Početna Novosti 1702 pregleda

Ovo je novi Audi Q5, najvažniji novitet marke ove godine

FOTO: Audi

Bilo je krajnje vrijeme za zamjenu koja će vratiti staru slavu modelu koji je pomalo pao u drugi plan

Nakon osam godina konačno je stigao novi Audi Q5, odnosno treća generacija ovog modela. Od 2008. do sada ih je prodano 2,6 milijuna što svjedoči o velikom uspjehu ovog modela, no s 1,6 milijuna isporuka, Q5 prve generacije bio je znatno popularniji od druge generacije koja je na tržištu bila od 2016. godine. Dakle, bilo je krajnje vrijeme za zamjenu koja će vratiti staru slavu modelu koji je pomalo pao u drugi plan iza konkurentskih GLC-a i X3. 

Author: Audi foto: Audi

Novi Q5 njeguje klasični i prepoznatljiviji dizajn, no sve drugo je potpuno novo. Kao i nedavno predstavljeni A5, novi Q5 temelji se na takozvanoj Premium Platform Combustion (PPC). Novi model izgleda dosta agresivnije od prethodnika, no bez suvišnih dizajnerskih eksperimenata. Sam Audi govori o izgledu s više SUV karaktera i mišića". Nova Matrix LED prednja svjetla sastoje se od 15 elemenata koji omogućuju osam različitih svjetlosnih potpisa. Stvari straga postaju još zanimljivije s digitalnim OLED stražnjim svjetlima druge generacije koje omogućuju aktivni svjetlosni potpis. To znači da se svjetlosna grafika može pomicati, čak i tijekom vožnje. U tu svrhu šest OLED panela s ukupno 266 segmenata stvaraju novu sliku nekoliko puta u sekundi s pomoću posebno razvijenog algoritma. Povrh toga, Audi po prvi put u Europi uvodi projekcijsko svjetlo u stražnji spojler. Ono projicira grafiku na stražnje staklo i tako povećava područje stop svjetla, no taj efekt ne smeta vozača jer je vidljiv samo onima iza auta. 

Author: Audi foto: Audi

Novi model nije prevelik s dužinom od 472 cm, širinom od 190 cm, visinom od 165 cm i međuosovinskim razmakom od 282 cm. To znači da je novi Q5 narastao u dužinu za samo 3,5 centimetra u odnosu na prethodnika, dok preostale vrijednosti ostaju gotovo iste. Dostupni kotači su dimenzija od 17 do 21 inča. Naplatci od 19-inča standardni su za S line i S modele.

Author: Audi foto: Audi

Kada je riječ o motorima, novi Q5 mnogo toga preuzima od novog A5. Audijevi novi motori s unutarnjim izgaranjem s takozvanom MHEV Plus blagom hibridnom tehnologijom nisu daleko do "pravih hibrida". U novom 2.0 TFSI s 204 KS, 2.0 TDI s 204 KS i novom 3.0 V6 TFSI s 367 KS za SQ5, sustav se sastoji od 48-voltne litij željezo fosfatne baterije sa 1.7 kWh, remenskog starter generatora i novog pogonskog električnog motora koji se nalazi na izlaznoj osovini mjenjača. Ovaj motor razvija 24 KS i rekuperira do 25 kW električne energije. Manevriranje i parkiranje su isključivo električni, a električno motor sudjeluje u pogonu do oko 130 km/h. Električni motor često samostalno pokreće auto pri sporoj vožnji u gradu i prilikom "krstarenja" na otvorenoj cesti. Svi motori povezani su sa 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, a samo je četverocilindrični benzinski motor dostupan i kao model s pogonom na prednje kotače. Dizel i SQ5 imaju serijski Quattro pogon. 

Author: Audi foto: Audi

Iduće godine će ponudu proširiti dva plug-in hibrida temeljena na dvolitrenom benzinskom motoru. Oni razvijaju 299 i 367 KS i sada će imati električni doseg veći od 80 kilometara, u odnosu na oko 60 km u starom Q5, s plug-in hibridnim sustavom. 

Audi tvrdi da novi Q5 ima "uglavnom neutralno ponašanje u vožnji" sa svojom prednjom i stražnjom osovinom s pet karika. Osim toga, optimizirana šasija i podešavanje upravljanja trebali bi dovesti do "primjetnog povećanja udobnosti". Automobil u seriji ima čelični ovjes i progresivno upravljanje.Alternativno, dostupan je sportski ovjes s pasivnim FSD amortizerima (Frequency Selective Damping) i "agilnijom prednjom osovinom". FSD smanjuje prigušenje, posebno na visokim frekvencijama, primjerice na makadamu i održava visoko prigušenje na niskim frekvencijama, poput onih koje se javljaju pri promjeni trake ili skretanju. Ovaj ovjes je standardan na SQ5. Treća opcija je adaptivni zračni ovjes. U usporedbi s prethodnim modelom, trebao bi ponuditi osjetno veći raspon između komfornog i sportskog načina rada. Može se podići do 45 mm i spustiti do 15 mm, ovisno o potrebi. 

Author: Audi foto: Audi

U unutrašnjosti Q5 preuzima OLED zakrivljeni zaslon s instrumentima od 11,9 inča, infotainment od 14,5 inča i opcijski zaslon za putnike od 10,9 inča iz A5 uz modifikacije kako bi se sve ljepše uklopilo u unutrašnjost SUV modela. Što se tiče kvalitete, unutrašnjost Q5 na prvi pogled ostavlja jednako izvrstan dojam kao i kod A5.  Infotainment koristi Android Automotive OS kao operativni sustav. Aplikacije kao što je YouTube integrirane su izravno u MMI. Opcionalni head-up zaslon je za 85 posto veći nego u prethodniku. Novi Audi Assistant (po prvi put s vlastitim avatarom) koristi ChatGPT za odgovaranje na pitanja i zahtjeve putnika. Uz nadoplatu se može ugraditi Bang & Olufsen Premium audio sustav s pojačalom od 685 W i 16 zvučnika. 

Author: Audi foto: Audi

Prostor straga je podjednako prostran kao i u prethodniku, no mnogo varijabilniji sa stražnjim sjedalima kojima se može namještati nagib. Zapremina prtljažnika je od 520 do 1.473 litre što je mali korak unatrag je u prethodniku on iznosio 520 do 1.520 litara. Međutim, unutarnji utovarni prag više nije tako visok, što bi trebalo olakšati utovar i istovar. 

Author: Audi foto: Audi

Predviđeni početak prodaje novih Q5 modela u Hrvatskoj je kraj rujna kada će biti poznate i cijene, a prva vozila u salonima očekuju se u proljeće 2025. godine. Cijene u Njemačkoj počinju od 52.300 eura za benzinski model od 204 KS s pogonom na prednje kotače. Verzija s pogonom na sve kotače košta od 54.650 eura, a dizel košta od 57.100 eura. SQ5 s 367 KS i V6 motorom košta od 82.900 eura. "Kupeovski" Q5 Sportback će uslijediti otprilike šest mjeseci nakon ove verzije. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.