Podaci o prodaji u Europi za lipanj koje je objavila ACEA, Europsko udruženje proizvođača automobil pokazuju da se tržišni udio za dizele smanjio prošlog mjeseca na samo 13,4 posto
Veliki Volkswagenov skandal "Dieselgate" bio je početak kraja za dizelske motore u Europi. Sve manje proizvođača nudi dizelske motore, a manjim klasama automobila oni su gotovo u potpunosti izumrli. Prije nekoliko godina dizel je bio uvjerljivo glavna pogonska opcija za većinu kupaca s više od 50 posto udjela, no do danas je taj udio pao na manje od 20 posto na većini tržišta u Europi, pa tako i na našem. Sve stroži propisi o emisijama čine dizelske automobile sve kompliciranijima i skupljima, a kupci reagiraju, i to drastično.
Podaci o prodaji u Europi za lipanj koje je objavila ACEA, Europsko udruženje proizvođača automobil pokazuju da se tržišni udio za dizele smanjio prošlog mjeseca na samo 13,4 posto, što je znatno manje od 17,4 posto u lipnju 2022. godine. Slabija potražnja za dizelom omogućila je baterijskim električnim automobilima da učine nešto što je još nedavno bilo nezamislivo, prestignu ih po prodaji. Automobili s električnim pogonom i nultom emisijom činili su čak 15,1 posto tržišta u lipnju, što je velik rast u odnosu na 10,7 posto u lipnju 2022. godine. Klasični hibridi također su popularniji od dizelaša zahvaljujući tržišnom udjelu od 24,3 posto, dok su plug-in hibridi "držali" 7,9 posto ukupne prodaje. Za razliku od električnih baterijskih vozila, njihov udio je pao u odnosu na 2022. godinu.
ACEA-ini podaci pokazuju da je benzin i dalje pogonska opcija broj jedan u Europi s više od trećine ukupne prodaje, odnosno 36,3 posto udjela. No i benzincima je udio blago pao, s 38,5 posto prošle godine.
Ipak nije sve tako crno za dizelaše. Podaci ACEA-e pokazuju da su dizelski automobili ostvarili značajan porast prodaje od 10,3 posto u Njemačkoj, kao i na tržištima srednje Europe. Rumunjska je imala najveći rast (u postocima) u lipnju 2023. u usporedbi s istim mjesecom prošle godine, pri čemu je prodaja novih dizelskih automobila porasla za čak 22,4 posto.
Sveukupno, prodaja novih automobila (svih vrsta pogonskih sklopova) skočila je u EU tijekom prvih šest mjeseci 2023. za 17,9 posto na 5,4 milijuna vozila, no to je još uvijek 21 posto manje u usporedbi s prvom polovicom 2019., prije pandemije. ACEA ističe da su "uska grla u opskrbnom lancu" sve manji problem, iako ljudi još uvijek moraju dugo čekati na neke modele.
Uz normu Euro 7 koja bi trebala stupiti na snagu 2025. godine, očekuje se da će proizvođači automobila ubrzati prijelaz na električna vozila. Drugim riječima, u prodaji će biti manje automobila s benzinskim i dizelskim motorima. Još ranije VW grupa je upozorila da su automobili B-segmenta u opasnosti jer bi podešavanje njihovih motora i ispušnih sustava u skladu sa strožim zakonima moglo učiniti te modele preskupima. No unutar EU sve je veći otpor Euro 7 standardu, pa se i tu još uvijek dosta toga može promijeniti.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.