Početna Novosti 173 pregleda

Čak 90 posto svih kineskih proizvođača automobila će propasti do 2030.

FOTO: Canva

Istraživanje otkriva da bi samo 15 od 129 marki moglo opstati u brutalno konkurentnom tržištu "automobila novih energija" u Kini

Elektrifikacija je pretvorila Kinu u najveće svjetsko tržište električnih automobila, ali i u najokrutnije "bojno polje" automobilske industrije. Prema novoj analizi konzultantske kuće AlixPartners, od čak 129 proizvođača električnih i plug-in hibridnih vozila aktivnih u Kini 2024. godine, do kraja desetljeća moglo bi ih preživjeti tek 15.

VELIKI PREGLED Kineski auti na hrvatskom tržištu: Ovo su sve marke, pogledajte kako stoje

To znači da bi gotovo 90 posto marki moglo nestati ili biti apsorbirano u sklopu tržišnog restrukturiranja koje već traje. Kako ističe Stephen Dyer, čelnik AlixPartnersovog automobilskog odjela za Aziju, kinesko tržište električnih automobila trenutačno proživljava jedan od najintenzivnijih cjenovnih ratova u svijetu, a tempo inovacija je neumoljiv. “Ovakvo okruženje potiče tehnološki napredak i učinkovitost troškova, ali istovremeno čini gotovo nemogućim postizanje dugoročne profitabilnosti za većinu brendova”, upozorava Dyer.

No ako vam se brojka od 129 marki čini velikom, vjerovali ili ne, prije nekoliko godina bilo ih je mnogo više. Još 2018. u Kini je postojalo više od 500 tvrtki koje su razvijale tzv. vozila nove energije (NEV), no većina nikada nije prošla ni fazu prototipa. Danas ih je ostalo 129, ali većina posluje s gubicima. Prema dostupnim podacima, samo tri tvrtke trenutačno posluju s dobiti, a to su BYD, Li Auto i Seres Group (koja pokriva brendove Seres, Aito i Landian). Ostali, poput Zeekra, Xpenga i Leapmotora, još uvijek traže put do financijske održivosti.

TRŽIŠTE Zašto su kineski električni automobili u Kini toliko jeftiniji nego u Europi?

AlixPartners procjenjuje da bi 15 preživjelih tvrtki do 2030. godine moglo zajedno pokrivati do 75 posto kineskog tržišta električnih i plug-in hibridnih vozila, što dodatno naglašava koliko će sektor postati koncentriran. Unatoč tome, očekuje se da će neke lokalne vlasti pokušati umjetno održati pojedine brendove na životu, kako bi očuvale radna mjesta i lokalne ekonomije. To bi moglo privremeno usporiti konsolidaciju, ali ne i zaustaviti je.

ANALIZA Kinezi sve više 'napadaju'. Koji proizvođači su zbog toga u problemima?

Za ostatak svijeta, osobito za europske i američke proizvođače, kineski scenarij je dvosjekli mač. S jedne strane, "izbacivanje konkurenata iz igre" biti će plus za proizvođače koji nisu iz Kine, no s druge strane, masovno gašenje neuspješnih tvrtki moglo bi dodatno osnažiti trenutno najmoćnije konkurente iz Kine. 
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.