Novi M3 će se izvući bez ikakve ozbiljnije elektrifikacije koja bi previše smetala njegovim tradicionalnim fanovima
Kao što je od ranije poznato, sljedeći BMW M3 imat će dvije verzije, potpuno električnu i onu s motorom na unutarnje izgaranje. Za ovu drugu varijantu mnogi su očekivali plug-in hibridnu koncepciju, možda čak i s četverocilindričnim motorom, no sada je otkriveno da se to sigurno neće dogoditi. Ljubitelji M3 mogu odahnuti, jer novi model neće postati težak i glomazan kao novi M5 koji je predmet dosta kritika zbog vrlo velike mase od skoro 2,5 tona.
BMW-ov M odjel već je ranije potvrdio da će zamjena za današnji M3 zadržati redni šesterocilindrični motor, a sada je Dirk Häcker, voditelj razvoja u BMW-ovom M odjelu, rekao za portal Carscoops da će srce sljedećeg M3 biti 48-voltni blagi hibrid pogonski sklop. To znači da će se M3 izvući bez ikakve ozbiljnije elektrifikacije koja bi previše smetala njegovim tradicionalnim fanovima.
BMW očito uči iz grešaka konkurencije ali i vlastitih poteza. Najočitiji suparnik modela M3, Mercedes-AMG C63, ima plug-in hibridni elektrificirani četverocilindrični pogon koji je sa 680 KS izuzetno snažan, no auto je predmet velikih kritika zbog zvuka motora i velike mase. To nije ni čudo jer su kupci prije bili navikli na glasni i moćni V8.
Govoreći na predstavljanju serije G90 M5 u Münchenu, Häcker, BMW M veteran rekao je da "nema smisla dodavati dodatnu težinu PHEV sustavom osim ako ne želite dobiti korist upotrebljivog električnog raspona". Ali budući da će BMW također prodavati električnu verziju M3, može si priuštiti da verzija s izgaranjem bude lakša i bez previše elektrifikacije.
Oba modela vozit će se na istoj platformi Neue Klasse koja je najavljena istoimenim konceptom Vision Neue Klasse i koja debitira iduće godine na novom SUV-u iX3, a potom će se koristiti za novu seriju 3, čije je lansiranje planirano za 2026. godinu. Ovih dana je najavljeno da će serijska "trojka" izgledati vrlo slično konceptu (na slikama). M3 dvojac će na tržište stići još kasnije, jer električna inačica će debitirati prva, 2027. godine, a nakon toga i benzinski model.
Dodavanje blago hibridne tehnologije malo će smanjiti emisije bez dodavanja prevelike težine i pružit će malo električne snage koja će pomoći popuniti okretni moment dok se benzinski motor ne zavrti. I sve to bez da vozači osjete bilo kakvu primjetnu razliku u odnosu na klasični benzinac.
Häcker nije otkrio koliko će točno snage sljedeći M3 na benzin imati, ali pretpostavljamo da će M3 imati između 500 i 600 KS. Trenutačni M3 Competition lansiran je 2021. s 510 KS, ali modificirana verzija istog motora razvija 550 KS u M3 CS i M4 CSL.
Bez obzira na to koliko će snage BMW M na kraju izvući iz svojeg benzinca, i dalje će biti osjetno slabiji električne verzije, koja bi mogla imati i oko 1000 KS.
BMW-ov M odjel predviđa da će električna vozila zauzimati 80 posto prodaje do kraja desetljeća, pri čemu će većinu preostalih isporuka činiti automobili s unutarnjim izgaranjem, a samo mali broj plug.in hibridnih vozila.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.