Na LinkedInu su podijeljene skice elegantnog i niskog coupea s dvojim vratima, koji je trebao koristiti MEB platformu, uz stražnji ili pogon na sve kotače
Dok je Volkswagen 2017. godine pokušavao povratiti povjerenje javnosti nakon Dieselgatea predstavljanjem električnih i "ekoloških" ID. koncepata, iza zatvorenih vrata dizajnerskog odjela odvijala se znatno uzbudljivija priča. Dizajner Tibor Juhasz radio je na potpuno električnom sportskom kupeu, modernoj interpretaciji legendarnog SP2 modela iz sedamdesetih (slika ispod).
Taj vizionarski projekt, sve do sada nepoznat javnosti, napokon je isplivao na površinu zahvaljujući objavi Štěpána Řeháka iz VW-a. Na LinkedInu su podijeljene skice elegantnog i niskog coupea s dvojim vratima, koji je trebao koristiti MEB platformu, uz stražnji ili pogon na sve kotače. Iako nikada nije stigao do proizvodne trake, koncept odiše strašću i odvažnošću koja danas nedostaje u VW-ovoj električnoj ponudi.
Juhasz je svoj rad opisao kao spoj intuitivne emocije i dizajnerskog nasljeđa, inspiriran radovima Giorgetta Giugiara, čovjeka koji je potpisao prve generacije Golfa, Passata i Scirocca. Novi SP2 trebao je biti simbol napretka, ali duboko ukorijenjen u tradiciju. U stvarnosti, ostao je tek crtež.
Odluka da se projekt stavi na čekanje, i na karaju nikada ne realizira, prilično je logična. VW je tada morao fokus preusmjeriti na električna vozila široke primjene, poput ID.3 i ID.4, kako bi brzo odgovorio na regulatorne i tržišne pritiske. Konceptualni sportaši, poput ovog SP2 ili simpatičnog ID. Buggyja, ostali su kolateralne žrtve strategije.
No SP2 iz 2017. nije usamljen slučaj. Još ranije, 2009. godine, VW je pokazao zanimljiv BlueSport roadster s dizelskim motorom u sredini, a tu su i zaboravljeni EcoRacer, XL Sport s Ducati motorom i legendarni W12 iz 1997. Sve redom automobili koji su izazvali oduševljenje, ali nikada nisu dočekali serijsku proizvodnju.
U vrijeme kada Audi najavljuje novi TT, možda bi i Volkswagen mogao razmisliti o vlastitom sportskom povratku. GTI i R uskoro će živjeti u električnom obliku, no prava emocija sportskog vožnje rijetko se postiže kroz SUV-ove i hatchbackove.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.