Početna Auto 1149 pregleda

Ovo je Volkswagen ID.Every1: Novi narodni auto?

FOTO: Volkswagen

Volkswagen "ID.1" se čini kao zanimljiv novitet. Volkswagen i dalje stoji oko ranije najavljene početne cijene od 20.000 eura za konačnu serijsku verziju

Volkswagen već ima veliku paletu električnih ID. modela, no za sada u njoj nema malih modela koji bi bili zaista pristupačni većini kupaca. To bi se iduće godine moglo promijeniti s novim gradskim ID.2 koji će koštati od 25.000 eura, a godinu dana nakon njega stiže i mali gradski ID.1 za manje od 20.000 eura. Kako će on izgledati i što nam sve donosi VW je sada otkrio konceptom ID.Every1.

S novim ID.Every1 Volkswagen se vraća u A-segment. Nakon što je izbacio Up! iz proizvodnje, Volkswagen se, poput mnogih drugih, povukao iz tog nekada važnog, ali ne previše profitabilnog segmenta. Up je također imao potpuno električnu verziju e-Up!, a ona će konačno dobiti nasljednika 2027. godine. Ovaj ID.Every1 nije nekakav eksperimentalni koncept već prilično vjerna slika onoga što nas očekuje, kako u pogledu dizajna, tako i u pogledu tehnologije. Većinu rješenja s koncepta vidjet ćemo i na serijskom modelu koji će se vjerojatno zvati malo jednostavnije - ID.1.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Barem na papiru, Volkswagen "ID.1" se čini kao zanimljiv novitet. Volkswagen i dalje stoji oko ranije najavljene početne cijene od 20.000 eura za konačnu serijsku verziju. Time bi automobil trebao konkurirati malim električnim automobilima među kojima je trenutačno najrazvikaniji budući Renault Twingo. Zanimljivo, VW je isprva razgovarao s Renaultom oko zajedničkog razvija ovog modela, no sve je na kraju propalo i proizvođači su sada krenuli svaki svojim smjerom.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Kad smo već spomenuli Twingo, valja primijetiti da ID.Every1 nije ni približno toliko retro dizajniran kao novi Twingo, ali ipak u njemu vidimo pregršt povijesno relevantnih elemenata za Volkswagen, između ostalog i s Up!-a na kojeg podsjeća stražnji prozor, dok bi dizajn C-nosača trebao biti inspiriran dizajnom originalnog Golfa. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Ukupno gledano, za jedan Volkswagen, ID.Every1 izgleda prilično neobično i "veselo", no to je ionako očekivano od jednog automobila A-segmenta. No mali Volkswagen nije preopterećen vanjskim ukrasima. Tu je jednostavan prednji dio s prednjim svjetlima koja pomalo podsjećaju na oči, dok površine na prednjem i stražnjem odbojniku podsjećaju na osmijeh, što ID.Every1-u daje "prijateljsko lice", rješenje koje su već mnogi uspijevali implementirati u nekim manjim automobilima. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Sa strane vidimo blago podignute lukove kotača i udubljene ručke na vratima. Crni A-stupovi trebali bi se vizualno stopiti sa staklima. Zanimljivo, ali srednji dio krova je nešto niži, a straga završava s dvodijelnim stražnjim spojlerom. Naplatci koncepta imaju čak 19", što nam se čini malo preoptimističnim za serijsku verziju.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Iako spada u A-segment, ID.Every1 je mnogo veći od Volkswagen Up!-a koji ej ima 360 cm. Dug je 388 cm, što ga čini uvjerljivo najmanjim električnim Volkswagenom. Za usporedbu ID2 će biti dugačak oko 405 cm, otprilike iste veličine kao i Polo. Volkswagen obećava da se u novi ID. bez problema mogu smjestiti četiri putnika te da sa sobom mogu ponijeti i 305 litara prtljage, što je već rezultata na razini auta B-segmenata i osjetno više od tipičnih predstavnika A-segmenta. Mnogo prostora u kabini i prtljažniku ID.Every1 djelomično ima i zbog relativno velike širine od 182 cm i prednje smještenog motora i pogona koji štedi prostor straga. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Znamo da će konačni proizvodni automobil, sa svojim većim bratom ID.2, biti dio Volkswagenove nove obitelji električnih urbanih automobila koji će koristiti novu varijantu MEB platforme s pogonom na prednje kotače. Volkswagen ID.Every1 ima 95 KS, što malom automobilu daje najveću brzinu od 130 km/h. Volkswagen je također najavio doseg od "najmanje 250 kilometara". 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

U unutrašnjosti je ID.Every1 minimalističkog dizajna. Gotovo kvadratni upravljač prepun je uobičajenih tipki, a iza njega vidimo malu digitalnu ploču s instrumentima. Središnje na kontrolnoj ploči nalazi se zaslon infotainment sustava s tipkama za kontrolu klime i velikim kotačićem za glasnoću ispod njega. Volkswagen je osmislio modularni sustav za suvozača koji bi omogućio pričvršćivanje tableta ili police koja može poslužiti kao stolić. Lijep i pametan detalj koji ćete možda prepoznati iz ID.Buzza je konzola između prednjih sjedala. Funkcionira kao naslon za ruke, ali je na tračnicama i može se pomaknuti i prema natrag. .

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Serijska verzija ID.Every1 jedan je od najvažnijih automobila Volkswagena u bliskoj budućnosti. Zbog toga su mnogi ovaj koncept već sada nazvali budućim "narodnim autom". Hoće li on zaista zagorčati život konkurentima i približiti elektromobilnost širokom segmentu kupaca saznat ćemo za najranije dvije godine. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.