Početna Novosti 378 pregleda

Ovaj nevjerojatni Renault nije samo za pokazivanje

FOTO: Renault

Renault se nada da će saznanja dobivena od ovog vozila omogućiti francuskoj marki da smanji potrošnju na svojim budućim proizvodnim modelima

Renault je danas predstavio model Filante Record 2025, automobil koji nije zamišljen kao klasičan koncept već će se zaista koristiti i u praksi. Futuristički Filante Record 2025 zamišljen je kao "laboratorij na kotačima" za pomicanje granica energetske učinkovitosti u električnim vozilima i koristi novu tehnologiju i materijale koji će se ugraditi u buduće serijske automobile.

Author: Renault foto: Renault

Opremljen posebnom baterijom od 87kWh, ovaj automobil teži samo 1000 kg. Ima za cilj  postaviti nove rekorde u potrošnji energije i prijeđenoj udaljenosti s jednim punjenjem, a Renault će koristiti iskustva s ovim autom kako bi svoja električna vozila učinio što učinkovitijim.

Osim izuzetno male mase, ključ za obaranje rekorda je Filanteova aerodinamička karoserija. Oblik jednosjeda inspiriran je povijesnim modelima 40 CV des Records, Nervasport des Records i Étoile Filante (Zvijezda padalica) iz 1920-ih, 1930-ih i 1950-ih godina. Svi ovi automobili su bili dizajnirani za obaranje brzinskih rekorda.

Author: Renault foto: Renault

Automobil razvijen u suradnji s francuskim stručnjakom za utrke Ligierom, ima dizajn koji savršeno optimizira protok zraka. Njegova karoserija duga 512 cm, omogućuje bolju kontrolu aerodinamičkog protoka, a pritom pomaže i visina od samo 119 cm. 

Filanteovu bateriju od 87 kWh razvio je Renaultov električni odjel Ampere. Ima ćelije koje su integrirane izravno u paket bez posrednih modula, kako bi se optimizirao prostor. Baterija je smještena u u lagano karbonsko kućište, teži manje od 600 kg i široka je samo 171 cm. 

Author: Renault foto: Renault

Renault se nada da će saznanja dobivena od ovog vozila omogućiti francuskoj marki da smanji potrošnju na svojim budućim proizvodnim modelima i tako u njih ugradi manje baterije uz postizanje istog dosega, čime bi se smanjila i cijena vozila. 

Author: Renault foto: Renault

Izuzmemo li bateriju, ostatak auta teži samo 400 kilograma. To je postignuto upotrebom ultra-laganih materijala za karoseriju, kao što su karbonska vlakna i posebna aluminijska legura visoke čvrstoće napravljena 3D-ispisom. Šasija je izrađena od kompozita aluminija, ugljika i čelika, koji je lagan, ali dovoljno čvrst da drži Filante  sigurnim i stabilnim. Renault je također uštedio na masi ugradnjom tehnologije steer-by-wire i brake-by-wire, koje smanjuju mehaničke komponente u automobilu i dodaju novu razinu računalne preciznosti pri kočenju i skretanju za daljnju optimizaciju učinkovitosti. 

Author: Renault foto: Renault

Kotači od 19 inča, koji su obično glavni izvor "aerodinamičkih smetnji", prema Renaultu, dizajnirani su da minimiziraju utjecaj na protok zraka. Na njima su posebne Michelinove gume koje smanjuju gubitke energije uslijed trenja.

Filante je također zamišljen da bude lijep, rekao je Sandeep Bhambra, Renaultov direktor naprednog dizajna, s izgledom koji “nastoji prenijeti dojam protoka i lakoće”. 

Author: Renault foto: Renault

"Dizajnirali smo ovo vozilo kao skulpturu u pokretu. Inspiriran borbenim zrakoplovima i brzinskim rekordima iz 20. stoljeća, odražava performanse i bezvremensku eleganciju", dodao je Bhambra. 

Ova se filozofija nastavlja iznutra, s tijesnim kokpitom koji je inspiriran zrakoplovstvom i svemirskim putovanjima,istaknuli su iz Renaulta. Ovdje je "svaki detalj dizajniran za maksimiziranje performansi, udobnosti i učinkovitosti".

Kako bi dodatno smanjio masu, Renault se poslužio zanimljivim trikom. Naime, vozačevo sjedalo zamijenjeno je platnenom konstrukcijom u stilu mreže za spavanje koja se prilagođava obliku tijela vozača. 

Author: Renault foto: Renault

Renault će u proljeće početi testirati Filante , prvo u zračnim tunelima, a zatim na stazi gdje u sljedećih šest mjeseci namjeravaju postaviti nekoliko rekorda za električne aute.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.