Početna Auto 138 pregleda

Vozili smo novi Opel Grandland. Donosimo i cijene

FOTO: Opel Hrvatska

Na prezentaciji smo dobili priliku isprobati električnu verziju, ali i štedljivi hibrid od kojeg se očekuje mnogo bolja prodaja. Posebno nas je iznenadilo izuzetno dugo jamstvo od čak osam godina

Opel je jučer u Hrvatskoj predstavio novu generaciju svojeg najvećeg automobila, modela Grandland. Kompaktni SUV je osjetno narastao, donosi potpuno novi dizajn, a velika novost su i pogoni. Grandland je izgubio dizelsku verziju, no zato je dobio električni pogon koji će se nuditi uz hibridni i plug-in hibridni. Na prezentaciji smo dobili priliku isprobati električnu verziju, ali i štedljivi hibrid od kojeg se očekuje mnogo bolja prodaja. 

Author: Opel Hrvatska foto: Opel Hrvatska
 
Iako mnoge komponente dijeli s Peugeotom 3008/5008, Novi Grandland izgledom potpuno razlikuje od francuskog rođaka. Također je razvijen u Njemačkoj gdje će se i proizvoditi. Ono što je posebno upadljivo na prvi pogled je dizajn automobila. Automobil ima karakterističnu masku Opel Vizor koja prvi puta donosi i osvijetljeni logo Opela, i to već od osnovne verzije. I straga je natpis "Opel" integriran u svjetla, dok je natpis Grandland utisnut u karoseriju. Posebno impresivna su i prednja Intelli-Lux Pixel Matrix HD svjetlima s točno 51.200 piksela za distribuciju svjetla visoke rezolucije.

Author: Opel Hrvatska foto: Opel Hrvatska

Još jedna stvar koja upada u oči je veliki rast dimenzija automobila. Od prethodnika je 17 cm dulji, 2 cm viši i 6 cm širi. Sada u dužinu mjeri 465 centimetara, širok je 191 centimetar i visok 166 centimetara. Osim dužine, širine i visine, povećan je i međuosovinski razmak, i to za čak 11 centimetara. U hibridnoj verziji on iznosi 278 cm, a u električnoj čak 280 cm. Jasno da to znači i osjetno više prostora u unutrašnjosti. Stražnja sjedala su izuzetno raskošna, a isto vrijedi i za prtljažnik sa zapreminom od 550 do 1645 litara. 

Author: Opel Hrvatska foto: Opel Hrvatska
 
Interijer je vrlo prepoznatljiv, a u Njega je Opel ugradio ogroman središnji dodirni zaslon dijagonale čak 16 inča. Tu je i potpuno digitalna ploča s instrumentima od 10", a vrlo head-up zaslon projicira dodatne informacije na vjetrobransko staklo. Iako dominira veliki zaslon, Opel je zadržao i tipke za kontrolu većina funkcija klime te druge fizičke tipke, što svakako poboljšava lakoću korištenja. 

Author: Opel Hrvatska foto: Opel Hrvatska

Intelli sjedala su ponovno certificirana od organizacije Aktion Gesunder Rücken (AGR) što Opel radi već desetljećima za sve modele. To znači da su sjedala posebno ergonomično oblikovana i dobra za kralježnicu. Imaju aktivne bočni jastuke, a vozačevo sjedalo nudi ventilaciju i također ima funkciju masaže. Čak i stražnja sjedala mogu se opremiti grijanjem. U unutrašnjosti još valja istaknuti audio sustav s 10 zvučnika i brojne pretince u koje stane 36 litara. 

Author: Opel Hrvatska foto: Opel Hrvatska

Novi Grandland je prvi Opel koji se temelji na platformi Stellantis STLA Medium, koja je posebno dizajnirana za modele s baterijskim električnim pogonom. Unatoč tome nude se i benzinski motori u sklopu hibridnog i plug-in hibridnog pogona. 

Author: Opel Hrvatska foto: Opel Hrvatska

Električnih varijanti ima čak četiri. Osnovna ima motor od 213 KS i 345 Nm te bateriju od 74 kWh. DO 100 km/h ubrzava za 9 sekundi i postiže 170 km/h. WLTP doseg je 504 do 523 km. Iznad nje je smještena verzija s imati motorom i baterijom od 83 kWh koja nudi iste performanse i doseg od 546 do 583 km. Verzija Long Range ima 230 KS, 355 Nm i bateriju od 98 kWh za, također, identične performanse, ali i raskošni WLTP doseg od 685 km. Najprestižniji električni model ima dva motora, pogon na sve kotače, 320 KS, 511 Nm i bateriju od 74 kWh. Ubrzanje do 100 km/h traje samo 5,9 sekundi, maksimalna brzina je 180 km/h, a WLTP doseg je 510 km. Prve dvije verzije su već na tržištu, Long Range stiže tijekom proljeća, a snažni AWD se očekuje tijekom ljeta. 

Author: Opel Hrvatska foto: Opel Hrvatska
  
Plug-in hibridna verzija ima 1,6-litreni benzinski motor i električni motor za ukupno 195 KS. Baterija ima kapacitet do 21 kWh što je dovoljno za do 108 km električnog WLTP dosega.  Ubrzanje do 100 km/h traje 7,9 sekundi, a maksimalna brzina je 215 km/h. 

Author: Opel Hrvatska foto: Opel Hrvatska

Najbolja prodaje se ipak očekuje od hibrida. On koristi poznati Stellantisov sustav s 1,2-litrenim turbo motorom od 136 KS i mjenjačem s dvostrukom spojkom u kojem je smješten električni motor od 29 KS. Do 100 km/h stiže za 10,1 sekundu i može pojuriti 201 km/h. 

Author: Opel Hrvatska foto: Opel Hrvatska

Hibridni model se u vožnji pokazao vrlo udobnim automobilom kojem ne nedostaje snage, iako je mnogo slabiji od svih drugih izvedbi. Ponašanje u vožnji zavojima je također prilično pohvalno te izgleda da se Opel potrudio naći vrlo dobra kompromis između udobnosti i dinamike vožnje koja je uvjerljivija od prosjeka klase. Potrošnja od oko 6,5 l/100 km na kratkoj testnoj dionici koja uključivala grad i otvorenu cestu je više nego dobra. 

Author: Opel Hrvatska foto: Opel Hrvatska

Osnovni električni Grandland kojeg smo isprobali ostavlja dojam izuzetno komfornog automobila, koji nema onako oštra ubrzanja kao neki auti na struju već je mnogo uglađeniji. Također ima udoban i sposoban ovjes i prilično izravan upravljač. Potrošnja na dionici koja je uglavnom uključivala grad i autocestu iznosila nam je oko 21 kW/h što bi značilo doseg od oko 350 kilometara uz dosta oštru vožnju pri temperaturama oko nule. No za realniji izračun dosega koji je sigurno veći od toga, morat ćemo pričekati test koji će nam omogućiti raznovrsnije dionice i nešto blaže temperature. 

Author: Opel Hrvatska foto: Opel Hrvatska

Opel će za Grandland nuditi dvije razine opreme, Edition i GS. Već osnovna verzija ima aluminijske naplatke od 19", grijana sjedala, automatsku dvozonsku klimu i mnogo drugih detalja opreme. Obje razine opreme je moguće oplemeniti dodatnim paketima opreme. 

Author: Opel Hrvatska foto: Opel Hrvatska

Opel je objavio i cijene novog Grandlanda u Hrvatskoj. Hibridna verzija košta od 34.490 eura, plug-in hibrid od 41.990 eura, a potpuno električna verzija od 44.990 eura. Izueztno zanimljiva novost vezana uz Grandland je da automobil serijski dolazi s čak osam godina produženog jamstva (150.000 kilometara), čime se po tome svrstava među najbolje na našem tržištu. 
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.