Grupacija je prijavila patent "Ispušni sustavi za električne automobile", koji je 16. siječnja 2025. objavio Američki ured za patente i robne marke
Za sada samo automobili na konvencionalni pogon s motorima s unutarnjim izgaranjem imaju ispuh. Ali Stellantis je uvjeren da električni automobili također proizvode ispušne plinove pod određenim okolnostima i stoga zahtijevaju ispuh. Zbog toga je grupacija prijavila patent "Ispušni sustavi za električne automobile", koji je 16. siječnja 2025. objavio Američki ured za patente i robne marke (USPTO).
U Stellantisovom patentnom dokumentu na više stranica stoji: ako se baterije pregriju ili "termički pobjegnu" nakon ozbiljne nesreće ili velike štete, mogu ispustiti zapaljive plinove. Ovi plinovi mogu sadržavati vodik kao i ugljikovodike kao što su metan, etan, etilen, acetilen, propan i butan i mogu se zapaliti na visokim temperaturama. Prema Stellantisu, takav se požar može spriječiti ako se ti plinovi uklone iz baterije i preusmjere na ciljani način.
Kako bi se spriječilo da se zapaljivi plinovi zapale prilikom ili nakon izlaska iz vozila oni bi se trebali prethodno kemijski pretvoriti, stoji u patentu Stellantisa "U ispušnom sustavu baterije, plinovi prolaze kroz razne zone obrade u kojima se struja plina kemijski tretira kako bi se eliminirale ili barem smanjile količine kritičnih kemijskih komponenti iz struje."
Iako su električna vozila prilično sigurna od požara, Stellantis očito ne smatra da je to dovoljno, no tek treba vidjeti hoće li krenuti u realizaciju ove ideje i hoće li mu se pritom pridružiti i neki drugi proizvođači. Statistički gledano, požari na električnim vozilima se događaju puno rjeđe, a njihove baterije strogo nadzire elektronika sustava za upravljanje baterijama. Baterijski sustavi su također čvrsto zatvoreni, uglavnom imaju sustave tekućeg hlađenja i kontroliraju se na razini modula ili ćelije tako da se mogući problemi u paketu mogu brzo izolirati. Stoga bi se opisani ispuh trebao koristiti samo u statistički iznimno rijetkim slučajevima kako bi se povećala sigurnost putnika.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.