Početna Magazin 2871 pregleda

Želite sami promijeniti gume? Ovo je sve što trebate znati

FOTO: Canva


Sezona mijenjanja guma je u punom jeku, u vulkanizerskim radionicama su velike gužve. Na slobodan termin se čeka danima, a čitav postupak i nije baš jeftin. Kako izbjeći ovu gnjavažu i trošak? Prilično jednostavno, skinuti zimske gume i montirati ljetne možete i sami, a ako to niste nikada radili obavezno pročitajte naše savjete u nastavku. Čak i ako ste iskusni u tome ne bi bilo loše da nastavite čitati jer možda shvatite da nešto radite krivo.

ADAC Test je pokazao: Zimske gume ljeti nisu dobra ideja

Da ne bi bilo zabune, strogo govoreći, pri zamjeni guma mislimo na mijenjanje cijelog kotača, odnosno gume i naplatka. Ali ljudi to obično zovu "mijenjanjem guma", pa i mi koristimo istu terminologiju. Ako stvarno trebate promijeniti gume, odnosno montirati ih na naplatke, bez profesionalne opreme tu se ne može učiniti ništa i zato bi za takve situacije bilo najbolje bez razmišljanja otići kod vulkanizera.

Kolji alati mi trebaju?

Za ispravnu promjenu guma trebat će vam nekoliko alata. Vaša osnovna oprema za promjenu guma mora uključivati ​​dizalicu za automobil. Dolaze u različitim veličinama, s različitim kapacitetima nosivosti i različitim značajkama. Za zamjenu guma kod kuće obično je dovoljna autodizalica nosivosti od najmanje dvije tone. Maksimalna visina dizanja također igra ulogu ovdje. Ako koristite dizalicu koja je preniska za vaš automobil, možda neće biti dovoljna za podizanje automobila toliko da možete ukloniti gumu. Točnu visinu podizanja za svoj automobil možete pronaći u priručniku za vozilo prije nego što kupite dizalicu.

Author: Canva foto: Canva

Još jedan važan alat koji morate imati prilikom mijenjanja guma je nasadni križni ključ. Pomoću križnog ključa otpuštate matice kotača i ponovno ih zatežete nakon izmjene guma. U pravilu su širine utora na križnom ključu za automobile usklađene s najčešćim veličinama matica kotača. Međutim, trebali biste provjeriti odgovara li križni ključ veličini matica kotača prije kupnje. Također, nimalo loša ideja nije kupiti udarni akumulatorski stezač, sličan onakvima kakvi se koriste od vulkanizera. Ovaj alat često se nudi u supermarketima po povoljnim cijenama i olakšat će vam posao.

Author: Canva foto: Canva

Iako se cijeli posao može obaviti bez moment ključa, savjetujemo da i njega imate ako želite biti sigurni da su vijci pravilno zategnuti. Ovo je izuzetno važno za sigurnost, ali i da ne biste oštetili navoje pretjeranim zatezanjem. Za svaki tip automobila postoji određena vrijednost momenta. To je obično između 110 Nm i 120 Nm i ovisi o modelu vozila, veličini naplatka, dizajnu naplatka i broju vijaka. U priručniku za vozilo možete pronaći odgovarajuću vrijednost za vaše kotače. Moment ključ služi samo za zatezanje vijaka kotača, a ne za njihovo otpuštanje. Ako ga koristite nepravilno, mehanizam se može oštetiti.

Author: Canva foto: Canva

Tu je još nekoliko detalja opreme koje biste morali imati. Žičana četka pomoći će vam za uklanjanje hrđe i prljavštine s glavčine kotača, spojnog dijela kotača i osovine. Dobro dođe i voštana olovka za gume kojom označite izvorne položaje vaših guma. Ovo je važno kada skladištite gume. Također, uvijek nosite rukavice kada mijenjate gume. Ne samo da će vam omogućiti bolje držanje alata, već će spriječiti i da tvrdokorna kočiona prašina dospije na vaše ruke i ispod noktiju.

Kako izgleda proces mijenjanja gume

Nakon što jednom sami promijenite gume, proces će brzo postati rutina. Trebali biste obavezno slijediti sljedeće korake:

1. Automobil stavite u prvu brzinu i zatim povucite ručnu kočnicu. Ako automobil ima automatski mjenjač stavite ga u položaj P za parkiranje.

2. Koristite križni ključ da otpustite sve vijke u kotaču

3. Postavite dizalicu za automobil na naznačeno mjesto na automobilu. Podignite auto dizalicom tako da guma više ne dodiruje tlo. Dovoljno je da bude udaljena nekoliko centimetara od tla. Položaj na automobilu na koji trebate postaviti dizalicu možete pronaći u priručniku za vozilo. Neki automobili također imaju oznaku na pragu na donjem rubu karoserije.

4. Koristite križni ključ da uklonite sve vijke kotača. Skinite kotač s glavčine i označite ga voštanom olovkom.

5. Upotrijebite žičanu četku za uklanjanje hrđe i prljavštine s glavčine kotača.

SAVJETUJEMO Počinje 'sezona zamjena guma': Donosimo najvažnije savjete

6. Stavite "novi kotač" na glavčinu. Kada montirate kotač, provjerite je li guma usmjerena. Guma može pružiti svoje posebne radne karakteristike uz potpunu sigurnost samo ako je pravilno postavljena.

7. Ponovno postavite vijke kotača. Koristite križni ključ da ih lagano zategnete u ovoj fazi.

8. Spustite automobil s pomoću dizalice dok guma ne dođe u dodir s tlom. Kotač se više ne smije moći okretati.

9. S pomoću moment ključa zategnite vijke kotača na propisani moment. Uvijek zatežite vijke kotača u križnom obrascu, odnosno jedan nasuprot drugoga. To će osigurati da je kotač pravilno i čvrsto postavljen. Otpustite svoj moment ključ nakon upotrebe. Trajno napeta opruga gubi vlačnu silu. To znači da postavke vrijednosti zakretnog momenta više neće biti točne.

10. Spustite automobil do kraja i zatim uklonite dizalicu. Ponovite ove korake za sve ostale kotače.

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • beiv

    A kako da ih balansiram?

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.