po drugačijem prednjem dijelu bez otvora na maski. Ovaj model nudi se u dvije verzije. Prva se zove Comfort, ima motor od 217 KS, prednji pogon i bateriju kapaciteta 71,8 kWh. Verzija Design ima isti motor, no bateriju osjetno većeg kapaciteta od 87 kWh. Verzija Comfort do 100 km/h ubrzava za 9,3 sekunde,a verziji Design zbog veće mase treba 9,6 sekundi. To baš i nisu spektakularne brojke, a razlog az to je poprilična masa od 2020 do 2147 kilograma. maksimalna brzina obje verzije je 175 km/h. WLTP doseg verzije s manjom baterijom 420 kilometara, a s većom baterijom 500 km. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Verzija Design osim veće baterije donosi i nešto bolju opremu, primjerice dodirni zaslon od 15,6 inča u odnosu na 12,8 inča, head up zaslon i Infinity audio sustav s 10 zvučnika. No i osnovni Comfort je izuzetno bogato opremljen u seriji. Cijena verzije Comfort u Hrvatskoj je 45500 eura, dok Design košta od 48.990 eura. 

Author: BYD foto: BYD

BYD Seal je možda globalno najpoznatiji model BYD-a. Ova limuzina srednje klase (480 cm dužine) je izravni konkurent Teslinom modelu 3 i u Hrvatskoj se nudi u dvije verzije. Najjeftinija i najskromnija  verzija Comfort za sada nije dostupna u Hrvatskoj te su tu skuplje, prestižnije i snažnije izvedbe Design RWD i Excellence AWD. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Verzija Design RWD koristi bateriju kapaciteta 82,5 kWh i električni motor koji svoju snagu šalje na stražnje kotače i ima popriličnih 313 KS. WLTP doseg je 570 km, a performanse su prilično uzbudljive. Naime, i slabiji Seal je u stanju 100 km/h "uhvatiti već za 5,9 sekundi, dok je maksimalna brzina ograničena na 180 km/h. Verzija Excellence AWD ima istu bateriju, no nju kombinira s dva motora za pogon na sve kotače i ogromnih 530 KS i 670 Nm. Jasno je da su performanse spektakularne. Auto 100 km/h hvata za 3,8 sekundi, no maksimalna brzina je i ovdje ograničena na 180 km/h. 

Author: BYD foto: BYD

 Iako bi Seal U trebao biti SUV verzija ovog Seala, na nas je limuzina ostavila prestižniji i kompletniji dojam, kako voznim karakteristikama tako i luksuznim značajkama. U "osnovnoj verziji" Design serijski se dobiva veliki zaslon od 15,6", električno namjestiva sjedala presvučena vrlo kvalitetnom umjetnom kožom, naplatci od 19", panoramski krov... Skuplja i snažnija verzija dodatno donosi adaptivne amortizere, head-up zaslon... Seal se stvarno vozi izuzetno dobro, ovjes, upravljač i kočnice ostavljaju vrhunski dojam, a komfor kako ovjesa, tako i akustični je vrhunski. BYD Seal u Hrvatskoj košta od 47.990 eura za slabiju varijantu do 50.990 eura za snažniju varijantu. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Posljednji model kojeg smo isprobali je ujedno i najprestižniji u ponudi BYD-a u Hrvatskoj. To je veliki SUV Sealion 7 dužine 483 cm i, po našem mišljenju, zaista dobrog dizajna. Atraktivni SUV nudi se u tri verzije: Comfort, Design AWD i Excellence AWD.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Osnovna verzija Comfort kombinira bateriju kapaciteta od 82,5 kWh s jednim stražnje smještenim motorom s 313 KS, isto kao kod Seala. Do 100 km/h stiže za 6,7 sekundi, a maksimalna brzina je ograničena na 215 km/h. WLTP doseg iznosi 482 km. Verzija Design AWD kombinira istu bateriju s dva motora za pogon na sve kotače s ukupno 530 KS. Ubrzanje do 100 km/h traje 4,5 sekundi, a maksimalna brzina je također 215 km/h. Top verzija Excellence AWD ima iste motore s 530 KS, ali veću bateriju s 91,3 kWh kapaciteta. Performanse su identične, no doseg je veći 502 u odnosu na 456 kilometara kod Design AWD-a. Ovaj model je ujedno i najteži BYD u Hrvatskoj s masom od velikih 2410 kilograma. No unatoč tome vozi se odluično i izuzetno je komforan.  

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Osim što je najteži uvjerljivo je i najluksuzniji. U serijskoj opremi Excellence AWD je praktično sve što možete poželjeti, od ogromnog panoramskog krova do fantastične Nappa kože. Sealion 7, ovisno o verziji košta od 49.990 do 56.490 eura

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zgodan trik koji imaju svi predstavljeni BYD modeli je mogućnost rotiranja dodirnog zaslona koji tako iz horizontalnog može priječi u vertikalni položaj, a čitav postupak izgleda prilično spektakularno. No mnogo više od toga nas je impresionirala kvaliteta unutrašnjosti svih BYD modela. Realno po materijalima i kvaliteti izrade sve ovo je već na razini premium klase i najjači igrači u Europi se moraju ozbiljno zamisliti jer sve to BYD nudi po realno mnogo manjim cijenama. S druge strane, modeli nisu nimalo jeftiniji od Teslinih, no zato izgledaju mnogo luksuznije od Teslinih modela. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kao i mnogi drugi kineski proizvođači, BYD nema neke posebne linije opreme već je oprema vezana uz izvedbu, odnosno motorizaciju. Također, osim za posebnu boju ništa se ne mora nadoplatiti. No iako pruža mnogo više od europske konkurencije za mnogo manje novca, posebice jako impresivni Seal i Sealion 7, ne možemo još biti sigurni da je BYD "već na konju" na hrvatskom tržištu. Auti su im impresivni i iznenađujuće dobri u (skoro) svim aspektima, no razine cijena od 40 do gotovo 60 tisuća eura nisu nešto što su hrvatski kupci kineskih automobila za sada razmatrali. BYD-u u svakom slučaju želimo sreću na hrvatskom tržištu, a o prodajnim rezultatima ćemo pričati za nekoliko mjeseci kada oni postanu jasniji. U svako slučaju mnogo aduta za uspjeh imaju.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.