Izuzetno dobra vijest je da je svih 17 testiranih vozila ocijenjeno kao odlično ili vrlo dobro, odnosno s četiri ili pet zvjezdica
Još od 1996. godine Euro NCAP testira sigurnost automobila u Europi i glavni je razlog toga što su novi automobili od tada postali gotovo nemjerljivo sigurniji. Dugoročni cilj ove organizacije je postignuti nultu stopu smrtnosti u cestovnom prometu. Od osnivanja Euro NCAP-a do danas ostvareno je zaista mnogo, na europskoj razini broj mrtvih u prometu je od 1996. do danas pao za oko 75 posto, a slično je i u Hrvatskoj. Ove godine su standardi sigurnosnih testiranja ponovo postroženi, no to nije utjecalo na to da se ocjene pogoršaju, što govori o stalnom napretku sigurnosti. U nastavku analiziramo svih 17 modela automobila koje je Euro NCAP testirao ove godine.
Najboljima među automobilima koji su testirani ove godine su se pokazali VW ID.7, Nio ET5 i Smart #3. Sva tri automobila još nisu u prodaji u Hrvatskoj. VW ID.7 stiže uskoro, kineski Nio se za sada ne planira prodavati u Hrvatskoj kao ni novi Smart #3, zajednički proizvod kineskog Geelyja i Mercedes-Benza.
Izuzetno dobra vijest je da je svih 17 testiranih vozila ocijenjeno kao odlično ili vrlo dobro, odnosno s četiri ili pet zvjezdica. To jako puno govori i o naporima koje proizvođači automobila ulažu da poboljšaju sigurnost i ostvare dobre rezultate na Euro NCAP testovima. S druge strane, vrlo loše je da je ove godine testirano jako malo auta i da su većina njih zapravo električni auti iz Kine koji se u Europi prodaju u gotovo zanemarivim količinama i koji su prosječnom kupcu trenutno potpuno nebitni. Realno, jedini automobil za široke mase koji je testiran ove godine je Hyundai Kona. Testovi novih automobila koji su mnogo važniji na tržištu su ove godine gotovo potpuno izostali. Radi li se ovdje o svojevrsnom izbjegavanju Euro NCAP-a od važnijih proizvođača ili o nekom drugom razlogu, pokazat će iduća godina.
VW ID.7 je je po broju bodova na samom vrhu, nudeći dobru do vrlo dobru sigurnost u sve četiri kategorije koje se testiraju, posebno u pogledu zaštite odraslih putnika. Između prednjih sjedala ugrađeni su zračni jastuci koji štite vozača i suvozača od međusobnog sudara glavama u slučaju bočnog naleta na vozilo. U slučaju frontalnog sudara električna limuzina srednje klase također je odlična. Euro NCAP ističe i da sustav upozorenja o napuštanju voznog traka nježno ispravlja vozilo ako ono počne skretati te da auto dobro intervenira i u kritičnijim situacijama. VW ID.7 također ima sustav koji aktivira kočnice nakon sudara kako bi se izbjegao nastavak kretanja auta i naknadni sudari.
Jedini bod iza VW-a je Nio ET5, kineska sportska limuzina na električni pogon, a vozila iz Kine su i na trećem i na četvrtom mjestu (Smart #3 i BYD Dolphin). S druge strane, plasmani renomiranih i luksuznih marki BMW i Mercedes djeluju pomalo razočaravajuće. BMW serije 5 također dobiva odličnih 5 zvjezdica, ali je broj bodova koji je postigao dovoljan tek za peto mjesto na ovoj ljestvici. Idealno nije prošao ni Mercedesov EQE SUV na devetom mjestu.
Na samom dnu ovogodišnjeg poretka je nova Hyundai Kona. Korejski mali SUV nije među 10 najboljih ni u jednoj kategoriji, a ukupno je ocijenjen s četiri zvjezdice što je još uvijek vrlo dobro. Nešto bolji od Kone, ali isto s četiri zvjezdice, je Vinfast VF8, vijetnamski električni SUV koji se prodaje na nekim europskim tržištima, ne i u Hrvatskoj. Četiri zvjezdice je također ostvario i novi mali Hondin SUV ZR-V, a svi ostali auti su ostvarili rezultate vrijedne maksimalnih pet zvjezdice što znači znači izvrsnu ukupnu ocjenu zaštite od sudara i dobru sigurnosnu opremu sa sveobuhvatnom, praktičnom tehnologijom za izbjegavanje nezgoda.
Ovakvi rezultati još su bolji ako se uzme u obzir pooštravanje kriterija Euro NCAP-a od ove godine. Za razliku od zadnjih promjena 2020. godine, fokus je na sigurnosnim asistentima, jer je izbjegavanje nesreće najučinkovitija zaštita od ozljeda. Dok su brzine sudara do 5 km/h bile “u redu” do 2022., sam kontakt danas među autima po novome dovodi do lošije ocjene. U obzir se uzima i više sigurnosnih asistenata, poput onoga koji upozorava ili sprječava da otvorite vrata kada uz vaše vozilo nailazi drugo ili biciklist.
Zbog promjena u ispitnom postupku u 2023. godini nije moguća izravna usporedba ovogodišnji i rezultata testiranja iz prošle godine.
Rezultati svih auta 2023. godine od najboljeg do najgoreg:
VW ID.7 ★★★★★ 88.2 %
NIO ET5 ★★★★★ 88,2 %
smart #3 ★★★★★ 87.0 %
BYD DOLPHIN ★★★★★ 85.8%
BMW serije 5 ★★★★★ 85.4 %
NIO EL7 ) SUV ★★★★★ 86.0 %
BYD SEAL-U SUV ★★★★★ 85.2 %
Lexus RZ ★★★★★ 85.2 %
Mercedes EQE SUV ★★★★★ 85.8 %
BYD SEAL ★★★★★ 84,6 %
BYD TANG ★★★★★ 82.8 %
XPENG P7 ★★★★★ 82.8 %
XPENG G9 ★★★★★ 82.2 %
Kia EV9 ★★★★★ 83.0 %
Honda ZR-V ★★★★ 78.6 %
VinFast VF8 ★★★★ 79,4 %
Hyundai KONA ★★★★ 73.4 %
Najbolji i nagori auti po kategorijama testiranja:
Zaštita odraslih putnika
1. Nio ET5
2. VW ID.7
3. Nio EL7
...
15. Hyundai Kona
16. Honda ZR-V
17. VinFast VF8
Zaštita djece
1. Mercedes EQE SUV
2. VinFast VF8
3. Kia EV9
...
15. XPENG G9
16. Hyundai Kona
17. XPENG P7
Zaštita pješaka
1. BMW 5er
2. BYD Dolphin
3. Lexus RZ
...
15. VinFast VF8
16. Kia EV9
17. Hyundai Kona
Sustavi za pomoć u vožnji
1. Smart #3
2. Mercedes EQE SUV
3. Kia EV9
...
15. BYD Tang
16. Honda ZR-V
17. Hyundai Kona
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.