Ako je parkiran vani, automobil, prema tvrdnjama proizvođača može skupiti dovoljno energije sunca za 64 kilometara vožnje dnevno
Američka tvrtka Aptera je na CES-a u Las Vegasu predstavila serijsku verziju svog električnog vozila s tri kotača koje se najavljuje još od 2006. godine. Prije četiri godine je automobil prvi put predstavljen kao koncept, a prije dvije godine je trebala početi proizvodnja. No, nakon "porođajnih muka", auto je sada konačno stigao.
Dizajn serijskog modela uglavnom je identičan dizajnu izvornog koncepta, što znači da auto i dalje više nalikuje svemirskom brodu nego konvencionalnom vozilu. Tvrtka Pininfarina je odigrala važnu ulogu u usavršavanju aerodinamike automobila u svom zračnom tunelu u Torinu. Aptera tvrdi da automobil ima jedan od najnižih koeficijenata otpora od svih serijskih putničkih vozila, ali još nije objavio konkretan broj.
Nije samo dizajn ovog modela ono što je intrigantno. Budući da je velik dio karoserije prekriven solarnim pločama, Aptera tvrdi da će većina vozača moći uživati u svakodnevnoj vožnji bez potrebe za punjenjem. Ako je parkiran vani, automobil, prema tvrdnjama proizvođača može skupiti dovoljno energije sunca za 64 kilometara vožnje dnevno. Kad je baterija potpuno napunjena, može prijeći do 644 km. Baterija od samo 42 kWh nekako je ugurana u relativno mali automobil, no mnogi tehnički detalji o automobilu staju tajni, pa se ne zna ni njegova snaga ni performanse.
Govoreći prilikom predstavljanja automobila u Las Vegasu, viši potpredsjednik poslovne jedinice Mobility u Pininfarini, Giuseppe Bonollo, je rekao "Aptera je doista pomaknula granice onoga što je moguće u dizajnu i učinkovitosti vozila. U Pininfarini smo aerodinamiku uvijek činili bitnom komponentom dizajna. Stoga smo oduševljeni što smo podržali vozilo Aptera".
Iz tvrtke su u studenom 2024. tvrdili da već imaju 50.000 prednarudžbi za automobil. Pojedinosti o cijeni i dostupnosti nisu otkrivene, ali na web stranici tvrtke stoji da će se cijene kretati od 25.900 do otprilike 46.000 dolara (od 25.200 do 44.700 eura).
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.