Još uvijek mnogo proizvođača vjeruje dizelskoj tehnologiji, a među njima je i Mazda
Potražnja za dizelašima u stalnom je padu posljednjih godina nakon skandala Dieselgate. Osim što ih kupci manje traže i sami proizvođači doprinose njihovoj lošoj prodaji time što ih sve manje nude i sve više forsiraju električne aute. Dizelski automobili i SUV-ovi bili su apsolutni vladari tržišta u Europi do prije desetak godina, no prije nekih pet godina. Prošlog je mjeseca pak prodaja električnih vozila prvi put u povijesti nadmašila isporuke dizelskih modela našem kontinentu. Ipak još uvijek mnogo proizvođača vjeruje dizelskoj tehnologiji, a među njima je i Mazda iz koje su sada izjavili da dizele namjeravaju prodavati sve dok to kupci žele.
Prošle je godine japanska tvrtka iznenadila predstavljanjem dva nova redna šesterocilindrična motora koji su 3,3-litreni dizeli s turbopunjačem. Nude se u modelu CX-60 (na slikama) u varijantama od 200 i 254 KS. To je jedan od rijetkih novih dizelskih modela koji su razvijeni posljednjih godina i uz to još veliki šesterocilindraš. Mazda je zadovoljna interesom i ne namjerava odustati od dizelskih motora u dogledno vrijeme.
"Ako kupci žele dizel, sve dok se možemo uskladiti s propisima o emisijama na učinkovit način, željeli bismo nastaviti nuditi dizele. Potražnja za dizelskim autima ovih dana stvarno slabi, tako da se potreba za dizelskim motorom možda neće povećati, pa zato nudimo ovu jedinicu tržištima koja žele dizelski motor, poput Japana, Australije", izjavio je za CarExpert voditelj programa Mazde CX-90 Mitsuru Wakiie.
CX-90 je još jedan novi Mazdin SUV koji se prodaje s 3,3-litrenim turbodizelašem u Australiji. U Sjedinjenim Državama, taj veliki SUV s tri reda sjedala pogonjen je 2,5-litrenim hibridnim pogonskim sklopom ili 3,3-litrenim dizelašem, baš kao i CX-60 u Europi . I CX-60 i CX-90 koriste istu platformu sa pogonom na stražnje kotače i pogonom na sva četiri kotača.
Dizelski motori stekli su popularnost zbog svoje učinkovitosti, manje potrošnje i niže cijene goriva. Međutim, različiti čimbenici pridonijeli su promjeni želja kupaca. Među njima valja svakako istaknuti utjecaj na okoliš, zabrane vožnje starijih dizelaša u nekim gradovima, ali i sve štedljivije benzince te forsiranje električnih automobila. Prema podacima Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), u 2017. dizelski automobili činili su približno 44 posto tržišnog udjela novih automobila u Europskoj uniji. Međutim, u lipnju ove godine držali su samo 13,4 posto tržišta.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.