U svojem velikom redizajnu Škoda Octavia slijedi put nedavno obnovljenog tehnički srodnog VW Golfa "osmice"
Od kada je predstavljena 1996. godine Škoda Octavia prodana je u 7,15 milijuna primjeraka, što ovaj model čini jednim od 10 najprodanijih u Europi i glavnim adutom u Škodinoj ponudi. I U Hrvatskoj je Octavia već desetljećima bila jedan od najprodavanijih, a dugi niz godina čak najprodavaniji automobil na tržištu. U poplavi SUV-a Octavia je i dalje jedan od najuspješnijih modela u Europi i zato je njezin redizajn jedna od zanimljivijih premijera ove godine, bez obzira na to što se ne radi o potpuno novom automobilu.
U svojem velikom redizajnu Škoda Octavia slijedi put nedavno obnovljenog tehnički srodnog VW Golfa "osmice". I dalje će se nuditi kao limuzina s petora vrata i karavanska verzija.
Najveće vizualne promjene su sprijeda gdje Octavia ima revidiranu masku hladnjaka i nova Matrix LED prednja svjetla druge generacije. Time je izgled postao malo profinjeniji. Octavia donosi i redizajnirane prednje i stražnje odbojnike. Nova su prednja svjetla, modificirana su i stražnja LED stražnja s dinamičnim pokazivačima smjera, a tu su i novi naplatci od lake legure. Nova struktura ponude sada se sastoji od četiri linije opreme: “Essence”, “Selection”, “Sportline” i “RS”.
Zbog dizajnerskim modifikacija obje verzije karoserije povećale su se za devet milimetara i sada mjere točno 4698 milimetara. Paleta boja Octavije uključuje deset varijanti, a novost je "Mamba Green" u isključivo za Octaviju Sportline i RS, i "Phoenix Orange" dostupna samo za Octaviju Combi.
U unutrašnjosti Škoda sada za Octaviju nudi devet takozvanih “Design Selections” uređenja interijera, a sve karakterizira povećana upotreba održivih materijala. Kupci od sada mogu odabrati središnji infotainment zaslon u 13-inčnoj izvedbi, dok je 10" u kombinaciji s 10" digitalnim instrumentima dio standardne opreme. Kasnije će Škoda u infotainment integrirati i chatbot koji se temelji na umjetnoj inteligenciji iz ChatGPT-a. Dodatno je proširena i ponuda značajki aktivne i pasivne sigurnosti.
Novost je da je od sada dvozonski Climatronic dio standardne opreme u svim izvedbama Octavije. Tu su i nove Simply Clever značajke. Karavanska verzija opcijski je dostupna s pokrovom prtljažnika koji se automatski namotava kako bi se olakšao pristup prtljažniku. Putnici na stražnjim sjedalima sada mogu spremati torbe, boce i druge predmete u vlastiti pretinac.
Uz Redizajn Octavia dobiva četiri unaprijeđena četverocilindrična motora, dva benzinska i dva dizelska. Osnovni motori redizajnirane Octavije su 1,5-litreni TSI benzinski motor i 2.0 TDI dizelski agregat. Oba razvijaju 115 KS i kombinirani su sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Osnovni benzinski 1.5 TSI sa 115 KS dostupan je i u blagoj hibridnoj verziji s DSG mjenjačem koji ima sedam brzina. I snažniji TSI 150 nudi se u istim varijantama, s ručnim mjenjačem i kao blagi hibrid s DSG-om. Najsnažniji dizel je 2-litreni TDI sa 150 KS i automatikom. Vrh ponude su benzinski 2.0 četverocilindraši sa 204 KS koji serijski ima pogon na sve kotače i DSG, te motor snage 265 KS za verziju RS (također samo s DSG-om).
Škoda još nije objavila cijene za novu Octaviju. Redizajnirani model na naše tržište dolazi sredinom godine.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.