Početna Auto 618 pregleda

Ovo je nova Mazda CX-5: Treća generacija dolazi bez dizela

FOTO: Mazda

Novi CX-5 stiže krajem godine, nudi više prostora i digitalnih funkcija, ali se oprašta od dizelaša. Cijene bi trebale ostati na istoj razini

Mazda je predstavila treću generaciju svog bestselera CX-5, koji je od 2012. prodan u više od 4,5 milijuna primjeraka. I dok je dizajn prepoznatljivo evolucijski, dimenzije su znatno narasle: s dužinom od 469 cm, novitet sada gotovo ulazi u teritorij CX-60, a usporedbe radi, novi VW Tiguan je kraći za 15 cm.

Author: Mazda foto: Mazda

Vizualno, CX-5 zadržava poznatu formu, ali s izraženijim detaljima poput povećanog poklopca motora, novih LED svjetala i šire maske hladnjaka. Straga nalikuje većim Mazdinim SUV-ovima s vodoravnim svjetlima i centralno postavljenim imenom brenda. Ovisno o paketu, dostupni su naplatci od 17 ili 19 inča.

Author: Mazda foto: Mazda

Unutrašnjost je dizajnirana prema japanskoj filozofiji "Ma", s fokusom na sklad i minimalizam. Središnja konzola ima vrlo malo fizičkih tipki, a vozačkim ambijentom dominira 10,25-inčni zaslon s instrumentima i do 15,6 inča veliki infotainment zaslon s integriranim Google aplikacijama, umjetnom inteligencijom Gemini i sustavom kamera od 360 stupnjeva. Nova arhitektura vozila donosi i znatno više prostora, pogotovo na stražnjoj klupi za koljena i glavu. Također praktično, stražnja vrata se otvaraju gotovo pod pravim kutom.

Author: Mazda foto: Mazda

Prtljažni prostor sada prima 583 litre, a sa spuštenim naslonima raste na čak 2.019 litara. Povećana je i duljina, visina i širina utovarnog otvora, dok je prag spušten, pa je utovar glomaznih predmeta osjetno lakši.

Author: Mazda foto: Mazda

U vožnji, CX-5 bi trebao biti komforniji i tiši. Mazda je preradila ovjes, ublažila opruge i doradila amortizaciju, a poboljšana je i izolacija kabine. Upravljanje je preciznije, a odaziv na gas izravniji. Verzije s pogonom na sve kotače i dalje dolaze s G-Vectoring Control Plus sustavom, koji prilagođava raspodjelu momenta za više stabilnosti i glatkoće u zavojima.

Author: Mazda foto: Mazda

Ponuda motora je vrlo skromna i čini je samo jedan benzinac, poznati 2,5-litreni atmosferski motor s blagim hibridnim sustavom i 141 KS iz Mazde 3 i CX-30. Uz novo podešeni 6-stupanjski automatik, nudi ubrzanje do 100 km/h za 10,5 s i maksimalnu brzinu 187 km/h. Sustav može deaktivirati dva cilindra pri umjerenim brzinama, a WLTP potrošnja je 7,3 do 7,7 l/100 km, ovisno o pogonu. Dizelaši izlaze iz ponude, ali za 2027. najavljen je i potpuno hibridni pogon s novim Skyactiv-Z motorom.

Author: Mazda foto: Mazda

CX-5 treće generacije u Hrvatsku stiže krajem ove godine, a cijena još nije objavljena, no trebala bi ostati na razini aktualnog modela, dakle oko 37.000 eura za osnovnu opremu.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.