Pravih nedostataka zapravo nema, i ako tražite "trijezan", prostran i praktičan obiteljski ili poslovni automobil, s njom nećete pogriješiti
Škoda Octavia je već godinama najprodavaniji automobil u Hrvatskoj. Glavni razlog za to je popularnost ovog auta kod tvrtki, no i privatni kupci jako vole Octaviju. Razlog za to je jasan, ovaj automobil nudi vrlo mnogo za relativno povoljnu cijenu.
Octavia je prošle godine redizajnirana, a već ranije smo je isprobali na svjetskoj premijeri u Češkoj te o tome pisali. Sada je na red došao detaljan test. Sedam dana smo vozili prilično prizemljenu verziju Octavije s benzinskim TSI blagim hibridnim motorom od 115 KS, DSG automatskim mjenjačem i solidnim paketom opreme Selection koji je drugi po redu u ponudi ovog modela. Dakle, oprema koja donosi sve potrebno no nije pretjerana i bit će čest izbor kupaca. I kakva je redizajnirana Octavia u praksi?
Za početak ćemo se osvrnuti na promjene dizajna. Škoda rijetko radi dizajnerske eksperimente, a još rjeđe je to slučaj kada samo pomlađuju neki model redizajnom. No ako se dobro zagledate primijetiti ćete neke manje-više jasne promjene. Revidirana maska hladnjaka i blago izmijenjena svjetla čine Octaviju malo sličnijom novom Superbu.
Također nova su revidirana LED stražnja svjetla, novi stražnji odbojnik i aluminijski naplatci, ni to nije tako lako primijetiti na prvi pogled. Sve u svemu Octavia je, prvenstveno, ostala prepoznatljiva, samo je malo dizajnerski osvježena. Zašto mijenjati “konja koji pobjeđuje”?
U unutrašnjosti također nije bilo potrebe ta nekim revolucionarnim promjenama. Tu su novi održivi(ji) materijali, više mekih površina, a dojam dosta podižu i prednje armature i drugi dijelovi presvučeni tkaninom. Dojam je da je izbor materijala, pogotovo u ovoj malo "siromašnijoj" verziji, prilično pragmatičan i na neki način pristaje Octaviji. Nema nikakve ekstravagancije, no zato je kvaliteta i više nego "na mjestu".
U unutrašnjosti dominira relativno veliki dodirni zaslon od 10", a ispred vozača su sada serijski (vrlo dobri i pregledni) digitalni instrumenti. Iza dodirnog zaslona se krije potpuno novi Infotainment sustav kojeg smo već ranije upoznali u Superbu i Kodiaqu. Ovaj Infotainment mnogo je praktičniji za korištenje, rezolucija je bolja, a brzina i "glatkoća" rada osjetno bolja. "Dašak luksuza" unosi dvozonski klima uređaj koji je serija na svim Octavijama, no na žalost nema odvojene fizičke komade za regulaciju već se to obavlja putem dodirnog zaslona. Nekad kontroverzna dodirna traka ispod zaslona sada služi samo za kontrolu glasnoće, no to je nekako prirodnije napraviti na volanu.
Zbog dizajnerskih modifikacija Octavia se povećala za devet milimetara i sada je dugačka 270 centimetara. No to, naravno nije utjecalo na ponudu prostora u unutrašnjosti. Nije bilo ni potrebno jer Octavia je, s izuzetno prostranom kabinom u kojoj straga mogu udobno sjediti i dvometraši, mjerilo za kompaktne limuzine i karavane. Isto vrijedi i za ogroman prtljažnik u koji stane 600 litara do 1555 litara. Naravno, karavan bi tu bio još prostraniji i praktičniji, no i velika peta vrata limuzinske Octavije pružaju velik utovarni prostor za velike predmete. Ograničeni ste jedino kosim stražnjim dijelom.
Za pogon testnog modela brine se 1.5 TSI mHEV benzinac s blagim hibridnim sustavom. Iako će većina u Hrvatskoj vjerojatno birati dizel, jer Octavije uglavnom "rade velike kilometraže", ovaj pogon je dobra (i dosta jeftinija) alternativa za one koji svoju Octaviju neće koristiti u poslovne svrhe i/ili će je manje voziti.
Prvo što smo se upitali kada smo vidjeli o kojem se motor radi bilo je: je li 115 KS iz benzinca dovoljno za ovaj prilično veliki auto?Odgovor je da, i to definitivno da. Pogotovo jer je motor vrlo elastičan i maksimalnih 220 Nm okretnog momenta dostupno je u širokom rasponu okretaja motora. Promjenama brzina nenametljivo upravlja 7-stupanjski DSG i to radi odlično. Tek prilikom naglog ubrzanja s mjesta granice najslabijeg benzinskog motora koji se nudi u Octaviji postaju očite, bez obzira na električnu potporu. Rezultat od 10,6 sekundi od nule do 100 km/h je u redu, no Octavia 1.5 TSI mHEV nije posebno brz sprinter. S druge strane u stanju je povući i više od 200 km/h na autocesti, dok na otvorenoj cesti uglavnom ulijeva dosta samopouzdanja vozaču prilikom pretjecanja svojim međuubrzanjima. Općenito se može reći da je za prosječnog vozača, ovaj četverocilindrični 1,5-litreni benzinac i više nego dovoljan izbor i da ostavlja bolji dojam od dosadašnjeg trocilindričnog motora podjednake snage.
Što se tiče potrošnje, ovaj motor može gotovo parirati dizelašu u svim uvjetima osim na autocesti. U gradu smo ostvarili prosječnu potrošnju od 6,5 l/100 km, na otvorenoj cesti se ona nerijetko spuštala ispod 5 l/100 km, a kombinirana potrošnja na testu nam je iznosila 5,8 l/100 km. Sve ovo je odlično. Na autocesti, pri većim brzinama Octavia postane malo žednija, no teško da ćete prosječnu potrošnju natjerati na više od 8 l/100 km, čak i kada se vozite vrlo brzo. Kad smo već kod autoceste, primijetili smo i nešto bolju izolaciju od buke, pa je Octavia sada postala još bolji automobil za duga putovanja.
Što se tiče dinamike vožnje, upravljač i ovjes ne pokazuju nikakve slabosti, ali i ne odskaču puno iznad prosjeka. Moguće je voziti brzo kroz zavoje, bez ikakve "panike", no za to ima i boljih automobila. S druge strane, udobnost je "forte" Octavije i ovjes je ipak malo više ugođen da bi bio komforan nego da bi pružio vrhunsku dinamiku u vožnji. Posebno nam se svidjela lakoća s kojom Octavia filtrira duže uzdužne neravnine karakteristične za loše održavane ceste kakvih kod na, na žalost, ima u izobilju. Ovdje s Octavijom stojite prilično dobro.
Zaključak
Redizajnirana Škoda Octavia ne donosi revolucionarne promjene ili korake naprijed, no sve je sada još malo više profinjeno i bolje. Pravih nedostataka zapravo nema, i ako tražite "trijezan", prostran i praktičan obiteljski automobil, s njom nećete pogriješiti, jednako kao što nećete pogriješiti ni ako je odaberete za poslovni automobil. Odnos uloženog i dobivenog je ovdje još uvijek i više nego na mjestu, i Octavija po tome i nakon redizajna ostaje jedan od najboljih automobila na tržištu.
Plus:
Odnos uloženo-dobiveno
Udobnost i ponuda prostora
Štedljiv motor
Minus:
Nema fizičke kontrole klime
Dodirni klizač za glasnoču
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1445 kg
dimenzije: 470 x 183 x 147 cm
obujam motora: 1498 ccm
snaga: 85 kW/115 KS
0-100 km/h: 10,6 s
najveća brzina: 203 km/h
potrošnja: 4,9-5,4 l/100 km
cijena: 31.645 € (testni model), 28.917 € (bez dodatne opreme) 24.443 (osnovna Octavia)
Važnija oprema testirana Škoda Octavia Selection 1.5 TSI DSG MHEV
Aluminijski naplatci 17", metalik boja, automatska dvozonska klima, digitalni instrumenti 10", dodirni zaslon 10", kamera za vožnju unatrag, prednji i stražnji parkirni senzori, grijana prednja sjedala, bežičnim punjač mobitela, handsfree ključ...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.