VW razmišlja o štednji na mnogim komponentama, a zbog toga auto ne bi trebao imati ni detalj koji danas imaju gotovo svi modeli na tržištu
Jeftini električni auto iz VW-a za 20.000 eura? To se u ovom trenutku čini utopijskim. Međutim, Volkswagen to želi promijeniti i ponuditi takav automobil od 2027. godine, a to su potvrdili još u svibnju. Kako bi se proizvodilo što jeftinije, važan je i odabir proizvodnog pogona. Za sada se razmatraju tri tvornice, a ni jedna od njih nije u Njemačkoj, gdje su troškovi proizvodnje jednostavno previsoki.
Prema njemačkom “Spiegelu”, tri kandidata za proizvodnju jeftinog električnog VW-a su VW tvornica u Palmeli u Portugalu, tvornica u Poznanu u Poljskoj i Škodina glavna tvornica u Mladá Boleslavu u Češkoj.
Volkswagenova tvornica baterija u Saguntu blizu Valencije, gdje VW-ova podružnica PowerCo želi proizvoditi vlastite baterijske ćelije od 2025., argument je za obližnju Palmelu. Međutim, regionalna razmatranja sugeriraju da bi projekt trebao biti dodijeljen Češkoj Republici, gdje VW-ova podružnica Škoda već proizvodi električni SUV model Elroq. Poznań je, s druge strane, do danas uglavnom proizvodio VW gospodarska vozila, ali to ne mora nužno biti nedostatak.
Da bi se održala granica od 20.000 eura, sama jeftina proizvodnja vjerojatno neće biti dovoljna. Prema “Spiegelu”, VW stoga razmišlja o štednji na mnogim komponentama, a zbog toga auto ne bi trebao imati ni detalj koji danas imaju gotovo svi modeli na tržištu - infotainment sustav s dodirnim zaslonom. Volkswagen umjesto toga planira da ulogu Infotainmenta preuzme mobilni telefon vozača. Slične sustave smo već viđali u nekim osnovnim izvedbama drugih jeftinih automobila, primjerice u VW-u Up!.
Nikakvih drugih konkretnih detalja o planiranom novom automobilu još nema, no gotovo sigurno će se raditi o malom gradskom modelu A-segmenta sa skromnim pogonom i malom baterijom koja će omogućavati solidan gradski doseg. Mogao bi se zvati iD.1.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.