Tijekom zajedničke konferencije za novinare u Tokiju, Honda i Nissan otkrili su da su potpisali Memorandum o razumijevanju koji označava početak pregovora o spajanju
Honda i Nissan službeno su najavili da će tijekom sljedećih šest mjeseci voditi razgovore o spajanju u jedinstvenu holding kompaniju. U razgovorima će sudjelovati i Mitsubishi, koji je već u alijansi s Nissanom. Ako sve bude uspješno, spajanje bi moglo biti finalizirano do 2026., a očekuje se da će Honda imenovati većinu direktora i predsjednika nove tvrtke. Rezultirajuća tvrtka mogla bi biti vrijedna oko 48 milijardi eura, i postati treći najveći svjetski proizvođačem automobila po količini prodaje, odmah iza Toyote i VW grupe.
U zajedničkom priopćenju tri proizvođača automobila objavila su da je potencijalno spajanje "usmjereno na održavanje globalne konkurentnosti i omogućavanje tvrtkama da nastave isporučivati atraktivnije proizvode i usluge kupcima diljem svijeta."
Vijesti o spajanju su došle nakon teške krize u Nissanu koji je nedavno ukinuo 9000 radnih mjesta i smanjio svoje proizvodne kapacitete za 20 posto. Vrijednost dionica Nissana porasla je za više od 20 posto nakon prvih izvješća o pregovorima o spajanju s Hondom. Tri tvrtke već su najavile partnerstvo za razvoj električnih vozila i softvera u kolovozu ove godine.
Tijekom zajedničke konferencije za novinare u Tokiju, Honda i Nissan otkrili su da su potpisali Memorandum o razumijevanju koji označava početak pregovora o spajanju, te da će formirati poseban odbor koji će istražiti detalje. Konačni cilj je postići dogovor do lipnja 2025. Ipak, izvršni direktor Honde, Toshihiro Mibe, pojasnio je da ova objava označava samo početak pregovora o spajanju, dodajući da “postoji mogućnost da se to ne provede”.
Associated Press izvještava da će Honda u početku voditi novu upravu, s nastojanjem da zadrži "načela i brendove svake tvrtke". Očekuje se da će nova matična tvrtka nastati zajedničkim prijenosom dionica, a omjer će se tek utvrditi. Ako ga odobre dioničari, novi će subjekt biti uvršten na Tokijsku burzu u kolovozu 2026.
Nakon spajanja, Honda, Nissan i Mitsubishi ostat će različite marke, dijeleći platforme i pogonske sklopove u svojim linijama. Zajedničke arhitekture smanjit će troškove i složenost. Brendovi bi trebali blisko surađivati na istraživanju, razvoju i proizvodnji, I integrirati svoju mrežu opskrbnog lanca.
Honda, Nissan i Mitsubishi zajedno ostvaruju godišnju proizvodnju od oko 8 milijuna vozila, što potencijalnu matičnu kompaniju svrstava na treće mjesto iza Toyote i VW grupe. U ovom trenutku nije jasno kako će spajanje s Hondom utjecati na postojeću alijansu Renault-Nissan-Mitsubishi.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.