Početna Off 405 pregleda

Sudarali su se na utrkama pri 300 km/h, a poginuli na običnoj prometnici

formula 1 poginuli
Vidi galeriju 1/7
Sudarali su se na utrkama pri 300 km/h, a poginuli na običnoj prometnici Sudarali su se na utrkama pri 300 km/h, a poginuli na običnoj prometnici Sudarali su se na utrkama pri 300 km/h, a poginuli na običnoj prometnici Sudarali su se na utrkama pri 300 km/h, a poginuli na običnoj prometnici Sudarali su se na utrkama pri 300 km/h, a poginuli na običnoj prometnici Sudarali su se na utrkama pri 300 km/h, a poginuli na običnoj prometnici Sudarali su se na utrkama pri 300 km/h, a poginuli na običnoj prometnici

Sudarali su se na utrkama za brzina većih i od 300 km//h, nerijetko iz bolida izlazili bez ijedne ogrebotine, a onda su ginuli na običnim cestama pri uobičajenim brzinama, jer su im oduzumili prednost ili su pogriješili

U nesrećama na stazama smrtno je stradao 51 pilot Formule 1 njih 10 posto skončalo je u svakodnevnom prometu i srazu s običnim vozačima, a broj junaka oktanskog sporta koji su tako stradali mjeri se na nekoliko stotina.

Jurili su i brže od 350 km/h po najpoznatijim svjetskim pistama licenciranima za Formulu 1, neozlijeđeni izlazili iz žestokih okršaja u kojima su se dodirivali kotačima bolida, a onda su skončali na običnim cestama. Mnogi nisu skrivili svoju smrt. Vozili su kako treba, no naletjeli su na luđake koji bi im oduzimali prednost ili su naglo kočili ispred njih, na krivo postavljene stupove, na loše osvijetljene kamione...Čak je i neka proročice imala prste u sudbini jednoga od njih, potanko mu predvidjevši pogibiju u prometu, deset godina ranije. U 65 sezona Formule 1 smrtno je stradao 51 pilot najbržeg cirkusa u svijetu. I nije samo Formula 1 bila kobna za zvijezde oktanskih sportova. Ginulo se posvuda i na utrkama Svjetskoga prvenstva u motociklizmu, na reliju Paris-Dakar, na 24 sata Le Mansa, Indycaru, za rušenja brzinskih svjetskih rekorda.

Andrea de Cesaris nije okončao život u bolidu nego na motociklu. Srčani Rimljanin, poznati hazarder koji je u 15-godišnjoj karijeri vozača Formule 1 zbog brojnih razbijanja zaslužio nadimak "de Crasharis", preživio je brojne teške nesreće na stazama. Zvali su ga mačkom sa devet života, bio je protagonist žestokih nesreća, a nijednu ogrebotinu nije zaradio. Naposljetku je život izgubio u dobi od 55. godina, vozeći motocikl Suzuki 600 autocestom koja okružuje Rim. Peti listopad 2014. bio je koban za njega - za udarca u metalnu zaštitnu ogradu nakon pada s motocikla istoga trenutka je umro.  

formula 1 poginuli | Author: Arhiva Auto start foto: Arhiva Auto start

 Švicarac Clay Regazzoni, koji je od 1970. do 1980. vozio za Ferrari, BRM, Ensign, Shaddow i Williams, također je nastradao na prometnici. Osobnim automobilom Chrysler Voyager se 2006., na talijanskoj autocesti kod Parme, zabio u stražnji dio kamiona i poginuo na mjestu nesreće. On je još 1980. bio doživio tešku nesreću kada su otkazale kočnice na bolidu Ensigna pa je ostao paraliziran. No, ni to ga nije spriječilo da nastavi natjecanja. Vozio je Reli Dakar i nastupao na utrkama izdržljivosti u modificiranim autima prilagođenim vožnji samo rukama.

formula 1 poginuli | Author: Arhiva Auto start foto: Arhiva Auto start

Sudar s kamionom bio je koban i za Britanca Mikea Hailwooda, poznatoga motociklista i vozača Formule 1. Za upravljanja Roverom SD1 prednost mu je oduzeo vozač kamiona. Smrtno je stradala i devetogodišnja kći Michelle Hailwood, a desetogodišnji sin David je preživio nesreću. Zanimljivo, desetak godina prije, za posjeta Južnoafričkoj Republici, neka proročica je Mikeu predvidjela sudbinu i tvrdila kako će poginuti u 40. godini, u sudaru s kamionom! Ovu priču objavila je i njegova bivša djevojka Elizabeth McCarthy koja se za njega nije htjela udati rekavši mu da se ne želi vezati za nekoga tko svaki vikend može poginuti. Mike je na njezin argument odgovorio kako zasigurno neće poginuti na stazi.  

formula 1 poginuli | Author: Arhiva Auto start foto: Arhiva Auto start

Talijan Giuseppe Nino Farina prvi je službeni prvak u Formuli 1. Trkaća karijera u Alfa Romeu, Ferrariju i Lanci trajala je 30 godina, a preživio je i brojne teške nesreće kada je sigurnost bolida bila minimalna. Smrtno je stradao 1966. vozeći svoju Lotus Cortinu na planinskome prijevoju u francuskim Alpama. Bio je sam. Udarac u telegrafski stup bio je koban. Putovao je na Veliku nagradu Francuske gdje je ima zakazan, nakon utrke, angažman kao vozač-dvojnik glumca Yvesa Montanda na snimanju filma Grand Prix.  

formula 1 poginuli | Author: Arhiva Auto start foto: Arhiva Auto start

U siječnju 1959., samo šest mjeseci po završetka trkaće karijere, u automobilskoj nesreći je, nedaleko od Londona, poginuo Mike Hawthorn, prvi britanski prvak u Formuli 1. Nabrijanim Jaguarom 3.4 MK1 utrkivao se s prijateljem Robom Walkerom u Mercedesu 300 SL. U zavoju je izgubio kontrolu, okrznuo kamion i zabio se u stablo. Preminuo je istoga trenutka zbog teških ozljeda glave. Tridesetogodišnjemu Hawthornu prije nesreće dijagnosticirana je teška bolest te su lječnici pretpostavljali kako mu je preostalo još nekoliko mjeseci života.  

formula 1 poginuli | Author: Arhiva Auto start foto: Arhiva Auto start

Ironično je što su vozači koji su preživjeli najopasnija razdoblja utrkivanja, kada se o njihovoj sigurnosti najmanje brinulo, stradali na cesti, poput običnih smrtnika.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.