Novi Smart #5 ima međuosovinski razmak osjetno veći nego što je nekada bila duljina cijelog Smart ForTwo modela - 290 cm!
Prošlo je samo nekoliko tjedana od premijere Smart Concepta #5 na sajmu automobila u Pekingu 2024. godine, a već su se pojavile fotografije i specifikacije proizvodne verzije. Smart #5 gubi nešto od robusnosti koncepta, ali ostaje veliki SUV i tako postaje najveći Smart u povijesti. Nakon prelaska u 50 postotno kinesko vlasništvo (preostalih 50 posto je u rukama Mercedes-Benza), Smart je u samo nekoliko godina napravio neviđenu transformaciju, od marke koja je uglavnom radila mikroautomobile sa slabašnim motorima do proizvođača velikih SUV-ova sa snagom koja nije daleko od superautomobila.
Prema podnesku kineskog Ministarstva industrije i informacijske tehnologije, od kojeg su dobivene fotografije modela, proizvodna verzija Smarta #5 dugačka je 471 cm, široka 192 cm i visoka 171 cm, s međuosovinskim razmakom osjetno većim nego što je nekada bila duljina cijelog Smart ForTwo modela - 290 cm. Smart #5 je također 27 cm duži od dosad najvećeg modela ove marke, coupe SUV-a #3. Svojim dimenzijama auto parira modelima poput BMW-a X3, Audija Q5, Mercedesa GLC i Tesle Model Y.
Nema dostupnih fotografija interijera, ali se nagađa da bi mogao biti sličan kao u konceptu. On je imao tri zaslona i obilje tehnologije. Za razliku od koncepta s četiri sjedala, serijski model ima raspored s pet sjedala.
Potpuno električni SUV ponudit će četiri opcije pogona. Osnovne varijante sa stražnjim pogonom imaju jedan motor i 350, odnosno 363 KS. Izvor energije je litij željezo fosfatna (LFP) baterija, čiji se kapacitet još ne zna.
Na vrhu ponude bit će varijante s dva motora i pogonom na sve kotače. Oni će kombinirati prednji električni motor od 224 KS sa stražnjim motorima od 363 i 422 KS. Tako će njihova kombinirana snaga biti 587 i čak 646 KS. Performanse nisu otkrivene, no jasno ej da će biti impresivne. Verzije s dva motora energiju će crpiti iz nikal-mangan-kobalt (NMC) baterija.
Iako nema službenih podataka, vjerojatno će serijski model, kao i koncept koristiti 800-voltnu arhitekturu matične tvrtke Geely. Najveći paketi baterija bi trebali imati kapacitet veći od 100 kW, a punjenje od 10 do 80 posto bi trebalo biti moguće za oko 15 minuta. Koncept je imao WLTP doseg od 549 km, pa se očekuju slične brojke i za proizvodnu verziju.
Smart je ranije potvrdio da #5 biti spreman za proizvodnju i debitirati u drugoj polovici 2024. Osim u Kini, očekuje se da će model biti ponuđen i u Europi.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.