Početna Auto 87 pregleda

Test Hyundai Santa Fe: Genijalno prostran, ogroman 'kvadratni SUV'

FOTO: Dubravko Kolarić

Hyundai Santa Fe je izuzetno prostrani obiteljski i lifestyle SUV s neobičnim dizajnom, vrlo velikom razinom komfora vožnje i luksuznom opremom

Dizajn nije za svakoga. Tko zna koliko puta smo ovu rečenicu napisali u predstavljanjima novih automobila, no evo još jednoga kod kojeg to nećemo moći izbjeći. Testirali smo novu, petu generaciju velikog Hyundaija Santa Fea, automobila koji "dijeli mišljenja", ali i oduševljava svojim praktičnim vrijednostima.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Na test smo dobili Hyundai Santa Fe koji sa svojom službenom oznakom 1,6 T-Gdi 160 6AT 4WD Luxury, koja je navedena u Hyundaijevom cjeniku, malo zbunjuje. Naime, ne radi se o modelu snage 160 KS, već o prilično moćnoj plug-in hibridnoj verziji s 253 KS i najbogatijim paketom opreme, trenutačno najskupljem Hyundaiju kojeg možete kupiti u Hrvatskoj i koji košta od 73.910 eura. Pa što nudi taj "vrh ponude" korejskog proizvođača u Hrvatskoj?

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Novi Santa Fe je zaista vrlo velik automobil. S dužinom od 483 KS, širinom od velikih 190 cm i visinom od pozamašnih 173 cm auto je prilično impresivna pojava. Sprijeda izgleda vrlo moćno, a dizajn nema nikakve veze s prethodnikom. "Zlobnici" će reći da je Hyundai malo kopirao Land Rover i sličnosti sprijeda i s boka zaista nije teško primijetiti. Posebno u oči upadaju prednja svjetla s vrlo originalnim svjetlosnim potpisom u obliku slova H.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prednji i bočni dio ovog auta izgleda impresivno, a izrazito kvadratni dizajn evocira uspomenu na prave moćne terence. Sve ovo je jako dobro uspjelo, no ono zbog čega se moramo vratiti na "dizajn koji nije za svakoga" s početka teksta, nalazi se straga. I ovdje je dizajn vrlo "uglat", no nisko smještena tanka horizontalna stražnja svjetla (također s potpisom u u obliku slova H) izgledaju prilično neobično na ovom autu. Ovo je originalno, no je li i lijepo? O tome se da raspravljati.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U kabini je Santa Fe prilično plemenito napravljen automobil, s daškom premium klase. Kvaliteta izrade je vrhunska, sve je puno mekih i kvalitetnih materijala, a dojam dodatno podižu presvlake sjedala od napa kože koja su serijska u najbogatijoj Luxury razini opreme te brojni ukrasi koji oponašaju metal i tamno drvo u kabini.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kao u većini novih Hyundaija ispred vozača se nalazi veliki "zakrivljeni zaslon" koji se zapravo sastoji od digitalnih instrumenata i dodirnog zaslona koji oboje imaju dijagonalu od 12,3 inča. Dobro poznato rješenje izgleda moderno i uredno. Instrumenti su pregledni, ugodno dizajnirani i sadrže sve potrebne informacije. Infotainment sustav je prilično jednostavan za korištenje, dobro strukturiran, bogat funkcijama, radi brzo, a prikaz na zaslonu je vrlo dobar.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U poznatom Hyundaijevom stilu, ispod središnjeg zaslona se nalazi mnogo tipki pa automobil tako ima fizičke tipke za najvažnije funkcije infotainmenta, odvojene komande klime koje se sastoje od okretnih tipki i dodirnih tipki te, ispod toga, još jedan niz tipki za druge važne funkcije vozila. Iskreno, jako nam se sviđa što Hyundai ne odustaje od klasičnih tipki, jer one su ipak praktičnije i sigurnije rješenje.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ponuda prostora je, u skladu s dimenzijama automobila,ogromna. Dvometraši neće imati nikakav problem pronaći idealnu poziciju sjedenja sprijeda. Osim što sprijeda ima mnogo mjesta, valja naglasiti da su i sjedala raskošno dimenzionirana i pružaju idealno držanje tijela u zavojima. Također, veliki plus za komfor sprijeda je i činjenica da su sjedala grijana ali i hlađena.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

I straga putnici mogu uživati u luksuzu grijanih sjedala i, što je još važnije, ogromnoj ponudi prostora. Sjedi li sprijeda osoba visoka dva metra, jednako visoka osoba će i straga imati dovoljno mjesta za noge i za glavu. Čak je i treći red sjedala nevjerojatno prostran. Osobe visoke do 190 cm imat će obilje prostora za glavu, a nekako će iza naslona drugog reda sjedala ugurati i vlastite noge. Naravno, udobnost u tom slučaju nije optimalna, no za kraće relacije može poslužiti. Nevjerojatno, no u ovaj auto možete smjestiti sedam "košarkaša". Ovakvu ponudu prostora straga nude stvarno rijetki auti i Santa Fe je po tome superioran velikoj većini automobila koje možete kupiti.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prtljažnik je također vrlo velik, no ne i ogroman kao ostatak kabine. U njega stane 628 litara, kada je treći red sjedala preklopljen i oko 700 litara u verziji s pet sjedala, što je odlična vrijednost, no ne na razini konkurenata s najvećim prtljažnicima kao što su Škoda Kodiaq i Volkswagen Tayron.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Pogon Santa Fea se sastoji od 1,6-litrenog benzinskog motora sa 160 KS električnog motora koji razvija 98 KS za ukupnu sistemsku snagu od 253 KS. To je mnogo "konja", no Santa Fe je i velik te težak auto s masom od skoro 2,2 tone, pa "sprinterske i brzinske sposobnosti" ovog pogona nisu impresivne. Ubrzanje do 100 km/h traje 9,3 sekunde, a maksimalna brzina je 180 km/h. Nije loše, no daleko od onoga što bismo povezali s tolikom snagom.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Santa Fe definitivno nije posebno brz, te je u prvom planu komfor, a ne dinamika, pa tako i kod pogona. Pogon je uglavnom prilično tih, miran i uglađen, ovjes iznimno komforan, i Santa Fe je odličan auto za putovanje, no ne i za jurnjavu. Ipak, upravljač je dovoljno izravan, a ovjes sposoban da se ponekad provozati i malo dinamičnije.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Auto je moguće voziti i samo na električnu energiju. Baterija ima bruto kapacitet (Hyundai nije otkrio neto kapacitet) od 13,8 kWh i to bi trebalo, po WLTP-u, biti dovoljno 62 kilometra vožnje na struju. U praksi je to, kao obično manje i realno ćete napraviti između 40 i 50 kilometara samo na struju u kombiniranoj vožnji ili oko 60 kilometara u gradu. Vozite li se 100 kilometara, a da ste startali s punom baterijom možete očekivati potrošnju od oko 3,5 do 4 l/100 km. S praznom baterijom auto nam je na testu trošio 6,7 l/100 km u gradskoj vožnji i 7,6 l/100 km kombinirano. Sve u svemu, solidne vrijednosti, no da biste maksimalno uštedjeli, auto treba redovito puniti. Također, valja napomenuti da mnogi konkurenti danas nude veće baterije i veći doseg na struju, čak i više od 100 km po WLTP-u, a time i veću uštedu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak

Hyundai Santa Fe je izuzetno prostrani obiteljski i lifestyle SUV s neobičnim dizajnom, vrlo velikom razinom komfora vožnje i luksuznom opremom. Performanse bi mogle biti bolje, a ostaje dojam da bi i s malo većom baterijom njegov plug-in hibridni pogon bio znatno bolje iskoristiv. Cijena od 76.834 eura za testirani automobil je visoka, kao i osnovna cijena za plug-in hibridni Santa Fe koji košta 66.590 eura. No s druge strane, automobil je iznimno velik, snažan i vrlo luksuzno opremljen što naposljetku i opravdava visoku cijenu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Izuzetna prostranost
Udobnost vožnje
Vrhunska oprema

Minus: 

Relativno mali doseg na struju
Skromna ubrzanja i maksimalna brzina za snagu vozila
Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 2165 kg
dimenzije: 483 x 190 x 173 cm
obujam motora: 1598 ccm
snaga sustava: 185 kW/252 KS
0-100 km/h: 9,3 s
najveća brzina: 180 km/h
potrošnja: 1,4 l/100 km
kapacitet baterije: 13,8  kWh (bruto)
električni doseg: 62 km
cijena: 76.834 € (testni model), 73.910 € (bez dodatne opreme), 66.590 € (osnovni Santa Fe plug in hibrid), 54.990 € (osnovni Santa Fe, hibrid)

Važnija oprema testirani Hyundai Santa Fe 1,6 T-Gdi 160 6AT 4WD Luxury

Aluminijski naplatci 20",  LED projekcijska svjetla,  automatski dvozonski klima uređaj, digitalni instrumenti 12,3", dodirni zaslon 12,3", head-up zaslon, sjedala presvučena napa kožom, električno podesiva te grijana i hlađena prednja sjedala, grijana stražnja sjedala,  grijani upravljač, sustav kamera za parkiranje s pregledom od 360°, Bose premium audio sustav, treći red sjedala (ukupno 7 sjedala), električno pokretana vrata prtljažnika, dva bežična punjača za mobitele...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.