Početna Auto 403 pregleda

Test Lexus RZ: rasni luksuzni SUV s malo drugačijim pogonom

FOTO: Dubravko Kolarić

Vrlo ugodno iznenađuje svojom voznim svojstvima, a performanse su zaista vrhunske. Jedini realni minus je relativno mala baterija

Lexus se pretežno oslanja na hibridne automobile i do sada su, kao i Toyota, dosta ignorirali trend proizvođača da se natječu u tome tko će predstaviti više novih električnih SUV-ova. No i to se promijenilo s novim RZ-om, luksuznim i velikim SUV-om srednje klase koji donosi izuzetno upadljiv dizajn, vrlo bogatu opremu i najfiniju japansku kvalitetu izrade, uostalom kao i većina drugih Lexusa. Od Toyote bZ4x posuđena je baterija i velik dio pogonske tehnologije, no zato su motori mnogo snažniji. Je li to dobra kombinacija isprobali smo testom modela RZ 450 e AWD Premium s pogonom na sve kotače i čak 313 KS.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić
Kod Lexusa smo navikli na vrhunsku kvalitetu materijala i izrade i, u posljednje vrijeme spektakularan dizajn. Ovaj automobil ima oboje. Iznutra je obilje plemenitih materijala, izrada je kvalitetna, sve što dotaknete se čini vrlo ugodnim. Izvana automobil izgleda vrlo moćno. Ukratko - pravi Lexus.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se tiče dimenzija, RZ je dug 4,81 metar i nalazi se točno između NX-a i RX-a. No dok ova dva modela na platformi GA-K pokreću snažni hibridni motori, RZ 450e je nastao na platformi E-TNGA i koristi potpuno električni pogon s litij-ionskom baterijom od 64 kWh (neto) i dva motora sprijeda, jednim sprijeda i jednim straga za stalni pogon na sve kotače. tehnologija je dijelom preuzeta od Toyote bZ4x, no ostatak auta nema nikakve veze s njom.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn je vrlo prepoznatljiv. karakteristična "diabolo" maska ​​s uskim prednjim svjetlima je integrirana u cijeli prednji dizajn, stvarajući vrlo trodimenzionalni učinak. Automobil je zaista lijep kontrast dosadnim dizajnima električnih automobila "bez maski" i vrlo bi lako mogao proći i kao moćni benzinski/dizelski SUV. Podjednako je impresivan i stražnji dio s podijeljenim krovnim spojlerom, LED svjetlosnom trakom s logotipom Lexus i mišićavim odbojnikom.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kokpit izgleda vrlo elegantno s puno fine mekane plastike, klasične i eko kože i vrlo privlačnim dizajnerskim rješenjima. Ne treba vam dugo da se snađete u kontrolama i opcijama postavki na središnjem 14-inčnom zaslonu osjetljivom na dodir u koji su vrlo elegantno ugrađene i kontrole klime s odvojenim fizičkim rotacijskim komandama. Osim njih, klasičnih fizičkih tipki ima prilično malo.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Digitalni kokpit za vozača, s druge strane, pomalo je preopterećen informacijama i manji od očekivanog. Head up je zato vrlo velik i sadrži sve potrebne informacije, no tipke na volanu nisu previše intuitivne. One su, naime multifunkcionalne, a da biste odabrali ono što s njima radite morate istodobno gledati u head up zaslon na kojem se dodirom tih tipki prikazuju raspoložive opcije.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Malo navikavanja zahtijevaju i električne kvake vrata koje se aktiviraju pritiskanjem, a ne povlačenjem. Iako ispočetka smeta, nakon nekoliko dana to vam postane potpuno prirodno. Još jedan vrlo neobičan nedostatak je činjenica da RZ nema tradicionalan pretinac za rukavice ispred suvozača.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

No u automobilu ima i nekoliko neobičnih "pluseva". Primjerice, suvozač i vozač mogu uživati u posebnoj poslastici tijekom hladnih mjeseci. Novi sustav grijanja koljena s infracrvenim zračenjem funkcionira poput grijalice koja toplinom obavija vaše noge poput pokrivača. I to u praksi funkcionira zaista odlično.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unatoč visokom središnjem tunelu s brojnim pretincima, osjećaj prostora sprijeda je velikodušan i RZ nudi dovoljno mjesta čak i za vrlo visoke ljude. Sjedala presvučena "veganskom kožom" izuzetno su udobna i pružaju dovoljnu bočnu potporu. Ulazak straga vrlo je udoban zahvaljujući vratima koja se široko otvaraju i idealnoj visini ulaska tipičnoj za SUV vozila. Zahvaljujući velikim dimenzijama i dugom međuosovinskom razmaku od 2,85 metara, straga se sjedi relativno velikodušno s dovoljno prostora za koljena i glavu. Prtljažnik RZ 450e je relativno pravilnih dimenzija i raskošno velik sa zapreminom od 522 litre. S preklopljenim stražnjim sjedalima, kapacitet se povećava na do 1.450 litara. Ispod utovarnog prostora nalazi se dodatni pretinac obujma 58 litara u koji se može spremiti kabel za punjenje.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Vozna svojstva su nedvojbeno najbolja strana novog RZ 450e. Dva elektromotora, jedan sprijeda i jedan straga, zajedno razvijaju 313 KS što je i više nego dovoljno za veliki i teški SUV. Štoviše ubrzanja su vrhunska, a 100 km/h automobil hvata za sportske 5,3 sekunde. Podjednako impresivna su i međuubrzanja i pretjecanja s ovim automobilom su "poput dječje igre". RZ snažno ubrzava od samog početka i ravnomjerno isporučuje svoju snagu bez previše "brutalnosti" pri startu koje je karakteristika nekih električnih automobila.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ovjes je idealno podešen. Omogućava vrlo zabavnu i dinamičnu vožnju kroz zavoje, ali je istodobno i jako, jako udoban. Kočnice su odlične, a Lexusov Direct4 sustav upravljanja svim kotačima radi savršeno i osigurava izuzetno stabilno ponašanje u vožnji. Sam upravljač, koji je neobično izravan i osjetljiv za japanske SUV-ove, također se vrlo dobro uklapa. Sve u svemu RZ je po voznim osobinama jedan od najboljih SUV-ova koje smo ikada isprobali, a unatoč tome je i jako udoban što je savršena kombinacija.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Baterija neto kapaciteta 64 kWh je prilično mala za ovako velik, težak i snažan automobil. Lexus obećava WLTP doseg od 407 kilometara, ali kako to obično biva, realnost je malo "surovija" a doseg manji. Na testu smo u gradskoj vožnji pri gotovo idealnim vanjskim temperaturama ostvarili prosječnu potrošnju od 14,9 kWh/100 kilometara što bi bilo dovoljno za oko 430 kilometara. No u kombiniranoj vožnji potrošnja nam je iznosila 17,6 kWh/100 km što bi značilo doseg od oko 360 kilometara. No sve ovo pod uvjetom da nije prehladno i da imate nježnu nogu na gasu. Uz agresivniji stil vožnje realnije bi bilo računati na oko 300 kilometara dosega, a na autocesti pri prosjeku od oko 120 km/h realan doseg je do oko 250 kilometara. Idealno za ovako skup električni SUV nije ni punjenje maksimalnom snagom od 150 kW.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak

Lexus RZ je dostojan predstavnik svoje marke sa svim luksuzom i kvalitetom na koju smo navikli kod velikih Lexus automobila. Vrlo ugodno iznenađuje svojom voznim svojstvima, a performanse su zaista vrhunske. Jedini realni minus je relativno mala baterija i posljedično tome, manji doseg od onoga koji bismo očekivali od ovako impresivnog automobila.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Izuzetno udobna vožnja
Vrhunski luksuz, kvaliteta izrade i materijala  
Performanse

Minus: 

Doseg
Relativno sporo punjenje
Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 2130 kg
dimenzije: 481 x 190 x 164 cm
snaga: 230 kW/313 KS
baterija (neto): 64 kWh 
0-100 km/h: 5,3 s
najveća brzina: 160 km/h
doseg kombinirano: 407 km
potrošnja: 16,8  kWh/100 km
cijena:  77.988 € (testni model), 74.903 (bez dodatne opreme), 72.105 (osnovni model)

Važnija oprema testirani Lexus RZ 450 e AWD Premium

Aluminijski naplatci 20", Matrix LED svjetla, automatski dvozonski klima uređaj, eklektično podesiva sjedala presvučena kožom, grijana i hlađena prednja sjedala, infracrveno grijanje koljena, dodirni zaslon 14", digitalni instrumenti, Head-up zaslon, električno podesivi upravljač, sustav kamera s pogledom od 360 stupnjeva, dvobojna karoserija

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.