Iako u našoj javnosti prevladava mišljenje da u nesrećama najčešće sudjeluju BMW modeli statistike pokazuju drugačije
Iako su moderni automobili opremljeni mnogim naprednim sigurnosnim sustavima i značajkama, prometne nesreće su naša svakodnevica. Prema istraživanju koje je proveo carVertical, svaki drugi automobil koji izađe iz tvornice će prije ili kasnije sudjelovati u nesreći u kojoj će biti oštećen. Globalni udio oštećenih vozila iznosi 52,4 %.
Ono što je posebno zanimljivo je da su vozači određenih marki skloniji nesrećama nego vozači drugih marki. Iako u našoj javnosti prevladava mišljenje da u nesrećama najčešće sudjeluju BMW modeli statistike pokazuju drugačije. carVertical je nedavno proveo istraživanje kako bi otkrio koje marke automobila imaju najveći postotak oštećenih vozila te utvrdio prosječnu novčanu vrijednost tih oštećenja. Istraživanje je provedeno analizom podataka o oštećenjima iz dva milijuna carVerticalovih izvješća o povijesti. carVertical prikuplja podatke iz pouzdanih baza podataka i institucija, obrađuje ih i korisnicima pruža izvješća o povijesti koja sadrže informacije o kilometraži, oštećenjima, vlasništvu i druge važne podatke.
Prosječna novčana vrijednost štete izračunata je zbrajanjem svih nesreća određene marke i pronalaženjem prosjeka. Rezultati odražavaju koliko su ozbiljno automobili određenih marki oštećeni i koliko obično košta popraviti ih. Drugi podatak pokazuje prosječni broj slučajeva oštećenja po vozilu određene marke, koji je izračunat zbrajanjem broja nesreća određene marke i dijeljenjem s ukupnim brojem provjera povijesti za tu marku.
Gotovo tri četvrtine Tesla automobila sudjelovalo je u nesreći
Tesla zauzima prvo mjesto među najoštećenijim markama automobila – 74,3 % provjerenih izvješća o povijesti za Teslu imalo je evidenciju o oštećenjima, a odmah iza su Hyundai (69,1 %) i Subaru (68,7 %). Renault (40,8 %), Alfa Romeo (40 %) i Fiat (39,5 %) su tri marke automobila s najmanje oštećenih vozila. Razlog takvih razlika često se može logički objasniti. Renault i Fiat uglavnom nude povoljne automobile s manjom snagom koji su ekonomični i uglavnom služe kao obiteljski ili automobili za svakodnevnu vožnju. Hyundai nudi pristupačne modele koji su odlično rješenje za mlade i neiskusne vozače. Subaru automobili općenito su sigurni i pouzdani, ali vozači često ne znaju kako upravljati vozilima s pogonom na sva četiri kotača u opasnim situacijama. S druge strane, Teslini su modeli skupi i opremljeni sigurnosnim sustavima, ali vrlo je malo ljudi naviknuto na njihovo munjevito ubrzanje. S druge strane, sportski Ferrari (42,3 %) i Lamborghini (46,8 %) vrlo su nisko na ovom popisu i izgleda da su njihovi vozači mnogo sigurniji od vozača Tesli, ali i Porschea (66,2 %), BMW-a (60,2 %) i Mercedesa (51,3 %). Veći postotak nesreća imaju i vozači Kie, Mazde, Škode, Seata, Forda...
„Postoji ovaj paradoks sa Teslama, koji istovremeno imaju jedan od najnaprednijih sustava za autonomnu vožnju i najveći broj nesreća. Tako velik broj nesreća mogao bi ukazivati na to da ili vozači nisu naviknuti na Teslino ubrzanje ili jednostavno ne paze dovoljno tijekom vožnje. Nije tajna da je najveći broj oštećenih Tesla automobila iz SAD-a”, objašnjava Matas Buzelis, voditelj komunikacija u carVerticalu.
Ferrari i Lamborghini s najskupljim oštećenjima
Nije iznenađenje da su najveći prosječni troškovi oštećenja povezani s Ferrarijem (91 149 €) i Lamborghinijem (64 608 €), što je nekoliko puta više od drugih marki na ovom popisu. Tesla (14 320 €), Dodge (9 522 €) i Porsche (8 588 €) zaostaju za luksuznim markama automobila sa znatno nižim troškovima popravka.
Visoka prosječna vrijednost oštećenja ukazuje na to da su popravci vrlo skupi ili da je šteta na određenim modelima ozbiljna. Dok se troškovi egzotičnih automobila kreću u desetcima tisuća, prosječni trošak štete za BMW automobile iznosi 3 994 €, 3 539 € za Volkswagen te 3 011 € za Toyotu. Istraživanje je također pokazalo da je prosječna globalna vrijednost štete 3 574 €. Ovo bi trebalo pomoći pri procjeni jesu li troškovi visoki ili niski.
„Što se tiče cijene, nesreće superautomobila su sasvim druga priča. Čak i manja ogrebotina može dovesti do vrlo visokih brojeva, pa ne čudi da su Ferrari i Lamborghini automobili na vrhu popisa”, kaže M. Buzelis.
Porsche ima najveći prosječni broj evidencija o oštećenjima
Po broju oštećenja koja su nastala na pojedinom automobilu tijekom njegove povijesti na prvom je mjestu Porsche s prosječno 1,71 oštećenja po automobilu, a slijede ga Tesla (1,58) i Hyundai (1,52). Peugeot (0,75), Renault (0,73) i Fiat (0,7) imaju najmanji broj evidencija o oštećenjima.
„Postoji mala korelacija između najpopularnijih marki oštećenih automobila i najvećeg prosječnog broja zapisa o oštećenjima. Međutim, prosječna starost provjerenih automobila na našoj platformi je oko 9,5 godina i, naravno, neke su marke automobila oštećene dva puta u tom razdoblju”, kaže M. Buzelis.
Istraživanje je također otkrilo nekoliko ekstremnih slučajeva štete, uključujući i jedan Mercedes s čak 35 zapisa o oštećenjima u carVerticalovom izvješću o povijesti. Višestruka oštećenja automobila česta su i predstavljaju još veći rizik jer takva vozila možda neće biti sigurna za vožnju ni nakon što se poprave.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.