Početna Magazin 5549 pregleda

Je li pametna odluka danas kupiti novog dizelaša?

FOTO: Duško Jaramaz/PIXSELL

Slaba prodaja dizelskih modela nije samo razlog smanjene potražnje već joj je mnogo više pridonijela izuzetno slaba ponuda

Europsko tržište automobila se posljednjih deset godina uvelike promijenilo. Još prije jednog desetljeća činilo se da će dizelski automobili istisnuti sve druge vrste pogona, barem u Europi. Na većini europskih tržišta automobili s pogonom na dizelsko gorivo su imali dominantno najveći tržišni udio. Ovu godinu dizelski je pogon završio s jedva 10 posto ukupnog udjela u europskoj prodaji automobila (EU+EFTA+Ujedinjeno kraljevstvo, podaci ACEA-e). Unatoč usporavanju tržišta električnih vozila, i ona su se uspjela probiti ispred dizelskih s osjetno većih 15,4 posto udjela. 

NOVA POJAVA 'Dizelska kuga' može prouzročiti tisuće eura štete vlasnicima automobila. Što je to?

Dizelski pogon je "na putu prema dolje", a  sve je počelo 2015. s VW-ovim "Dieselgate" skandalom s emisijama štetnih plinova. To je uništilo dotadašnju pozitivnu sliku o dizelskim motorima. VW je manipulirao vrijednostima kontrole emisija, a ubrzo se uspostavilo da nije bio jedini. Dizelski motori su došli na "crnu eko listu" i mnogi proizvođači su prestali s njihovim razvojem ili potpuno odustali od njih. 

Volkswagen predstavlja novi 2.0 TDI motor | Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Kao rezultat toga, danas su dizelski automobili prava rijetkost. Među manjim automobilima (gradska klasa, mali SUV-ovi) dizela više gotovo ni nema u ponudi, a sve ih je manje i među većim modelima. Slaba prodaja dizelskih modela stoga nije samo razlog smanjene potražnje već joj je mnogo više pridonijela izuzetno slaba ponuda. Mnogi koji bi htjeli novo dizelsko vozilo danas nemaju nikakav izbor. Osim toga, zbog sofisticiranog sustava pročišćavanja ispušnih plinova, dizelaši du danas postali mnogo više skuplji od benzinaca nego nekada, što također tjera kupce. 

SAVJETUJEMO Kada se dizel 'smrzava' i što učiniti ako se to dogodi?

Ima li dizel sada budućnost, ili su benzinci i hibridi pametniji odabir za one koji traže automobil s unutarnjim izgaranjem, a takvih je u Hrvatskoj dominantna većina?

Dizelski motori troše oko 15 do 20 posto manje goriva od usporedivih benzinskih motora, a na dugim putovanjima autocestom ta je prednost još izraženija. Osim mnogo veće učinkovitosti motora, tome pridonosi i veća energetska gustoća dizela. No ono što uštedite na potrošnji ste zapravo već unaprijed platili u razlici u cijeni. 

VODIČ Je li dizel mrtav? Ne, ovo su svi modeli s dizelskim motorima na tržištu

Složenija konstrukcija dizelskih motora, a pogotovo njihovih sustava za pročišćavanje ispušnih plinova čini ih mnogo skupljim od benzinaca. Samo za primjer, novi VW Tiguan s TDI motorom je više od 4000 eura skuplji od modela s benzincem iste snage, a kod nekih modela su te razlike još veće. Da biste na gorivu uštedjeli taj iznos morate zaista raditi vrlo velike kilometraže, stoga se novi dizelaš isplati samo onima koji zaista voze mnogo. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.