Trophée Andros je toliko popularan da je jednom utrka vožena na nogometnom stadionu pred 60.000 gledatelja
Ljubitelji automobilskog sporta znaju da je Alain Prost jedan od najvećih vozača svih vremena, da se borio sa Sennom i da je s četirima naslovima prvaka u Formuli 1 jedan od najuspješnijih u povijesti. Također znaju kako je Prost svoje naslove osvajao u neponovljivome crveno-bijelom McLarenu i u nedodirljivome Williamsu s početka devedesetih godina.
No što ako vam kažemo kako je Alain Prost naslov prvaka ostvario i u ekipi Dacije (?!) i takav uspjeh prije ostvario vozeći Toyotu Auris? Vjerojatno biste pomislili kako smo poludjeli, no Prost je zaista bio prvak za volanom monovolumenske Dacije Lodgy. Doduše ne u Formuli 1 već u natjecanju koje se zove Trophée Andros i najznačajnija je svjetska serija utrka na snijegu i ledu.
Trophée Andros je francusko natjecanje, a održava se od 1990. godine. Voze uglavnom Francuzi, prvaci su dosad bili isključivo Francuzi, no automobili kojima su se natjecali imaju strogo internacionalni karakter. U povijesti ovoga natjecanja pobjeđivali su Peugeot 205, Mercedes 190, BMW 318, Opel Tigra, Kia Rio, Škoda Fabia, Mini Countryman pa i spomenuti Dacijin monovolumen. Među prvacima, od međunarodno poznatih imena nalazimo i četverostrukoga WTCC prvaka Yvana Mullera koji je rekorder s deset osvojenih prvenstava Trophée Andros.
Posebnost ovoga natjecanja, ali i svih drugih svjetskih utrka na snijegu, je navala adrenalina koju izazivaju kratke utrke pune akcije, dodira, sudara, izlijetanja i preticanja. Voziti na snijegu i ledu je nešto potpuno drugačije od jurnjave na stazi. Svi koji su se barem malo svojim autom pokušali “zabavljati” na snijegu i ledu znaju kako je proklizati lako, ali i da se sve događa mnogo sporije nego na asfaltu.
Pa tako i vozači imaju mnogo više vremena za predvidjeti reakciju automobila ili ispraviti eventualnu pogrešku u vožnji.
A koliko je ovo natjecanje popularno pokazuje i to što je 1999. godine finalna utrka održana na pariškom stadionu 'Stade de France'. Da bi se pripremila staza na stadion je dopremljeno 700 tona snijega i leda, a utrku je pratilo nevjerojatnih 60.000 gledatelja.
Zbog velikog uspjeha Trophée Androsa, ali i atraktivnosti utrka, diljem svijeta su se počele nizati i druge serije. U igru se uključio i sveprisutni Red Bull koji je financirao izuzetno atraktivnu seriju 'RallyX on Ice', koja se vozi na zaleđenim stazama u skandinavskim državama. Svoja prvenstva imaju i Amerikanci, a ovaj sport je posebno popularan u Kanadi. U Rusiji, pak, imaju svoja prvenstva koja se voze po zaleđenim hipodromima i u šumama.
Čaroliju jurnjave po snijegu, čija sezona upravo počinje, upotpunjavaju i utrke prvenstva WRC u Švedskoj i Monte Carlu, koje se uglavnom održavaju na snijegu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.