Početna Auto 325 pregleda

Predstavljena nova generacija legendarnog Renaulta 5

FOTO: Renault

Renault će ponuditi tri verzije motora snage 95, 122 i 150 KS i baterije od 40 i 52 kWh

Renult je danas na salonu u Ženevi predstavio novi izdanje modela 5. Izgled novog malog električnog auta već je jučer otkriven zahvaljujući “curenju” fotografija na društvene mreže no sada osim još mnogo fotografija imamo u konkretne podatke o novom autu.

Author: Renault foto: Renault Tehnička osnova za Renault 5 E-Tech Electric je potpuno nova platforma AmpR Small na kojoj će biti napravljeni i budući  električni Renault 4, Twingo, Alpine A290 i električni Nissan Micra.

Author: Renault foto: Renault Renault će ponuditi tri verzije motora snage 95, 122 i 150 KS i baterije od 40 i 52 kWh. Manja baterija ide uz prva dva motora, a veća uz najsnažniji koji će jedini biti dostupan isprva nakon lansiranja na tržište. Slabije verzije stižu kasnije.

Author: Renault foto: Renault WLTP doseg s manjom baterijom je 300 km, a s većom 400 km. Dok SW manja baterija može puniti snagom od 80 kW veća podržava do 100 kW. Snaga AC punjenja kod obje verzije baterije 11 kW. Renault je objavio i podatke o performansama najsnažnije verzije. Ona će 100 km/h postizati za manje od 8 sekundi, a maksimalna brzina je 150 km/h.

Author: Renault foto: Renault Motor je ispred prednje osovine, a pogon je prednji kod svih varijanti. Baterije se sastoje od prizmatičnih ćelija tvrtke AESC Envision. One imaju prilično neobičnu NMC kemiju: ne NMC622 ili NMC811, već NCM631, tj. 60 posto nikla, 30 posto mangana i 10 posto kobalta. Još jedna posebna značajka je da se baterije sastoje od samo nekoliko modula. Umjesto 12 kao u Meganeu i Zoeu, u velikoj su bateriji samo četiri, a u maloj tri. To znači da Renault štedi na težini: u Zoeu baterija od 52 kWh teži oko 300 kilograma, u R5 280 kilograma, a mala baterija teži 240 kilograma.

Author: Renault foto: Renault S 3,92 metra, električni R5 znatno je kraći od tipičnih gradskih auta današnjice. S visinom od 1,50 m bliži je SUV-ovima nego gradskim autima. Prtljažnik ima 326 litara što je poprilična zapremina za auto ovih dimenzija. Renault naglašava da će masa automobila biti ispod 1500 kilograma što je u kategoriji električnih auta vrlo prihvatljivo. Još jedna posebna značajka je multi-link stražnja osovina i mali krug okretanja od samo 10,3 metra.

Author: Renault foto: Renault

Izgled je prilično sličan studiji predstavljenoj 2021. godine, ali i originalnim prvim generacijama ovog automobila. Oblik prednjih svjetala temelji se na ljudskim očima, navodi Renault. Straga svjetla potpuno podsjećaju na stare Renaulte 5 iz 70-ih, 80-ih i 90-ih godina prošlog stoljeća. 

Author: Renault foto: Renault

U unutrašnjosti Renault 5 ima dva zaslona jedan pored drugog u pejzažnom formatu. Armaturna ploča inspirirana je onom u klasičnom Renaultu 5. Infotainment sustav u višim verzijama temelji se na Google tehnologiji, a ima i glasovno upravljanje s ChatGPT tehnologijom i "Reno" avatar. Možete postavljati pitanja avataru i davati mu upute. Navigacijski sustav nudi planer rute za električna vozila. Ako je brzi punjač unesen kao odredište, baterija se automatski predkondicionira. Automobil ima i dizalicu topline koja poboljšava grijanje unutrašnjosti i pridonosi boljem dosegu tijekom zime. 

Author: Renault foto: Renault

Na kolu upravljača nalaze se čak četiri poluge: uz uobičajene dvije za pokazivače smjera i brisače, tu je i tradicionalni satelit dolje desno za kontrolu zvuka i jedan gore desno za načine rada mjenjača P, N, R , D i B. U svim verzijama sjedala imaju izrazito oblikovane bočne podupirače; pa izgledaju kao sportska sjedala.

Author: Renault foto: Renault Renault se ponosi dugim međuosovinskim razmakom pa je prostor u unutrašnjosti razumno prostran. Dvije osobe visoke 180 cm mogu sjesti jedna iza druge. 

Author: Renault foto: Renault

Prilikom lansiranja na tržište, R5 E-Tech Electric dostupan je samo s velikom baterijom te u verzijama Techno i Iconic Five. Kasnije dolazi osnovna oprema Evolution i mala baterija. Standardna oprema uključuje 18-inčne kotače, 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir, Android Auto i Apple CarPlay kao i LED prednja svjetla s asistentom za duga svjetla. Techno nudi i aluminijske naplatke, kameru za vožnju unatrag, Googleove usluge, indukcijsko punjenje pametnog telefona, svjetlo indikatora punjenja na haubi i adaptivni tempomat. Iconic Five također dodaje dvobojnu karoseriju, grijana sjedala i upravljač.

Author: Renault foto: Renault

Cijene još nisu objavljene, no Renault je već ranije najavio da će osnovna verzija koštati od 25.000 eura.   

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.