Novi CX-5 stiže krajem godine, nudi više prostora i digitalnih funkcija, ali se oprašta od dizelaša. Cijene bi trebale ostati na istoj razini
Mazda je predstavila treću generaciju svog bestselera CX-5, koji je od 2012. prodan u više od 4,5 milijuna primjeraka. I dok je dizajn prepoznatljivo evolucijski, dimenzije su znatno narasle: s dužinom od 469 cm, novitet sada gotovo ulazi u teritorij CX-60, a usporedbe radi, novi VW Tiguan je kraći za 15 cm.
Vizualno, CX-5 zadržava poznatu formu, ali s izraženijim detaljima poput povećanog poklopca motora, novih LED svjetala i šire maske hladnjaka. Straga nalikuje većim Mazdinim SUV-ovima s vodoravnim svjetlima i centralno postavljenim imenom brenda. Ovisno o paketu, dostupni su naplatci od 17 ili 19 inča.
Unutrašnjost je dizajnirana prema japanskoj filozofiji "Ma", s fokusom na sklad i minimalizam. Središnja konzola ima vrlo malo fizičkih tipki, a vozačkim ambijentom dominira 10,25-inčni zaslon s instrumentima i do 15,6 inča veliki infotainment zaslon s integriranim Google aplikacijama, umjetnom inteligencijom Gemini i sustavom kamera od 360 stupnjeva. Nova arhitektura vozila donosi i znatno više prostora, pogotovo na stražnjoj klupi za koljena i glavu. Također praktično, stražnja vrata se otvaraju gotovo pod pravim kutom.
Prtljažni prostor sada prima 583 litre, a sa spuštenim naslonima raste na čak 2.019 litara. Povećana je i duljina, visina i širina utovarnog otvora, dok je prag spušten, pa je utovar glomaznih predmeta osjetno lakši.
U vožnji, CX-5 bi trebao biti komforniji i tiši. Mazda je preradila ovjes, ublažila opruge i doradila amortizaciju, a poboljšana je i izolacija kabine. Upravljanje je preciznije, a odaziv na gas izravniji. Verzije s pogonom na sve kotače i dalje dolaze s G-Vectoring Control Plus sustavom, koji prilagođava raspodjelu momenta za više stabilnosti i glatkoće u zavojima.
Ponuda motora je vrlo skromna i čini je samo jedan benzinac, poznati 2,5-litreni atmosferski motor s blagim hibridnim sustavom i 141 KS iz Mazde 3 i CX-30. Uz novo podešeni 6-stupanjski automatik, nudi ubrzanje do 100 km/h za 10,5 s i maksimalnu brzinu 187 km/h. Sustav može deaktivirati dva cilindra pri umjerenim brzinama, a WLTP potrošnja je 7,3 do 7,7 l/100 km, ovisno o pogonu. Dizelaši izlaze iz ponude, ali za 2027. najavljen je i potpuno hibridni pogon s novim Skyactiv-Z motorom.
CX-5 treće generacije u Hrvatsku stiže krajem ove godine, a cijena još nije objavljena, no trebala bi ostati na razini aktualnog modela, dakle oko 37.000 eura za osnovnu opremu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.