Astru Sports Tourer odlukuju niski troškovi održavanja, štedljivi motori i vosoka razina udobnosti
Na krilima uspjeha nove Astre, koja je odmah po predstavljanju osvojila titulu Europski auto godine, Opel je predstavio i karavansku inačicu. Nije riječ samo o izvedbi s nekoliko centimetara prostora više u prtljažniku i većom nosivošću. Sports Tourer izgleda doista lijepo i privlačno i nimalo nije izgubila na dinamici i voznim odlikama u odnosu na kompaktnu izvedbu. Štoviše, pojedine su izvedbe i nevjerojatnih 190 kilograma lakše nego inačice iz prethodne generacije karavana, a čak 80 kilograma lakša je samo karoserija.
Štedljivi ECOTEC motori oduševljavaju mogućnostima i malom potrošnjom. Udobnost je vrhunska, buka motora i vožnje odlično je prigušena, a osjećaj za upravljačem doista sjajan. Motori su jednaki kao u kompaktnoj Astri, sve turbodizelske CDTI izvedbe su s obujmom 1,6 litara i dostupne u izvedbama s 95, 110, 136 i 160 KS. Najjači motor ima dva turbopunjača, svi serijski imaju ručni mjenjače sa šest stupnjeva, a izvedba sa 136 KS ima automatski mjenjač.
S obzirom da je novost u ponudi obje verzije Astre upravo 1,6-litreni dizelaš s dva turba, taj smo model i isprobali. S 350 Nm okretnoga momenta, koji razvija u rasponu od 1500 do 2250 okretaja, odaziv na gas je trenutačan, a 160 KS dostatno je i za sasvim pristojne performance - 220 km/h najveće brzine i 8,9 sekunda do 100 km/h. Trošio je 5,0 litara na kombiniranoj ruti koja je uključivala autocestu i lokalne prometnice regije Duoro, uključujući i slavnu cestu N222, mnogim vozačima jednu od najljepših prometnica u južnoj Europi. Poput kompaktne Astre i karavansku izvedbu ugodno je voziti. Stabilna je, upravljač je izravan, ručni mjenjač dovoljno precizan, a istodobno je vrlo udobna i općenito ugodna u vožnji, ne samo za vozača nego i za putnike. Jednako se dobro vozi na autocesti ili na zavojitim prometnicama.
Osim snažnoga dizela u ponudi su i benzinci. Ponuda započinje atmosferskim 1,4 motorom sa 100 KS, slijedi 1.0 Turbo sa 105 KS, oba su s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva ili Easytronic mjenjačem u jačoj izvedbi, također s pet stupnjeva. A 1,4 Turbo sa 125 i 150 KS su sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem, šesterostupanjski automatski može imati samo izvedba sa 150 KS, a najsnažnija 1,6 Turbo s 200 KS ima dva turbopunjača. Karavan s prtljažnikom od 540 do 1630 litara stoji133.392 kune s 1,4-litrenim benzincem s prvim paketom opreme, a "bogovski" opremljen benzinskog "sportaša" s 200 KS 191.000 kuna. Zlatna sredina je turbodizelska izvedba sa 110 KS i Enyoj paketom opreme, koja stoji 149.900 kuna.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.