Početna Tech 159 pregleda

Stellantis je patentirao ispuh za električne automobile. Ne, nije za zvuk

FOTO: Canva

Grupacija je prijavila patent "Ispušni sustavi za električne automobile", koji je 16. siječnja 2025. objavio Američki ured za patente i robne marke

Za sada samo automobili na konvencionalni pogon s motorima s unutarnjim izgaranjem imaju ispuh. Ali Stellantis je uvjeren da električni automobili također proizvode ispušne plinove pod određenim okolnostima i stoga zahtijevaju ispuh. Zbog toga je grupacija prijavila patent "Ispušni sustavi za električne automobile", koji je 16. siječnja 2025. objavio Američki ured za patente i robne marke (USPTO).

Author: USPTO foto: USPTO

U Stellantisovom patentnom dokumentu na više stranica stoji: ako se baterije pregriju ili "termički pobjegnu" nakon ozbiljne nesreće ili velike štete, mogu ispustiti zapaljive plinove. Ovi plinovi mogu sadržavati vodik kao i ugljikovodike kao što su metan, etan, etilen, acetilen, propan i butan i mogu se zapaliti na visokim temperaturama. Prema Stellantisu, takav se požar može spriječiti ako se ti plinovi uklone iz baterije i preusmjere na ciljani način.

Author: USPTO foto: USPTO

Kako bi se spriječilo da se zapaljivi plinovi zapale prilikom ili nakon izlaska iz vozila oni bi se trebali prethodno kemijski pretvoriti, stoji u patentu Stellantisa "U ispušnom sustavu baterije, plinovi prolaze kroz razne zone obrade u kojima se struja plina kemijski tretira kako bi se eliminirale ili barem smanjile količine kritičnih kemijskih komponenti iz struje."

Author: USPTO foto: USPTO

Iako su električna vozila prilično sigurna od požara, Stellantis očito ne smatra da je to dovoljno, no tek treba vidjeti hoće li krenuti u realizaciju ove ideje i hoće li mu se pritom pridružiti i neki drugi proizvođači. Statistički gledano, požari na električnim vozilima se događaju puno rjeđe, a njihove baterije strogo nadzire elektronika sustava za upravljanje baterijama. Baterijski sustavi su također čvrsto zatvoreni, uglavnom imaju sustave tekućeg hlađenja i kontroliraju se na razini modula ili ćelije tako da se mogući problemi u paketu mogu brzo izolirati. Stoga bi se opisani ispuh trebao koristiti samo u statistički iznimno rijetkim slučajevima kako bi se povećala sigurnost putnika.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.