Početna Magazin 432 pregleda

Najveći električni dobitnici u Europi su Tesla i MG

FOTO: Tesla

Europski proizvođači moraju se trgnuti i razmisliti o cijenama svojih električnih automobila

Najnoviji podaci  JATO Dynamicsa pokazuju vrlo zanimljive trendove na tržištu novih automobila u Europi. Ove godine se udio električnih auta među novim prodanima u nekim mjesecima penjao i preko 20 posto. Taj isti udio do prije pandemije korona virusa nije prelazio ni pet posto što znači da je u samo nekoliko godina "električno tržište procvjetalo. 

ELELKTRIČNI AUTI Tesla i Kinezi dominiraju. Europljani dosta slabi

Najveće zasluge za to ima Tesla. Iako ima vrlo skromnu ponudu (samo dva modela koji se dobro prodaju) te je njihov asortiman zastario, američka marka je trenutno lider prodaje električnih auta na našem kontinentu. U kolovozu 2023. Tesla je u Europi registrirala 33.809 automobila, što je povećanje od 240 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine. Kao rezultat toga, Tesla je bio je zauzela prvo mjesto po prodaji električnih auta, ispred tradicionalnih renomiranih marki. Na drugom mjestu je Volkswagen, treći BMW, a sijede Hyundai i Mercedes. 

BURZOVNA VRIJEDNOST Tesla vrijedi više od BMW-a, Mercedesa, VW-a i Toyote zajedno
Teslin uspjeh nastavlja se graditi na Modelu Y i Modelu 3. Y je i u kolovozu bio najprodavaniji model u Europi i vjerojatno će zadržati tu poziciju do kraja godine. Time bi se europsko tržište automobila dovelo u neugodnu situaciju, jer je strani automobil prodavaniji od domaćeg, što se u povijesti Europe u principu nikada nije događalo. Do sada je u ovoj godini Tesla u Europi prodala 169.000 Modela Y, što je povećanje od 216%. Tesla je uz dvije velike kineske tvrtke (Geely i SAIC) jedina koja godinama bilježi stalni rast tržišnog udjela. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prijelaz na električne automobile ima još jednog velikog pobjednika, britansko-kineski MG. Ovaj brend uz Teslu je jedini u Top 10 najprodavanijih koji bilježi rast prodaje električnih automobila veći od 100 posto. Prodaja im je u odnosu na kolovoz 2022. narasla za čak 226 posto. Za usporedbu sljedeći najuspješniji konkurent u top 10, Opel bilježi rast od 100 posto, a svi drugi između 58 i 94 posto. 

Iako kineski auti masovno "napadaju Europu", jedino je MG za sada vrlo uspješan. Ova marka kupce privlači vrlo konkurentnim cijenama i solidnom kvalitetom, a jedan od faktora uspjeha je sigurno i poznato tradicionalno britansko ime. Nisu uspješni samo s električnim autima. U Europi su u kolovozu prodali ukupno 14.900 automobila i probili se u top 20 po ukupnoj prodaji, ispred marki kao što su Suzuki, Mini, Mazda ili Jeep. Električni auti činili su im 59 posto prodaje (8770) što ih stavlja ispred velikih marki poput Opela, Audija, Škode, Peugeota ili Renaulta koji itekako mnogo ulažu u svoje električne modele. 

TESTIRALI SMO MG4: Najbolji dokaz da Kinezi znaju napraviti odličan auto


Uspon Tesle i MG-a dolazi nauštrb smanjenja tržišnog udjela nekih tradicionalnih proizvođača automobila. Najveći pad tržišnog udjela u kolovozu zabilježili su Volkswagen, Ford, Citroën, Peugeot i Hyundai. Njihova električna ponuda je prilično bogata, no očito nedovoljno da bi se natjecali s Teslom i MG-jem. To je glavni problem tradicionalnih brendova: dok Tesla ruši cijene, njegovi modeli cjenovno ulaze u niže segmente, a MG napada s dna cjenovne ljestvice vrlo konkurentnim proizvodima. Europski proizvođači moraju se trgnuti i razmisliti o cijenama svojih električnih automobila. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.