BMW-ov glasnogovornik zasad nije komentirao glasine, dok se odgovor iz Mercedesa još čeka. No, u industriji motora BMW ima dugu povijest suradnje
Automobilska industrija poznaje mnoge neobične suradnje, ali ideja da bi Mercedes-Benz mogao koristiti BMW-ove motore zvuči gotovo nezamislivo. Ipak, prema pisanju njemačkog Manager Magazina, upravo se o tome ozbiljno razgovara. Ako se dogovor postigne, od 2027. bismo mogli gledati Mercedese pokretane BMW-ovim 2,0-litrenim četverocilindrašima B48, motorima koji već sada pokreću gotovo svaki aktualni BMW-ov model.
B48 je turbo benzinski motor koji se proizvodi u austrijskom Steyru i poznat je po fleksibilnosti. Može biti postavljen uzdužno ili poprečno, što ga čini idealnim za širok raspon kompaktnih i srednje velikih modela. Prema navodima Autocara, u Mercedesu bi se koristio kao dio plug-in hibridnog pogona ili kao produživač dosega kod elektrificiranih modela, čime bi se riješila dva problema odjednom, tehnička prilagodba i troškovi razvoja.
Fahrzeugproduktion im Mercedes-Benz Werk Bremen | Pressefoto 2023
Vehicle Production at the Mercedes-Benz Sindelfingen plant | Press photo 2023
Mercedes je nedavno predstavio vlastiti motor, M252, koji se već ugrađuje u CLA u kombinaciji s blagim hibridom. Zašto ga onda jednostavno ne koriste u plug-in hibridima? Navodno M252 nije dovoljno dobro prilagođen za plug-in hibridne sustave, a dodatni problem je što se proizvodi u Kini. To bi značilo visoke uvozne carine za modele namijenjene američkom tržištu. Suradnja s BMW-om, pa čak i zajednička tvornica motora u SAD-u, elegantno bi riješila i taj problem.
BMW-ov glasnogovornik zasad nije komentirao glasine, dok se odgovor iz Mercedesa još čeka. No, u industriji motora BMW ima dugu povijest suradnje: već opskrbljuje Morgan, Ineos i Range Rover, a kod Toyote Supre isporučuje ne samo motor nego i brojne druge komponente, pa čak i sudjeluje u proizvodnji. Ipak, eventualni dogovor s Mercedesom bio bi presedan, prvi put da dva njemačka luksuzna diva dijele pogonske sklopove u tolikom opsegu.
Vrijeme za takav zaokret nije slučajno. Mercedes je 2021. najavio potpunu elektrifikaciju do 2030., no prošle godine odustao je od tog plana. Potražnja za električnim vozilima ne raste kako se očekivalo, pa je šef tvrtke Ola Källenius priznao da će motori s unutarnjim izgaranjem u Mercedesu živjeti "duboko u 2030-ima". Ako BMW-ovi motori postanu dio te strategije, povijesni rivali mogli bi postati neočekivani partneri, barem dok se ne odluči kada će svijet zaista prijeći na struju.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.