Proizvođači će morati smanjiti prosječnu emisiju CO2 iz novih vozila za čak 56 posto od 2032. godine. Nova pravila primjenjivat će se na vozila modelskih godina 2027. do 2032. i dalje
Administracija predsjednika SAD-a Joea Bidena najavila je nove propise o emisijama štetnih plinova iz automobila, komercijalnih vozila srednje nosivosti i lakih kamiona. Proizvođači će morati postupno smanjiti prosječnu emisiju CO2 iz ovih vozila za čak 56 posto do 2032. godine. Nova pravila primjenjivat će se na vozila modelskih godina 2027. do 2032. i dalje, navodi se u priopćenju za tisak američke Agencije za zaštitu okoliša (EPA).
"S prijevozom kao najvećim izvorom klimatskih emisija u SAD-u, ovi dosad najstroži standardi onečišćenja za automobile učvršćuju američko vodstvo u izgradnji budućnosti čistog prometa. Norme će smanjiti klimatsko onečišćenje za više od 7 milijardi tona, poboljšati kvalitetu zraka u preopterećenim zajednicama i omogućiti vozačima više izbora čistih vozila, a pritom će im uštedjeti novac", rekao je administrator EPA-e Michael S. Regan.
EPA tvrdi da će ažurirani standardi osigurat gotovo 100 milijardi dolara neto koristi društvu godišnje. Od toga se 13 milijardi dolara odnosi na javno zdravlje zbog poboljšane kvalitete zraka, a 62 milijarde dolara na smanjenje troškova goriva, popravka i održavanja automobila. Kada nova pravila budu u potpunosti uvedena, prosječnom će vozaču osigurati oko 6000 dolara manje troškove goriva i održavanja po vozilu tijekom njegovog životnog vijeka tvrdi EPA.
“Predsjednikov program funkcionira. U tvorničkim pogonima diljem države naši automobilski radnici proizvode automobile i kamione koji američkim vozačima daju izbor, način da dođu od točke A do točke B bez potrebe za točenjem goriva na benzinskoj postaji. Od plug-in hibrida preko gorivih ćelija do potpuno električnih automobila, vozači danas imaju više izbora. Od 2021. prodaja ovih vozila se učetverostručila, a cijene nastavljaju padati. Ovaj rast znači radna mjesta i znači da se krećemo sve brže i brže u suočavanju s klimatskom krizom”, rekao je Ali Zaidi, nacionalni savjetnik za klimu u Bidenovoj administraciji.
Predviđa se da će zbog uvođenja novih pravila proizvesti 7,2 milijarde tona manje emisija CO2 do 2055. godine što je četiri puta više od ukupnih emisija sektora transporta u 2021.godini. Količina ozona i finih čestica iz ispušnog sustava automobila u zraku također će se smanjiti, što bi trebalo smanjiti pojavu bolesti dišnog i kardiovaskularnog sustava, srčanog udara i astme.
„U usporedbi s postojećim standardima, konačni standardi za 2032. predstavljaju smanjenje od gotovo 50 posto u projiciranoj prosječnoj razini emisija stakleničkih plinova u voznom parku za laka vozila i 44 posto smanjenja za vozila srednje težine. Osim toga, očekuje se da će standardi smanjiti emisije finih čestica štetnih za zdravlje iz vozila na benzinski pogon za više od 95 posto. Ovo će poboljšati kvalitetu zraka u cijeloj zemlji, a posebno za ljude koji žive u blizini glavnih prometnica”, stoji u priopćenju za javnost EPA-e.
Iz svega ovoga je jasno da će proizvođači na tržištu SAD-a u svoj miks proizvoda morati uključivati i prodavati sve više električnih automobila, plug-in hibrida i hibrida jer se predviđeno smanjenje nikako ne može ostvariti smanjenjem potrošnje modela s benzinskim motorima koji u SAD-u još uvijek čine veliku većinu prodaje.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.