Da prije skoro dvije godine nije došlo do ruskog napada na Ukrajinu, što je za posljedicu imalo povlačenje Renaulta iz Rusije, ovih dana bismo možda čitali o premijeri moderne Lade Nive
.Što bi bilo da je bilo? Ovo "filozofsko" putanje možemo često postaviti vezano iz automobile, a dobar primjer je legendarna Lada Niva koja je mogla doživjeti svoju novu modernu generaciju, ali...
Ideja za novu Ladu Nivu je prilično konkretno predstavljena 2021. godine. Godinu dana kasnije sve se promijenilo zbog svima poznatog razloga, Rusi su napali Ukrajinu, a zapadne tvrtke su se brzo povukle iz Rusije. Među njima i Renault koji je bio vlasnik Lade.
Danas, nekoliko dana nakon što je predstavljena nova Dacia Duster, prijetili smo se da je ona trebala biti temelj za novu Nivu. AvtoVAZ je predstavio studiju Lada 4x4 Vision Concept još u kolovozu 2018. Tipična linija Dustera bila je vidljiva već na profilu ovog auta.
Nekoliko godina kasnije prilikom predstavljanja Renaultovog plana za budućnost nazvanog "Renaulution" grupa je iznenadila skicom modela koji ej na maski imao jasno istaknuto ime "Niva" i koji je vizualno podsjećao na (još uvijek) originalni model iz 1976. .
Uz skicu pronašli smo i tadašnje izjave. Govorilo se da bi AvtoVAZ trebao ojačati postojeće sinergije s Grupom Renault, posebno u Rusiji, te iskoristiti nove sinergije na razini poslovne jedinice i grupe. Tako bi AvtoVAZ i Dacia trebali formirati novu poslovnu jedinicu kako bi smanjili troškove.
"Dacia će ostati Dacia, s dozom cool pristupa, a Lada, još uvijek gruba i čvrsta, nastavit će nuditi pristupačne proizvode temeljene na provjerenim tehnologijama i usmjerene na inteligentne kupce", govorili su tada u Renaultu.
Bilo je govora o isplativom dizajnu i poboljšanoj učinkovitosti: s 4 platforme na jednu, s 18 tipova karoserije na 11, povećavajući prosječnu proizvodnju s 0,3 milijuna automobila po platformi na 1,1 milijun po platformi.
Isto tako, planirala se revizija da bi nastala konkurentna paleta proizvoda i pohod na C segment, uvođenje 7 modela do 2025., uključujući 2 u C segmentu, oživljavanje legendarnih modela, korištenje tehničkih mogućnosti grupe (LPG za obje marke, E-Tech za Daciu).
Nova Niva, koja je tada najavljena za 2024. godinu vjerojatno ne bi imala puni hibrid, već bi dobila LPG agregat sa 100 KS i mnogo srodnosti s Dusterom.Kako je ona mogla izgledati pokazuje i render koji su napravili stručnajci su ruskog portala kolesa.ru.
"Ideja koja stoji iza stvaranja poslovne jedinice je da će Dacia i LADA ostati zasebne tvrtke sa svojim brendovima, poviješću i strategijom, ali će imati koristi od predanog, fokusiranog i koordiniranog vodstva. No, što je najvažnije, postat će bolje u integriranom sustav Groupe Renault kako bi se iskoristile sinergije“, rekao je tada Denis Le Vot, izvršni direktor marki Dacia i Lada.
“Lansiranje potpuno nove Nive 2024. definitivno će obilježiti važan datum za Ladu u Rusiji, ali i otvoriti nove horizonte za marku,” dodao je tada Yves Caracatzanis, izvršni direktor Grupe AvtoVAZ.
Paleta proizvoda Lada i Dacia trebala bi se temeljiti na vrlo ekonomičnoj i fleksibilnoj platformi CMF-B. Zajedno, brendovi su trebali godišnje proizvesti više od milijun vozila temeljenih na CMF-B. Globalni cilj bio je otključati potencijal Lade i Dacie i pretvoriti ih u pune novonastale međunarodne robne marke koje mogu nadilaziti svoje trenutno tržište i opseg segmenta.No to se na žalost nije nikada nije dogodilo, a vjerojatno i neće tako skoro.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.