Vrlo ugodno iznenađuje svojom voznim svojstvima, a performanse su zaista vrhunske. Jedini realni minus je relativno mala baterija
Lexus se pretežno oslanja na hibridne automobile i do sada su, kao i Toyota, dosta ignorirali trend proizvođača da se natječu u tome tko će predstaviti više novih električnih SUV-ova. No i to se promijenilo s novim RZ-om, luksuznim i velikim SUV-om srednje klase koji donosi izuzetno upadljiv dizajn, vrlo bogatu opremu i najfiniju japansku kvalitetu izrade, uostalom kao i većina drugih Lexusa. Od Toyote bZ4x posuđena je baterija i velik dio pogonske tehnologije, no zato su motori mnogo snažniji. Je li to dobra kombinacija isprobali smo testom modela RZ 450 e AWD Premium s pogonom na sve kotače i čak 313 KS.
Kod Lexusa smo navikli na vrhunsku kvalitetu materijala i izrade i, u posljednje vrijeme spektakularan dizajn. Ovaj automobil ima oboje. Iznutra je obilje plemenitih materijala, izrada je kvalitetna, sve što dotaknete se čini vrlo ugodnim. Izvana automobil izgleda vrlo moćno. Ukratko - pravi Lexus.
Što se tiče dimenzija, RZ je dug 4,81 metar i nalazi se točno između NX-a i RX-a. No dok ova dva modela na platformi GA-K pokreću snažni hibridni motori, RZ 450e je nastao na platformi E-TNGA i koristi potpuno električni pogon s litij-ionskom baterijom od 64 kWh (neto) i dva motora sprijeda, jednim sprijeda i jednim straga za stalni pogon na sve kotače. tehnologija je dijelom preuzeta od Toyote bZ4x, no ostatak auta nema nikakve veze s njom.
Dizajn je vrlo prepoznatljiv. karakteristična "diabolo" maska s uskim prednjim svjetlima je integrirana u cijeli prednji dizajn, stvarajući vrlo trodimenzionalni učinak. Automobil je zaista lijep kontrast dosadnim dizajnima električnih automobila "bez maski" i vrlo bi lako mogao proći i kao moćni benzinski/dizelski SUV. Podjednako je impresivan i stražnji dio s podijeljenim krovnim spojlerom, LED svjetlosnom trakom s logotipom Lexus i mišićavim odbojnikom.
Kokpit izgleda vrlo elegantno s puno fine mekane plastike, klasične i eko kože i vrlo privlačnim dizajnerskim rješenjima. Ne treba vam dugo da se snađete u kontrolama i opcijama postavki na središnjem 14-inčnom zaslonu osjetljivom na dodir u koji su vrlo elegantno ugrađene i kontrole klime s odvojenim fizičkim rotacijskim komandama. Osim njih, klasičnih fizičkih tipki ima prilično malo.
Digitalni kokpit za vozača, s druge strane, pomalo je preopterećen informacijama i manji od očekivanog. Head up je zato vrlo velik i sadrži sve potrebne informacije, no tipke na volanu nisu previše intuitivne. One su, naime multifunkcionalne, a da biste odabrali ono što s njima radite morate istodobno gledati u head up zaslon na kojem se dodirom tih tipki prikazuju raspoložive opcije.
Malo navikavanja zahtijevaju i električne kvake vrata koje se aktiviraju pritiskanjem, a ne povlačenjem. Iako ispočetka smeta, nakon nekoliko dana to vam postane potpuno prirodno. Još jedan vrlo neobičan nedostatak je činjenica da RZ nema tradicionalan pretinac za rukavice ispred suvozača.
No u automobilu ima i nekoliko neobičnih "pluseva". Primjerice, suvozač i vozač mogu uživati u posebnoj poslastici tijekom hladnih mjeseci. Novi sustav grijanja koljena s infracrvenim zračenjem funkcionira poput grijalice koja toplinom obavija vaše noge poput pokrivača. I to u praksi funkcionira zaista odlično.
Unatoč visokom središnjem tunelu s brojnim pretincima, osjećaj prostora sprijeda je velikodušan i RZ nudi dovoljno mjesta čak i za vrlo visoke ljude. Sjedala presvučena "veganskom kožom" izuzetno su udobna i pružaju dovoljnu bočnu potporu. Ulazak straga vrlo je udoban zahvaljujući vratima koja se široko otvaraju i idealnoj visini ulaska tipičnoj za SUV vozila. Zahvaljujući velikim dimenzijama i dugom međuosovinskom razmaku od 2,85 metara, straga se sjedi relativno velikodušno s dovoljno prostora za koljena i glavu. Prtljažnik RZ 450e je relativno pravilnih dimenzija i raskošno velik sa zapreminom od 522 litre. S preklopljenim stražnjim sjedalima, kapacitet se povećava na do 1.450 litara. Ispod utovarnog prostora nalazi se dodatni pretinac obujma 58 litara u koji se može spremiti kabel za punjenje.
Vozna svojstva su nedvojbeno najbolja strana novog RZ 450e. Dva elektromotora, jedan sprijeda i jedan straga, zajedno razvijaju 313 KS što je i više nego dovoljno za veliki i teški SUV. Štoviše ubrzanja su vrhunska, a 100 km/h automobil hvata za sportske 5,3 sekunde. Podjednako impresivna su i međuubrzanja i pretjecanja s ovim automobilom su "poput dječje igre". RZ snažno ubrzava od samog početka i ravnomjerno isporučuje svoju snagu bez previše "brutalnosti" pri startu koje je karakteristika nekih električnih automobila.
Ovjes je idealno podešen. Omogućava vrlo zabavnu i dinamičnu vožnju kroz zavoje, ali je istodobno i jako, jako udoban. Kočnice su odlične, a Lexusov Direct4 sustav upravljanja svim kotačima radi savršeno i osigurava izuzetno stabilno ponašanje u vožnji. Sam upravljač, koji je neobično izravan i osjetljiv za japanske SUV-ove, također se vrlo dobro uklapa. Sve u svemu RZ je po voznim osobinama jedan od najboljih SUV-ova koje smo ikada isprobali, a unatoč tome je i jako udoban što je savršena kombinacija.
Baterija neto kapaciteta 64 kWh je prilično mala za ovako velik, težak i snažan automobil. Lexus obećava WLTP doseg od 407 kilometara, ali kako to obično biva, realnost je malo "surovija" a doseg manji. Na testu smo u gradskoj vožnji pri gotovo idealnim vanjskim temperaturama ostvarili prosječnu potrošnju od 14,9 kWh/100 kilometara što bi bilo dovoljno za oko 430 kilometara. No u kombiniranoj vožnji potrošnja nam je iznosila 17,6 kWh/100 km što bi značilo doseg od oko 360 kilometara. No sve ovo pod uvjetom da nije prehladno i da imate nježnu nogu na gasu. Uz agresivniji stil vožnje realnije bi bilo računati na oko 300 kilometara dosega, a na autocesti pri prosjeku od oko 120 km/h realan doseg je do oko 250 kilometara. Idealno za ovako skup električni SUV nije ni punjenje maksimalnom snagom od 150 kW.
Zaključak
Lexus RZ je dostojan predstavnik svoje marke sa svim luksuzom i kvalitetom na koju smo navikli kod velikih Lexus automobila. Vrlo ugodno iznenađuje svojom voznim svojstvima, a performanse su zaista vrhunske. Jedini realni minus je relativno mala baterija i posljedično tome, manji doseg od onoga koji bismo očekivali od ovako impresivnog automobila.
Plus:
Izuzetno udobna vožnja
Vrhunski luksuz, kvaliteta izrade i materijala
Performanse
Minus:
Doseg
Relativno sporo punjenje
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 2130 kg
dimenzije: 481 x 190 x 164 cm
snaga: 230 kW/313 KS
baterija (neto): 64 kWh
0-100 km/h: 5,3 s
najveća brzina: 160 km/h
doseg kombinirano: 407 km
potrošnja: 16,8 kWh/100 km
cijena: 77.988 € (testni model), 74.903 (bez dodatne opreme), 72.105 (osnovni model)
Važnija oprema testirani Lexus RZ 450 e AWD Premium
Aluminijski naplatci 20", Matrix LED svjetla, automatski dvozonski klima uređaj, eklektično podesiva sjedala presvučena kožom, grijana i hlađena prednja sjedala, infracrveno grijanje koljena, dodirni zaslon 14", digitalni instrumenti, Head-up zaslon, električno podesivi upravljač, sustav kamera s pogledom od 360 stupnjeva, dvobojna karoserija
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.