Partnerstvo s Xpengom bi moglo pokrenuti stvari za bolje na Volkswagen jer kineski startup ima neke tehnologije koje Volkswagenu nedostaju
Volkswagen je prošlog mjeseca za 700 milijuna dolara odlučio kupiti pet posto udjela u malom kineskom proizvođaču električnih automobila Xpeng. Iako se radi o relativno maloj investiciji u u okvirima ogromnog novca koji se vrti u automobilskoj industriji ovaj bi se potez za Volkswagen mogao pokazati iznimno važnim. Volkswagen time poboljšava svoju poziciju na najvećem svjetskom tržištu električnih automobila, ali i dobiva pristup novoj tehnologiji koju nudi novi kineski startup.
Iako je Xpeng vrlo mali "igrač" na kineskom tržištu, njegova je tehnologija je ono što ga ističe iznad konkurencije, a to bi moglo vrlo dobro doći Volkswagenu koji u Kini ima popriličnih problema s prodajom svojih električnih automobila. Marka koja je jedna od prvih pokorila kinesko tržište svojim klasičnim automobilima, s modelima na struju nije ni približno tako uspješna. Trenutno drži samo 2,6 posto udjela na kineskim ljestvicama prodaje električnih automobila. Za usporedbu, Tesla ima oko 10 posto udjela. Volkswagen je osjetno slabiji i od niza kineskih marki poput BYD-a, GAC-a, Wulinga, Geelya, Li Auta i Chang'ana.
Partnerstvo s Xpengom bi moglo pokrenuti stvari za bolje na Volkswagen jer kineski startup ima neke tehnologije koje Volkswagenu nedostaju. Kina je jako drugačije tržište od Europe i kupcima nisu toliko važne vozne osobine kao što tehnologija u kabini poput Infotainment sustava te sustavi za pomoć u vožnji, odnosno autonomnu vožnju. Upravo u takve tehnologije Xpeng ulaže najviše. Na primjer, njihov P7i je dostupan s onim što tvrtka opisuje kao "najnapredniji sustav pomoći u vožnji u svim scenarijima". Sadrži 31 senzor, uključujući dva lidara, radare i 12 ultrazvučnih senzora koji nude poluautonomnu vožnju u gradovima i na autocestama.
VW u suradnji s Xpengom planira razviti i na tržište lansirati dva "potpuno povezana" električna vozila do 2026.godine. Zbog suradnje s Kinezima, odnosno korištenja njihove tehnologije VW je uspio prepoloviti vrijeme razvoja tih modela. Novi modeli trebali biti namijenjeni isključivo kineskom tržištu, no nije isključeno da se tehnologije Xpenga polako počnu primjenjivati i u modelima za druga tržišta.
Ova situacija jako dobro ilustrira kako se odnos snaga u Kini drastično okrenuo. Prije nekoliko desetljeća automobilske tvrtke iz čitavog svijeta su investirale u kineske tvrtke kako bi proizvodile i prodavale svoje automobile u Kini. Kako te tvrtke nisu smjele biti u većinskom stranom vlasništvu Kinezi su dobili pristup novim tehnologijama i polako učili. U međuvremenu su toliko napredovali da renomirani svjetski proizvođači sada investiraju kako bi dobili pristup kineskim tehnologijama.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.